אקלסטון דוחה השמועות על מכירת הפורמולה 1: "המצאות של התקשורת"
בימים האחרונים הסתובבו באמצעי התקשורת העולמיים פרסומים שטוענים כי סבב הפורמולה 1 יירכש מידיו של ברני אקלסטון, על ידי קונצרן בראשות רופרט מרדוק וחברת המדיה שלו ניוז קורפ. הדיווחים הללו, עם זאת, נשללו לחלוטין על ידי אקלסטון עצמו, שאמר לעיתון הגרמני "די וולט" שמדובר בקמפיין תקשורתי ותו לא.
הפרסומים גרסו, כי ניוז קורפ תצרף אליה מספר חברות ואנשי עסקים, ביניהם גם קבוצת פרארי-פיאט, במטרה לרכוש את הסבב היוקרתי. אך אקלסטון בן ה-80 דחה מכל וכל את הדיווחים, והוסיף בראיון אחר לאינדיפנדנט הבריטי שגם אם תבוא הצעה הוא לא יכול למכור את הפורמולה 1.
"אני בטוח שהאיחוד האירופי לא ייתן לזה לקרות, מאחר וסיכמתי איתם שהשידורים של המירוצים יישארו בערוצים פתוחים", הבהיר אקלסטון. ההערכה היא כי מרדוק היה מנסה לשדר את המירוצים בערוץ בתשלום. בין היתר, לניוז קורפ שייך ערוץ הטלוויזיה האמריקני "ספיד" שעוסק בספורט מוטורי.
אקלסטון העריך ששוויו של הסבב מגיע לכדי 6-7 מיליארד דולר. הוא נמצא בבעלות מסחרית עיקרית של CVC Capital Partners, כאשר אקלסטון אמון על ניהולו.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
