אחרי חודש בתפקיד: קבלו את המינויים הראשונים של עופר פרי, מנכ"ל 012 סמייל
כחודש לאחר כניסתו לתפקיד, ממנה עופר פרי, המנכ"ל החדש של 012 סמייל, מנהלים חדשים בארגון: אורי וטרמן מונה לתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק, האסטרטגיה והפיתוח העסקי של החברה ומירי לוי מונתה לסמנכ"ל - מנהלת החטיבה הפרטית.
אורי וטרמן (37), כיהן ב- 4.5 השנים האחרונות כסמנכ"ל חטיבת הלקוחות הפרטיים ב- 012 סמייל. במסגרת תפקיד זה היה אחראי על מערכי השירות
והמכירות בלמעלה ממיליון לקוחות, וניהול חטיבה המונה כ- 1,200 עובדים.
וטרמן מסיים בימים אלו את התואר השני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית, תוך התמחות באסטרטגיה. לפני המיזוג עם 012 סמייל שימש כסמנכ"ל הלקוחות באינטרנט זהב וכמנהל אגף לקוחות עסקיים בחברת פלאפון.
מירי לוי (37), כיהנה ב-4.5 השנים האחרונות כמנהלת אגף השירות בחטיבת הלקוחות הפרטיים ב- 012 סמייל. התחילה את דרכה כנציגת שירות בחברה לפני 14 שנים. בעלת תואר שני במנהל עסקים.
עופר פרי, מנכ"ל 012 סמייל מסר: "אורי וטרמן כסמנכ"ל הלקוחות הפרטיים של החברה, ומירי לוי כמנהלת השירות בחברה הובילו את תחום המכירות, השירות והטיפול בלקוחות להישגים משמעותיים. אני בטוח שכמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל השיווק של החברה, יהווה וטרמן חלק מרכזי בתהליך המיזוג העסקי בתוך קבוצת פרטנר, והוא יתרום רבות להובלת החברה לקראת היעדים האסטרטגיים הבאים. כמו כן, אני בטוח שלוי עם ניסיונה הרב תהווה עוגן מרכזי בכל הפעילויות החדשות הצפויות בחברה ותמשיך להוביל את השירות והמכירות למגזר הפרטי לשיאים חדשים".
עופר פרי הודה גם ליעקב נדבורני סמנכ"ל השיווק בחברה, אשר הודיע לפני כחודש ימים על רצונו לפרוש. פרי הודה לנדבורני על פעילות מוצלחת ומבורכת ב-7 השנים האחרונות בחברה, ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.
- 4.אנונימי 22/01/2016 09:02הגב לתגובה זולעבוד ימי שישי ללא בושה
- 3.לוי םוטי 28/06/2015 09:08הגב לתגובה זומענה קולי גרוע ההמתנה ארוכה למעלה משעה לקח לי שלושה ימים שלעצבים והמתנות עד שקיבלתי מענה לכןאתם הצלחתם להתיש אותי ולאלץ אותי לעבור לחברה אחרת
- 2.יאללה מירי מוסלי (ל"ת)אחד 02/05/2011 10:44הגב לתגובה זו
- 1.לא יעזור כלום 02/05/2011 02:40הגב לתגובה זוהעובדה שאתם מקדמים אנשים מתוך הארגון היא אולי נחמדה לעובדים, אבל מסמנת ששום שינוי או משהו מקורי לא יקרה בקרוב.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".