פרסום ראשון

על מדרגות הבג"צ: דורית שמואלי תטפל בקמפיין התומך בחופש בחירה בנישואין

אמיר פיי גוטמן וחני פיסטרנברג ובני זוגם, יככבו בקמפיין אינטרנטי רחב היקף בנושא שיכלול בין היתר מדיה חברתית, פעילויות הסברה ואף פניה לבג"צ
אלה ברייר | (10)

משרד היח"צ של דורית שמואלי אחראי על יחסי הציבור לקמפיין אינטרנטי חדש שמובילות תנועת ישראל חופשית, הפורום לבחירה בנישואין, המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית ושתי"ל.

במסגרת הקמפיין שנעשה כולו על ידי מתנדבים, יצולמו עשרות זוגות בתוך מסגרות והתמונות יעלו לפייסבוק. הקמפיין הציבורי יכלול עתירה לבג"צ, שיגיש המרכז לפלורליזם יהודי של התנועה הרפורמית בעד חופש בחירה בנישואין בישראל והצעת חוק לקידום נישואים אזרחיים בישראל שתוגש במושב הכנסת הקרוב.

דורית שמואלי: "הרעיון לקמפיין נולד מתוך מפגשים של הארגונים השונים עם הציבור הישראלי. מתברר כי רוב הישראלים מרגישים תחת כפיה בעיקר בתחום מימוש הזוגיות הבא לידי ביטוי בנישואין. על כן החליטו כל הארגונים המוזכרים כאן לפתוח בקמפיין לבחירה בנישואין".

בין הזוגות שהצטלמו בשבוע שעבר עבור הקמפיין בסטודיו של צלם האופנה רון קדמי שהתנדב אף הוא לפרויקט, תמצאו את אמיר פיי גוטמן ובן זוגו ינאי פרישר וכן את השחקנית חני פירסטנברג ובן זוגה עידו חזקיה.

חני פירסטנברג: "בשבילי יהדות זה המסורת. המסורת היא משהו מאד משמעותי וחשוב בחיים. לי באופן אישי אין שום צורך באישור הממסד הרבני כדי להרגיש את היהדות שלי. זו הדרך שלי והאמונה האישית שלי ואני מאמינה שבשנת 2011 כל אזרח במדינה צריך לעשות את הדברים בדרך שלו על פי האמונה האישית שלו".

אמיר פיי גוטמן: "היה לנו חשוב להשתתף בקמפיין למען חופש בחירה בנישואין כיוון שיש יותר מדי אדישות במדינה שלנו לגבי יותר מדי דברים. חשוב לנו כבני אדם לא רק להביע דעה על דברים אלא גם לקום ולעשות"

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית' תיאר את הסיבות שהובילו ליוזמה: "התנועות הפלורליסטיות בישראל החליטו לעשות יד אחת על מנת לשנות את המצב האבסורדי בו אנשים אינם יכולים להינשא במדינתם. לצערנו, המונופול הרבני מונע מישראלים רבים להתחתן בארץ וכופה על אחרים לשקר ביום הכי מיוחד עבורם. הגיע הזמן שחברי הכנסת שלנו יקשיבו לקול הברור שעולה מן הציבור שנוסע בהמוניו להתחתן בחו"ל ודורש להתחתן בארץ על פי צו מצפונו".

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אבי 04/05/2011 19:44
    הגב לתגובה זו
    שאול מטעם מי אתה מגיב? מי שילם לך? דורית שמואלי אשת יח"צ טובה שיודעת את העבודה.
  • 8.
    נויה לביא 02/05/2011 15:53
    הגב לתגובה זו
    המון פרוייקטים חברתיים בהיסטוריה של המשרד, למה סתם מדברים שטויות... תתחילו לפרגן לאנשים
  • 7.
    זאב 02/05/2011 14:20
    הגב לתגובה זו
    קמפיין חשוב. הגיע הזמן להרים את נושא. למי שמכיר, דורית היא האדם הנכון לכך.
  • 6.
    טלי גדי 01/05/2011 22:55
    הגב לתגובה זו
    קמפיין מקסים שמציג באופן מאד יצירתי את אחת הבעיות הכואבות בחברה הישראלית שאפו!
  • 5.
    אלה לוי 01/05/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    למשרד דורית שמואלי תקשורת נסיון רב בקמפיינים חברתי
  • שאול 01/05/2011 17:49
    הגב לתגובה זו
    אלא אם כן ה"מצוינות" היא בשליחת קומוניקטים על תקציבים חדשים
  • 4.
    שאול 01/05/2011 14:00
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שתוכל לעשות שם עבודה מי יודע מה
  • 3.
    ורד 01/05/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
    http://www.youtube.com/watch?v=R1rsuDYFOaA
  • 2.
    בהצלחה!! (ל"ת)
    שין שן 01/05/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיי גוטמן 01/05/2011 13:36
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין הזה חשוב ונכון - הלוואי שיצליח לעשות שינוי. די לכפיה..
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".