יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות יוצא בקמפיין רחב לקראת אירועי יום השואה
יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות, בראשות השר יולי אדלשטיין, יוצאים השנה בקמפיין נרחב להפצת הכרזה הרשמית של יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2011, שעיצבה המעצבת אדווה לוטטי, בוגרת בית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה והזוכה בתחרות הכרזות הארצית.
החל מחודש מרץ מופצת הכרזה והמערך המלווה ב-14 אלף עותקים לגופים שונים ברחבי הארץ: בתי ספר פורמאליים ובלתי פורמאליים, מחנות צבא ובסיסי צה"ל, עיריות ומועצות מקומיות. השנה מופצת הכרזה גם ברחבי התפוצות, בגופים של הסוכנות היהודית ונתי"ב. כמו כן מפורסמת הכרזה במודעות בעיתונים.
גם חברת CTV - ערוצי מדיה ממוקדים, נרתמה לקמפיין ותקרין את כרזת יום השואה במסכיה הדיגיטליים ברחבי הערים תל אביב, הרצליה, רמת גן, פתח תקווה, כפר סבא, ראשון לציון, חולון, חיפה, אשדוד ואילת. את הרעיון לשימוש במסכים אלה בקמפיין, יזם משרד יחסי הציבור בן חורין ואלכסנדרוביץ, שמלווה את תחרות הכרזות השנה.
יו"ר יד ושם אבנר שלו התייחס לפעילטת: "זיכרון השואה הוא מרכיב נוכח ומשפיע בזהות הישראלית. מטרת התחרות הייתה להביא לידי ביטוי את המשמעויות שנותן הדור הצעיר באמצעות השפה החזותית לזיכרון השואה."
אדוה לוטטי, מעצבת הכרזה הזוכה: "כיוון שנושא התחרות השנה היה 'שברי זיכרון', בחרתי להשתמש בתמונה שנוכל להזדהות דרכה. התמונה יוצרת בבואה של עצמינו בעיקר כי הדמויות בה הם אנשים שאנחנו היינו יכולים להיות במקומם. היא מסמלת חיים יפים, מאושרים ומגונדרים של אותה תקופה, אך מעליה מתנפץ מלבן שחור ענק שמטשטש את זהותן של הדמויות - יום הזיכרון לשואה ולגבורה".
- 2.ראוי (ל"ת)רונית 27/04/2011 13:18הגב לתגובה זו
- 1.כרזה עצמתית (ל"ת)מישל 27/04/2011 12:51הגב לתגובה זו