רני רהב מדבר על הכל: "אני אוהב להיות מחובר 24 שעות ביממה, שיעירו אותי גם באמצע הלילה - אין לי שום בעיה"
ראיון עם רני רהב מרגיש קצת כמו ראיון עם הרמטכ"ל בשעה שאירן עומדת ללחוץ על הכפתור האדום במתקן הגרעין שלה. במשרד שלו שמזכיר יותר גלריה לאמנות קונספטואלית בלב ניו יורק, העסקים מתנהלים כרגיל. כלומר: הרבה ומהר. בין טלפונים בהולים של ו-אל לקוחות, שיחות עם עיתונאים, תגובות דחופות וגם טיפול במיני משבר עם מנהלת משק הבית שעושה קניות בסופר, מתפנה רהב לענות על הקושיות שהצגנו לו לכבוד חג החירות ויש לו תשובות להכול. בשבוע שעבר ציינה 'רהב תקשורת' 20 שנות פעילות וזה הזמן להבין כיצד אחד המשרדים הכי גדולים בישראל, מרשה לעצמו לפעול ללא אתר אינטרנט: "לרהב תקשורת אין אתר כי אני חושב שכל המגע שלנו עם התקשורת הישראלית בשם 150 הלקוחות שלנו צריך להישמר באופן דיסקרטי". אבל אתה שולט בחומרים שיוצגו או לא יוצגו בו... "אני לא מעוניין שכל דכפין יוכל להיכנס לאתר ולראות את ההודעות שהוצאנו ומה אנחנו עושים מחר. אנחנו מחויבים לשמור על הסודיות והדיסקרטיות של הלקוחות. ברוך השם אנחנו החברה הגדולה בישראל כבר 20 שנה גם בלי אתר. מה שחשוב ללקוחות שלנו זה שהקשר שלנו עם האינטרנט הוא מסביב לשעון. גם האיי פוד וגם הטלפון מחוברים לאינטרנט 24 שעות ביממה". איך הולך לכם עם פעילות הניו מדיה שמנהל אליאב אללוף? "הקמנו לאחרונה חברה שנקראת 'רהב מדיה חברתית' בניהולו של אליאב אללוף. אני חושב שהוא מנהל מוכשר שמבין את המדיה החברתית יותר טוב מכל אחד אחר בתחום. היו לי כמה הצעות עם כמה אנשים להצטרף לחברות קיימות או להקים חברה חדשה ובשל ההיכרות עמו החלטתי שיש מקום במדיה החברתית בארץ לחברה חדשה, נכון לעכשיו אחרי 3 חודשים שאנחנו באוויר אני מאוד מרוצה מהפעילות. הלקוחות ברהב מדיה חברתית הם לקוחות נפרדים שלא קשורים ללקוחות משרד היח"צ. מצד אחד אתה ממעט להתראיין, מצד שני הופעת באח הגדול והוצאת לאחר שהזכרת את לקוחות המשרד יותר מדי. היית עושה את זה שוב? "בהחלט. הייתי חוזר על זה, אני מאוד אוהב את התכנית הזאת. זאת רקמה אנושית של כל החברה הישראלית מכל רחבי המדינה ובבית האח הגדול רואים את זה באופן מאוד מובהק. אני אף פעם לא חושב אם הופעה כזאת או אחרת משרתת אותי, מעניין אותי פעם בכמה זמן לעשות משהו כזה. זאת הייתה חוויה מקסימה". הופתעת מהזכייה של ג'קי במיליון? "האמת שכן. הייתי משוכנע שנמוך הקומה יזכה אבל ברגע שאלעד דיבר על הסמים, אמרתי לאשתי שזה הסוף שלו ואכן תוך יומיים שלושה הוא הודח. האנשים פה מצד אחד מאוד פטריוטים ומצד שני דוגלים במדיניות: "לא נשאל ואל תשקר". ברגע שהפכת לדמות מסוימת שאנחנו גאים בה ואתה בא ומתוודה שאתה צורך סמים, זה לא מתאים לנו. אנחנו רוצים חברה נקיה". אם מכבר בסלבס עסקינן, האם צירופו של אייל גולן ללקוחות המשרד, מעיד על התרחבות לתחום הטאלנטים? ליאם הפקות היא חברה כמו חברה ציבורית קטנה שהכי גדולה בתחומה. אייל הוא אדם ענק יוצר מדהים ואני מאוד נהנה שהוא בין לקוחותינו. זאת חוויה אדירה. פתיחת מחלקת טאלנטים כרגע לא נמצאת על הפרק". מה אתה חושב על ריבוי היחצ"נים שצצים פה בכל יום? עד כמה יש אינפלציה במקצוע הזה? "אני מניח שזה כמו בכל מקצוע מוצלח בו יש אלפים. גם בתחום שלנו יש אלפים. אני טוען שלאנשים מוכשרים תמיד יש מקום ולמי שלא אז אין". מה הכי חסר לך בענף היח"צ בישראל? "לא חסר לי כלום. אני חושב שהיום הענף הזה נותן תשובות לכל הדברים שנותנים משרדי יח"צ בעולם ואף יותר כי בארץ יש את מה שנקרא נאמנות ושירות אמיתי ללקוח. אני לא מאמין בשירות הלקוחות המפורסם של האמריקאים. זה בכאילו. דווקא בארץ אני חושב שאנחנו משתדלים ונותנים שירות לקוחות טוב באמת". ב-20 השנה האחרונות בהן המשרד שלך קיים, יצא לך להיות מופתע ממהלכים שעשו משרדים אחרים? "כן. יצא ששני משרדי יח"צ, לא חשוב שמות, הפתיעו אותי בכך ששלחו מכתבים לכל החברות במשק וכתבו להם שהם יודעים שהחברות הללו מטופלות במשרדי יח"צ אבל אם הם לא מרוצים, שיפנו אליהם. עכשיו, זה בסדר אם עושים את זה לחברות כמו אירנה שלמור או מוטי שרף או לי כי למשרדים הגדולים זה לא משנה אבל אם עושים את זה למשרדים הקטנים זה עשוי לערער להם את הבטחון לחלוטין וזה פשוט לא פייר". מה המחמאה הכי גדולה שאפשר לחלוק לך? "אף פעם לא חשבתי על זה. אני מתרגש בכל יום מחדש כשבממוצע פעם ביום נכנס לפה זר פרחים או שוקולד עם פתק של תודה. זה מאוד מרגש ומשמח אותי". מה הכי מפחיד אותך? "רק מוות ומחלות". החופש לפנק בשבוע שעבר חגגתם 20 שנה למשרד ולקחתם את העובדים לחופשה באילת. זאת לא הפעם הראשונה בה עובדי המשרד זוכים לצ'ופרים. מה אתה אומר על הביקורות שנשמעות לגבי היחס הנדיב הזה, זה לא מנקר עיניים? "העובדים שלנו עובדים הכי קשה בענף, הם הכי מקצועיים במדינת ישראל ומגיע להם הכול אם זה מכונית צמודה שמגיעה להם אם זאת ארוחה צהריים ואם זה מלון אז מגיע להם את המלון הכי טוב בארץ ולטוס לאילת באל על. הם עושים הכול בשביל לתת שירות מדהים ומי שיש לו ביקורת על זה יכול להתפוצץ". בתור מי שמתפרנס בין היתר מאמצעי התקשורת, מה אתה חושב על הרכישה של מעריב? "אני חושב שעצם רכישת מעריב והצלתו של העיתון הם דברים חשובים ביותר לדמוקרטיה הישראלית, לעיתונאים ולמשפחותיהם ואני חושב שזה דבר נפלא שמעריב ימשיך להיות עיתון בישראל". הימים הם ימים של שביתות רופאים ועו"סים, מאבקים חברתיים וציבוריים. מעניין אותך לנהל משהו כזה ברמת יחסי הציבור? "קודם כל זה משהו שכאב לי. עצוב לי שהמדינה שלנו כל כך עשירה בכסף והכסף הולך למקומות אחרים שאני כמשלם מיסים לא בדיוק מתלהב מזה. עצוב לי שעובד סוציאלי בארץ מרוויח חצי ממנהלת משק הבית שלי ושרופא מגיע למשכורת שמנהלת משק הבית מרוויחה. כמובן שגם לעוזרות מגיעות משכורות מכובדות אבל לאנשים שלמדו באוניברסיטה, מגיע גמול הולם. בתור משלם מיסים אני רוצה שיהיה להם כיף לתת שירות ושיהיו אמידים ולא עניים. בעניין הניהול, כבר 25 שנה אני מדיר רגליי מנושאים שקשורים לכסף ציבורי ואמשיך לעשות כן". אנחנו מתקרבים לחג החירות - מה זה חופש בשבילך? "ראשית, מבחינת החג, מדובר בכניסה לאביב, מזל והתחדשות אבל גם כניסה מיידית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה שמראה שיצאנו מעבדות לחופש. גם הקרבה ליום העצמאות מזכירה לי שאני רוצה לגור פה ולשמור על מה שיש לנו ולהצדיע לנופלים על זה שבזכותם אנחנו יכולים לחיות פה. באופן אישי, גם כשאני בחו"ל, אני נמצא עם הטלפון שלי ועם האי פוד והכי כיף לי עם זה. אין לי שום עניין להתנתק, אני אוהב להיות מחובר 24 שעות ביממה, אין לי בעיה שמעירים אותי גם באמצע הלילה. בסוף היום יש כאן 40 מנהלים מדהימים אבל האחריות האדמינסטרלית היא שלי ו אני רוצה להיות מוטרד מתי שצריך".
- 16.אביבי 14/01/2014 11:15הגב לתגובה זוגתוב ולקנאים לא תהיה תקווה לימדו לפרגן לאהוב לתמוך רק לא לקנא החצר דל הדכן תמיד ירוקה יותר תיזום תנסה תצליח אל תמתין דיעזו עבורך כל הכבוד לרני
- 15.אחד שטעם 24/04/2011 01:58הגב לתגובה זוהאיש אימתני, מפחיד ומבריק בצורה בלתי רגילה. מכופף ומפיל אייטמים על ימין ועל שמאל. לכל העיתונאים עצה מבעל ניסיון: הוא ואנשיו תמיד יהיו נחמדים אליכם, תמיד, אבל לא כדאי לכם להרים אייטם נגד אחד הלקוחות שלא. במקרה הטוב תעבדו לחינם.
- 14.עובד לשעבר 23/04/2011 00:19הגב לתגובה זומוזמנים לנחש מי היחצן שרני הכי חושש ממנו היום
- 13.אשמל"ל 20/04/2011 19:21הגב לתגובה זורני וצוותו נותנים שירות מעולה מכל הלב. הם נמצאים בכל מקום שצריך אותם ובכל זמן, העיקר שהלקוחות שלהם ייצאו הכי טוב שאפשר בתקשורת. תודה על הכל וחג שמח.
- 12.לקוח מרוצה 20/04/2011 14:51הגב לתגובה זוחייב לציין בשבחו של אליאב שעושה עבודה מצויינת בתחומו. איש נדיר וכן ירבו.
- 11.קנאים. נמאסתם 20/04/2011 10:31הגב לתגובה זוהבן אדם עובד במו ידיו ומסביב לשעון. עובדה שהתקציבים הגדולים באמת נמצאים אצלו. אפשר גם לפרגן מדי פעם - תנסו זה לא כואב!!
- ת.ה 20/04/2011 12:31הגב לתגובה זו.
- שלומי 14/01/2014 11:20גל השנאה וחוסר הפירגון לאדם מצפוני התורם לחבר ה לנזקקים ולאכודות שונות העוסקות בפילנטרופיה ישר כוח כל הכבוד והקנאים ? שיקנאו
- 10.מתי תצא מהארון? (ל"ת)נחמה וחצי 20/04/2011 09:47הגב לתגובה זו
- 9.רני יש רק 1 19/04/2011 21:15הגב לתגובה זובחירה טובה לראיון לחג למרות שהייתי מנסה להקשות עליו קצת יותר
- 8.אני 19/04/2011 16:12הגב לתגובה זואו במלים אחרות: את מי הוא מעניין בכלל?
- 7.אני 19/04/2011 15:51הגב לתגובה זומרוב חנופה,שכחו לציין את כל הלקוחות שנטשו אותו בשל חוסר מקצועיותו בניהול משברים. החמצה.
- נו באמת 20/04/2011 12:45הגב לתגובה זומטורפת. ומה על הלקוחות שנאמנים לו כבר שנים..?? גם את זה חייבים להזכיר?
- 6.אחד שיודע 19/04/2011 13:03הגב לתגובה זואבל עם כל הביקורות יש בו משהו מאוד נגיש ועממי..
- 5.בינינו 19/04/2011 12:01הגב לתגובה זושאלות בהזמנה
- 4.טרם שובץ 18/04/2011 23:18הגב לתגובה זועוד אחד כמו ורדה רזיאל-ז'קונט וג. יפית
- 3.ת.ה 18/04/2011 16:32הגב לתגובה זו.
- 2.רני אלוף העולם!!!!! (ל"ת)דרור קליר 18/04/2011 12:11הגב לתגובה זו
- 1.מדבר על הכל??? ומה עם ..... (ל"ת)תרצה לא רוצה להגיד א 18/04/2011 12:06הגב לתגובה זו