משרד התיירות ינצל את ביקורו של ג'סטין ביבר למסע יחסי ציבור באתרים המרכזיים

משרד התיירות יארח את ביבר מתוך הערכה כי הזמר הצעיר יחשוף את אתרי התיירות היהודיים והנוצריים בעולם ויביא לשיפור בתדמית ישראל בחו"ל
אלה ברייר | (6)

הכוכב בן ה-17, אליל הנערות, ג'סטין ביבר, אשר ינחת הלילה בישראל, לקראת הופעתו בארץ, יהיה גם אורח משרד התיירות בימים הקרובים וסיוריו באתרי התיירות, הנוצריים והיהודיים, ישמשו לפרסום וחשיפה של המגוון התיירותי של ישראל בעולם.

סיוריהם של ביבר ופמלייתו יעמדו בסימן ארץ הקודש ויתקיימו, בין היתר (איך לא) בירושלים, ים המלח והגליל.

אירוחו של ביבר נעשה במסגרת פעולות השיווק של משרד התיירות, הכוללות בין היתר, אירוח ידוענים ומעצבי דעת קהל, באתרי התיירות של ישראל. ממשרד התיירות מסרו כי "אירוחים אלו מייצרים חשיפה נרחבת של ישראל, על אתריה ואפשרויות הביקור בה בעולם, תוך פנייה לקהלים חדשים ושיפור תדמיתה של ישראל בעולם".

במהלך השנה האחרונה אירח משרד התיירות ידוענים רבים, בהם חברי להקת לינקין פארק, הזמר האמריקאי יליד ישראל ג'ין סימונס ,אוזי ושרון אוסבורן, השחקנית האמריקאית קלייר דיינס ובשבוע הקרוב, יארח גם את השחקנית הצרפתייה איזבל הופר.

בנוסף, מארח משרד התיירות עיתונאים רבים מתחום התיירות והלייף סטייל, על מנת שיתרשמו ממגוון אפשרויות התיור בנושאי קולינריה ויין, תרבות, דת, היסטוריה, ספורט ועוד. כמו כן מארח המשרד סוכני נסיעות מרחבי העולם, כמרים, מנהיגים דתיים ואנשי תעשיית התיירות.

אירוח הכורים הצ'יליאנים בישראל לפני כחודשיים אשר התבצע במטרה לחשוף את ישראל על אתריה ואפשרויות הביקור בה ולשפר את תדמיתה בעולם, הצליח לדברי גורמים במשרד התיירות, לעורר עניין רב בקרב עשרות אנשי התקשורת הזרה הפועלים בישראל וזכה לסיקור שכלל כלל מאות פרסומים שונים אליהם נחשפו מאות מיליונים ברחבי העולם.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שירה לוי 03/10/2013 23:28
    הגב לתגובה זו
    גסטין ביבר חיים שלי איזה מסכן הוה שממציאים עליו כל מיני דברים לא נכונים יש חלק תמונות שעברו פוטושופ אז יאללה תעזבו אותו וכל מי שמקלל אותו הוה מקנא בו
  • 4.
    ביברית 28/01/2012 23:44
    הגב לתגובה זו
    O.M.G
  • 3.
    sbhtkua12 19/07/2011 16:35
    הגב לתגובה זו
    bfui dxyhi chcrf chkv t, vhuo aku cfhp, vzvc ???/ uzv kt aer tu x,o reg fsh kkkfl ghkuh?? udxyhi chcr ctv khartk ceutrcur cachlk gus vuogv bfui??te2012 fnu avhv c 14 ktprhk!!!!P(:
  • 2.
    סקפטי 10/04/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    יעברו שנתיים, ילך הילד, ילך הפלא..
  • 1.
    מסכן.. 10/04/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    מספיק לניצול הציני של כוחות התעשיה.
  • ממש 10/04/2011 15:18
    הגב לתגובה זו
    אוי אוי אוי, ה"ילד" הזה מיליונר!
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".