המלחמה בעולם הקופונים: הקלקתם dealhayom בגוגל והנה אתם ב'גרופון'
תחום הקופונים נמצא בפריחה עצומה בימים אלו. עם ישראל רוצה קופון, והחברות הקשורות רוצות להיות אלו שמוכרות לו את הקופון הזה. המקרה הבא מוכיח שמדובר במלחמה של ממש. הקלדת הכתובת dealhayom במנוע החיפוש גוגל, מובילה את הגולש דווקא ללינק של אתר החברה המתחרה - גרופון, למרות שהלינק אכן תחת השם דיל היום. בעקבות המצב, דיל היום פנתה אל מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד, וביקשה ממנו תיקון מיידי של ההטעיה שנגרמה, וזאת כדי שלא לתת יד להטעיית הציבור המתרחשת, ול"טרמפ" שתופסת 'גרופון' על גב האתר 'דיל היום', לדבריה. הבקשה ככל הנראה נענתה וכעת כאשר מחפשים את דיל היום אין לינק שנראה כמטעה. "מדובר בלינק ממומן של 'גרופון', אשר מבצעת שימוש שקרי בשם חברה מתחרה, כדי לקדם את עסקיה. חשוב להדגיש, כי במהלך כל סוף השבוע האחרון, קיבלתי פניות רבות מלקוחות דיל היום זועמים ומגולשים שהתלוננו בפניי בנושא", כך נטען במכתב. עוד נכתב כי: "מיותר לציין, כי מדובר בהטעיה חמורה של החברה המתחרה, המשתמשת בשמנו על מנת להשיג לקוחות פוטנציאליים וכי לבטח נגרם כבר נזק כבד ואנשים רבים שביקשו להגיע לאתר שלנו וליהנות מהשירות שאנו מעניקים, הגיעו בטעות לאתר המתחרה". יש לציין, כי בעבר התנהלו מגעים בין גרופון העולמית לדיל היום כבר בספטמבר אשתקד, וגרופון, הנחשבת לאבטיפוס האמריקאי בתחום אתרי הקנייה הקבוצתית, עמדה לרכוש את דיל היום תמורת 10 מיליון דולר. יזמי דיל היום טוענים כי העסקה כבר נחתמה אולם מספר ימים לאחר מכן, דירקטוריון גרופון דחה את העסקה, ובחר לרכוש את אתר "גרופר" הישראלי, תמורת 15 מיליון דולר. במערכת אייס התקבלה פניה בנידון גם מאתר באליגם שם טוענים כי לפני כחודש העלתה גרופון קישור ממומן תחת מילת החיפוש 'באליגם' כפי שנעשה כעת עם אתר 'דיל היום'. בבאליגם אומרים כי לאחר שפנו לגרופון בנידון פרסמה זו הודעת התנצלות והסירה את הקישור אולם כעת הוא נמצא שוב. טל לב מנכ"לית באליגם אמרה לאייס כי: "זו הפעם השניה שגרופון מבצעת צעד לא חוקי ושימוש ציני במודעות הפרסום של גוגל. הצוות של באליגם פועל מידי יום באמצעות הצעות ייחודיות ושירות איכותי, כדי לשמר ולהרחיב את רשימת לקוחות האתר המתקרבת לכ- 250,000 לקוחות. למרות שאנחנו רואים בתחרות דבר מבורך המיטיב עם הצרכנים ואיתנו, בשום פנים ואופן לא נקבל פגיעה בסימן המסחרי ובמותג שלנו. נילחם בכל כוחנו נגד הונאת הלקוחות שלנו ותחרות לא הוגנת" מגרופון ישראל נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה. תמוה בעננו כי החברה בחרה לפנות לעיתונות ולא ישירות לגרופון ישראל, על מנת שתוכל לבדוק את הסוגיה".
- 11.רוניק 30/03/2011 01:11הגב לתגובה זוחוסר דיוק או חוסר מקצועיות. הם פועלים ב SEM באגרסיביות. נמצאים בפרסום כמעט בכל חור ובכל מילה. מי שבנה להם קבוצת מודעות פשוט טעה בניסול הכותרת. זה הכל... בטוח שיעדכנו את זה, זה לא כזה מהותי. עושה רושם שמי שמרוויח כאן מהפרסום זה דווקא דיל היום. אז שיהיה להם בכיףףף.
- 10.מושיקו 29/03/2011 19:47הגב לתגובה זולדעתי אין מה להאשים את גרופון בכלל. הם פשוט מנצלים את הכלים שגוגל נותנת להם כדי לרכוב על שחקן מקומי כמו "דיל היום". מי שלא בסדר כאן היא גוגל. המערכת שלה מאפשרת למפרסמים להתחזות לחברה אחרת ולגנוב לקוחות בשיטה רמאית שכזו. האשמה היא כולה של גוגל. נושא אחרון. מעניין ששחקניות ישראליות כגון יממה ו - Buy2 לא ירדו לרמה הזאת ועשו את זה אחת לשנייה ולדיל-היום. - רק שחקן מחו"ל.
- 9.שרון 29/03/2011 18:04הגב לתגובה זוכמי שמכירה את המערכת של גוגל, טעויות כאלה יכולות להיות בקלות. הרי זה ברור לאנשי גרופון שדבר כזה יתגלה במהירות, אין שום הגיון לעשות זאת. בכל מקרה, לי לא משנה שם האתר, אלא רק דבר אחד- מי מציע לי את הדילים המעניינים ביותר
- 8.BUY2 הכי טוב והכי חכם - דילים מעולים (ל"ת)תומר 29/03/2011 17:26הגב לתגובה זו
- 7.רוית 29/03/2011 16:37הגב לתגובה זומפרסמים דילים שכביכול קיימים אצלם באתר ופועל? לא דובים ולא יער! הכל כדי שאנשים ירשמו למייל תפוצה שלהם. שרלטנים. אין מילה אחרת...
- 6.רק באליגם. היחידים עם סטייל. (ל"ת)הגשש הכהה 29/03/2011 16:08הגב לתגובה זו
- מושיקו 29/03/2011 20:01הגב לתגובה זוהקלידו אות אות את השם: dealhayom.co.il בכותרת של המודעה ? Give me a break
- 5.שרון 29/03/2011 15:45הגב לתגובה זולא יאומן איך מתנהלת החברה המבחילה הזו. הם לא בוחלים בשום טקטיקה לאחר שרכשו שחקן מקומי שהתברר כפלופ.
- 4.מחקתי את גרופון מהמועדפים (ל"ת)פופצ'יק 29/03/2011 14:47הגב לתגובה זו
- 3.גוגלובסקי 29/03/2011 13:29הגב לתגובה זושלא בודקת ולו שטחית את הקישורים הממומנים שלה. עם כסף הכל הולך?
- 2.15 מיליון דולר ממש.. חחחחחח בדיחה (ל"ת)חיים 29/03/2011 13:25הגב לתגובה זו
- 1.שירקעס 29/03/2011 12:41הגב לתגובה זולהחרים ומיד