עיתונאים הוזהרו לא להקליט בגזר הדין: ynet פרסם הקלטה של משה קצב צועק
הנהלת בתי המשפט תפנה לפרקליט המדינה משה לדור בעקבות פרסום הקלטת אודיו באתר ynet מתוך הקראת גזר הדין במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב.
כלי תקשורת רבים ביקשו לשדר כבר לפני כמה שבועות את הכרעת הדין בעניינו של קצב, אולם נענו בשלילה. לפני שבוע קבע בית המשפט כי "על אף ההתעניינות הציבורית המרובה בעניינו של המשיב, לא מצאנו כי נתקיימו נסיבות חריגות ויוצאות דופן המצדיקות חריגה מן הכלל שאין להתיר סיקור כאמור. גזר הדין יינתן בדלתיים פתוחות בנוכחות נציגי התקשורת באופן המבטיח את פרסומו המיידי בסמוך להשמעתו. בדרך זו תמומש במלואה זכות הציבור לדעת, כאשר בעצם השידור הקולי אין כדי להוסיף תרומה מהותית לזכותו זו של הציבור... ואין במקרה זה כדי להצדיק חריגה ממנה".
אנשי דוברות בתי המשפט אף הזהירו היום את העיתונאים שהגיעו לדיון, כי אסור להקליט ולצלם במהלך הדיון. סמוך ל-14:30, פרסם ynet אייטם הכולל גם הקלטת אודיו מתוך גזר הדין, בו נשמע קצב מתפרץ לעבר השופטים. כאמור, הקלטה זו נעשה ללא אישור בתי המשפט.
שעה קלה לאחר הפרסום, פנו מדוברות הנהלת בתי המשפט לאתר ynet בבקשה להסיר את הקלטת האודיו, אולם באתר סירבו. בעקבות כך הוחלט לפנות לפרקליט המדינה, שאמור להכריע האם מדובר בעבירה שמצריכה פתיחה בחקירה.
אגב, במהלך הדיון חשדו בדוברות כי רשת ב' של קול ישראל מעבירה את הדין בשידור ישיר ברדיו, אולם לאחר בדיקה עם הכתב אלון שני והעורך נפתלי מנשה, התברר כי הכתבת עדי מאירי העבירה דיווחים מתוך הדיון באמצעות מסרונים ובפייסבוק, פעולה המותרת על פי חוק.
- 3.צבי נבו 23/03/2011 08:55הגב לתגובה זואדוני סלח לדוד המלך,במקרה של בת שבע(כבשת הרש),אחרי שכרע על ברכיו,וזעק:חטאתי,חתאתי.קצב,אשר רחוק מלהיות דוד המלך.. מכחיש הכל,את המיוחס לו. אדם במומו פוסל!
- 2.צבי נבו 23/03/2011 08:50הגב לתגובה זואלהים סלח לדוד המלך בנושא "כבשת הרש",אחרי שדוד המלך כרע וזעק:חטאתי,חטאתי.קצב,רחוק מלהיות דוד המלך...ועוד יש לו חוצפה להכחיש.אדם,במומו פוסל.
- 1.אליהו 22/03/2011 21:13הגב לתגובה זולא רק שהם (כמו כל התשקורת) שמחים על נפילתו של האיש. עכשיו מתברר שהם שהם לא טורחים להסתיר נגד ובעד מי הם היו בכל הפרשה הזו. בלי קשר לפרשה אתר YNET הפך לאתר פורנו לכל דבר. עיתונאים עלובים ואומללים.
- צבי נבו 23/03/2011 09:06הגב לתגובה זואדני סלח לדוד המלך,שהכה על חטא,שעשה,במקרה של"כבשת הרש:הגם רצחת וגם ירשת... ודוד,כמלך גדול כרע על ברכיו וזעק:חטאתי,חטאתי! וקצב,כאדם ימני-דתי מתכחש לאלהיו,לעמו.אדם,במומו פוסל.
- מילא אידיוט 22/03/2011 21:40הגב לתגובה זולפחות תדע עברית
- אליהו 23/03/2011 10:51קודם כל צריכה את (זה תקף גם לשאר האנשים) להיות בן אדם ולא לרקוד ולשמוח על הדם של משה קצב. בזמנך הפנוי תקני את אותם שגיאות הכתיב.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?