סוכנות 'ביטחה': '9 מיליון' ו'ביטוח ישיר' הן אותה חברה - מדובר ב"הונאת צרכנים"
כנראה שתלונות בדומה לצרות, מגיעות בצרורות. אחרי שלשכת סוכני הביטוח פנתה לבית המשפט בבקשת צו מניעה זמני נגד חברת איי.די.איי לפרסומת בכיכובה של שני כהן, הבוקר (יום ג') התקבלה אצל הממונה להגנת הצרכן בקשה לאחד את המותגים '9 מיליון' ו'ביטוח ישיר' השייכים ל-איי.די.איי, בטענה שמדובר בהטעיית הציבור.
מנכ"ל 'ביטחה סוכנות לביטוח' אבי גולן, פנה לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, ולממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, ודרש לעצור לאלתר את מה שהוא מכנה "אחת מהונאות הצרכנים הגדולות של ימינו בישראל".
גולן טוען כי הציבור אינו מודע כי 2 חברות הביטוח הישיר הגדולות בישראל, 9 מיליון ו'ביטוח ישיר (הידועה גם בשם 'הקש על החמש'), הן למעשה חברה אחת, כאשר חברת איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ, מפעילה 2 מותגים המתחרים לכאורה בניהן.
לדברי גולן, הלקוח הפוטנציאלי כלל אינו מודע לעובדה כי מדובר באותה חברה, וכי הצעות המחיר המתקבלות מחיוג ל-2 מספרי הטלפון השונים של מותגי החברה הן מתואמות לחלוטין. לדברי גולן "מדובר בהטעיה של הציבור שאינה יכולה להתפרש כמבוצעת בתום לב".
גולן מסביר במכתביו כי חברת איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ משקיעה רבות בפרסום 2 מותגים שונים לאורך שנים ללא ציון העובדה שמדובר באותה חברה, וכי הצרכן חושב כי ישנן 2 חברות גדולות המנהלות תחרות הוגנת ביניהן.
גולן טוען כי "אם היה יודע אותו צרכן סביר כי 2 שיחות הטלפון השונות שביצע למספרי טלפון שונים, הגיעו למעשה לאותה חברה, אשר בכוחה לתת לו הצעות מחיר מתואמות... היה חש מרומה ופועל לקבל הצעת מחיר מגורם או גורמים נוספים... יצירת 'קרטל סמוי' מול הציבור, מצב שהציבור אינו חשוף לו".
היועץ המשפטי של הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד אלעד מקדסי, השיב במכתבו לגולן כי על פי חוק ההגבלים העסקיים, ניהול 2 מותגים במקביל אינו מעלה חשד של 'הסדר כובל' בלשון החוק כדבריו, אך במקביל ביקש לא לקבוע במכתבו עמדה באשר לפנייה של גולן והפנה אותו לבדיקה מול הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.
ממשרד התמ"ת נמסר: "מכתבו של מר אבי גולן טרם הגיע לממונה על הסחר ההוגן והגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס ועל כן הנושא עדיין לא נבדק. עם קבלת המכתב עם מלוא הפרטים ייבדק הנושא בשיתוף עם הממונה על הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר וככל שיתברר כי אכן קיימת הטעיה ינקטו הצעדים הנדרשים".
מאיי.די.איי נמסר: "לפני הכל: אין פה שום 'חשיפה'. סוכן הביטוח אבי גולן מסוכנות הביטוח 'ביטחה' מנסה לאחרונה לעבור בין כל ערוצי התקשורת בניסיון להפיץ את דברו שאין בו שום דבר חדש אלא אינטרס תחרותי. יתרה מכך, הניסיון להציג את התנהלותנו באור 'נכלולי' אין בה דבר וחצי דבר שכן היא חוקית ומאושרת על ידי הרשויות וכמקובל בתחום.
"חברות הביטוח הישירות יצרו מהפכה צרכנית שמערערת את מעמדו של סוכן הביטוח בקרב הצרכנים... איי.די.איי מנהלת 3 מותגים: '9 מליון', 'ביטוח ישיר' ו'ynet ביטוח'. פעילות החברה באמצעות מותגיה מוכרת למפקח על הביטוח ומאושרת על ידו. בהתאם להוראות הפיקוח, בכל הפרסומים מופיע שם החברה: איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ".
"לכל מותג אסטרטגיה שיווקית שונה התומכת במוצרי ביטוח שונים במחירים שלהם כמו גם בכיסויים שהם מציעים. בהתאם לאסטרטגיית המותגים השונה נקבעים גם המבצעים השיווקיים והקו הפרסומי".
איי.די.איי מספקת דוגמאות לחברות נוספות הפועלות כמותה, כגון 'מגדל' ו'איחוד ישיר' שבבעלות חברת 'מגדל'; 'מנורה' ו'שומרה' בבעלות 'מנורה'; 'הראל' ו'דיקלה' בבעלות חברת הביטוח הראל; ועוד.
- 2.שרה גבע 15/07/2011 14:40הגב לתגובה זוחברת איי די אי מתממת ומנסה להסתתר תחת המשפט שהכל ידוע לממונה על שוק הביטוח. אך בפועל, כל אדם שלקח שתי הצעות משתי החברות, ובדיעבד מסתבר לו שזו אותה חברה- ירגיש מרומה !!!!
- 1.מרגיז שעובדים עלינו מכל כיוון (ל"ת)לולה 22/03/2011 14:01הגב לתגובה זו