מהפכות מבריחות מבקרים: תקציב הפרסום לישראל ייגדל ב-30% ב-2011

משרד התיירות יגדיל התקציב מ-34 מיליון ל-45 מיליון שקל. הסיבה: חיזוק תדמית ישראל בעקבות אירועי מצרים, וצניחה של 83% במס' המבקרים היומיים
אלה ברייר | (1)

משרד התיירות יצא בשבוע הבא בסדרת קמפיינים בעלות של 45 מיליון שקל לחיזוק תדמיתה של ישראל כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות. את הקמפיינים תערוך לשכת הפרסום הממשלתית. בחודש פברואר ביקרו בישראל כ- 220 אלף תיירים: מדובר בעליה כוללת של 10% בכניסות תיירים לצד צניחה של 83% בכניסות מבקרים דרך המעברים היבשתיים עקב האירועים במצרים סך הכול הגיעו לישראל כ-466 אלף תיירים בחודשים ינואר-פברואר מדובר בעליה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אשר פתח הבוקר (יום ד') את הפעילות בביתן הישראלי ביריד התיירות - ITB בגרמניה, אמר כי ישראל עלולה להיפגע מהמצב הגיאו-פוליטי האזורי אשר יתבטא בפגיעה בתיירות לאזור ולישראל: "כבר בשבוע הבא ייצא משרד התיירות בסדרת קמפיינים במדינות יעד בעולם, בתקציב של 45 מיליון שקלים, במטרה לבדל את תדמיתה ישראל ממדינות האזור ולחזקה כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות". מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודש פברואר 2011 הגיעו לישראל כ-220 אלף מבקרים ירידה של 2% לעומת פברואר 2010. מדובר בגידול של 10% לעומת פברואר 2010 במספר התיירים ששהו בישראל יותר מלילה אחד וגידול של 2% בתיירות הקרוזים, עמה הגיעו לישראל 13 אלף תיירים. לעומת זאת, בשל האירועים במצרים, צנח מספר המבקרים החד יומיים דרך מעברי הגבול היבשתיים ב-83% לעומת 2010 ועמד על כ-5,000 כניסות בלבד. עוד 2,600 מבקרים חד יומיים, הגיעו לישראל דרך האוויר (גידול של 24%). מתחילת השנה, בחודשים ינואר-פברואר הגיעו לישראל 466 אלף מבקרים עליה של 7% לעומת 2010 וגידול של 13% (388 אלף) בתיירים ששהו בארץ יותר מלילה אחד. סדרת הקמפיינים תחל כאמור בשבוע הבא ותמשך מספר חודשים במספר מדינות המהוות מקור לתיירות לישראל ובהתאם לקהלי יעד מוגדרים. בן היתר יתקיימו קמפיינים ופעולות שיווק מתוגברות בארה"ב, רוסיה, גרמניה, אנגליה ומדינות סקנדינביה. בנוסף תתבצע פעילות שיווקית ממוקדת מול הקהל היהודי בצרפת, הנוהג לנפוש במדינות צפון אפריקה בתקופת הקיץ, במטרה למצב את ישראל כיעד חלופי לתיירות למדינות אלו. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "המשבר במדינות האזור מהווה אתגר והזדמנות לתיירות לישראל. אנו נפעל בכל ערוצי השיווק, במגוון פעולות, במטרה למצב את ישראל כיעד חלופי עבור תיירים שנהגו לבקר, לתור ולנפוש עד היום, במדינות האזור. בחודשים הקרובים יתגברו נציגי משרד התיירות, הפועלים ב-17 לשכות בעולם, את פעילותם מול אנשי תעשיית התיירות במטרה להגדיל הפעילות מול ישראל. פעולות שהתבצעו בשבועות האחרונים מול תעשיית התיירות ברוסיה ובאוקראינה, כבר הוכיחו שישראל נתפסת כחלופה עבור תיירים המבקרים לנפוש באזור במזרח התיכון". לשם ההשוואה, הסכום שהושקע בקמפיינים אביב- קיץ בשנת 2010, עמד על 34 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בלי שלום לא יבואו תיירים (ל"ת)
    לירן 09/03/2011 17:37
    הגב לתגובה זו