לרגל יום האשה הבינ"ל: כמה נשים מוכנות לחשוף עצמן בבגד ים בפייסבוק?

הסקר של החברות Me-she ו-ZETATOOLS קובע כי נשים ממליצות ברשת על מוצרים ומגיבות לסטטוסים. 20% מוכנות לפגוש גברים שהכירו בפייסבוק
אלה ברייר | (4)

חברת Me-She שהוקמה לאחרונה מציעה לראשונה שיווק המתמחה ברשתות חברתיות לנשים בכלל ולאמהות בפרט. כחלק מהליך ההשקה פרסמה החברה סקר שנערך בשיתוף ZETATOOLS על הרגלי צריכת המדיה של הנשים. עבור הסקר שהכינה החברה, רואיינו 360 נשים בגילאי 25+ שהתבקשו לספק מידע אודות הרגלי צריכת המדיה, הגלישה והגורמים המשפיעים עליהן בהליך קבלת ההחלטות בנושאי צריכה וקנייה. מהסקר עולה כי נשים חברות של האמהות אבל לא של החמות...קנאיות לפרטיות עד רמה מסוימת ופתוחות להיכרות עם גברים דרך הפייסבוק.הסקר מספק גם טיפ למשווקים: עזבו אתכם מתחרויות ומשליחת תמונות של הילדים - זה ממש לא הכיוון. את Me-She הקימו במשותף דנה קול וליאת ורדי-בר, מחלוצות השיווק במדיה החברתית בישראל. המשרד החדש הוא חברה-בת של 'דיבור' בניהולה של קול ובא לתת מענה להתגברות הנוכחות הנשית בניו מדיה. הנתונים המלאים לפניכם: מה נשים צורכות? הטלוויזיה עדיין מנצחת: 81% מהנשים צפו לפחות פעם אחת בטלוויזיה, בשבוע שקדם לעריכת המחקר. יחד עם זאת הפנייה לנשים דרך טלוויזיה אפקטיבית בעיקר לנשות הגיל השלישי, 98% מהן צפו בטלוויזיה. נשים צעירות יותר בגילאי 25-35 צופות פחות בטלוויזיה, רק 2/3 מהן מדווחות על צפייה בטלוויזיה בשבוע שקדם למחקר. צעירות: נשים בגילאי 25-35 קוראות יותר בלוגים בהשוואה לקריאת מגזינים. כ-20% מהן גולשות באינטרנט באמצעות הטלפון הסלולארי. למעלה מרבע מהן משתתפות באופן פסיבי או אקטיבי בקבוצות דיון/פורומים אינטרנטיים. הגיל השלישי: נשים בגילאי 55+ עדיין שומרות אמונים לרדיו, כ 78% מהן האזינו לרדיו בשבוע שקדם למחקר. כ-42% מהן קראו מגזינים. 67% מהן ביצעו פעילות פיננסית בחשבון הבנק באמצעות האינטרנט. מה נשים חולקות? למעלה ממחצית הנשים (56% בכלל המדגם) חולקות עם נשים אחרות מידע / המלצות על מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט. 39% חולקות עם נשים אחרות מידע הקשור באפשרויות לבילוי משפחתי, כרבע מכלל הנשים מחפשות/חולקות עם נשים אחרות טיפים ומידע על הורות. חוש הומור לא מזיק: קצת פחות ממחצית הנשים חולקות עם נשים אחרות, בדיחות ו/או קטעי וידאו מצחיקים. איך נשים קונות? 3 הגורמים שהכי משפיעים על החלטות קניה של נשים (באופן כללי, מבלי להיכנס לאיזה מוצרים רוכשות) מדורגים לפי סדר החשיבות כשבולטת במיוחד ההשפעה העצומה שיש להתנסות במוצר דוגמית בעיקר בקרב נשים צעירות ובגילאי הביניים. צעירות: גילאי 25-35 : בן זוג / קרוב משפחה 82%, התנסות במוצר (דוגמית, טעימה, התנסות) 78%, המלצות של חברות/אמהות אחרות 74%. גיל הביניים: 36-54: בן זוג/קרוב משפחה 83% , התנסות במוצר 81%, המלצות של חברות / אמהות אחרות 78% הגיל השלישי: 55+ יותר סומכות על עצמן ועל כושר ההחלטה שלהן: התנסות במוצר 76%, בן זוג קרוב / משפחה 68%, המלצות של חברות/אמהות אחרות 62%. מה נשים עושות (בפייסבוק) לכמה יש פרופיל? 70% מדווחות כי יש להן פרופיל בפייסבוק. בקרב נשים בגילאי 25-35 שיעור זה מטפס עד ל-81% מקרב הנשים בקבוצת גיל זו. למרבית הנשים הישראליות יש פרופיל פייסבוק. ומה הן עושות בפייסבוק? הפעולות הפופלריות ביותר: תגובות לסטטוסים כ-50%, צפייה בתמונות של חברים/מכרים קרובי משפחה - 48%. מה נשים מוכנות ולא מוכנות לעשות? תחרויות של מותגים בפייסבוק לא אהודות על הנשים, לפחות כך הן מדווחות. רק 18% מכלל הנשים שיש להן פרופיל פייסבוק מדווחות כי השתתפו בתחרות של מוצר/מותג. תחרויות מסתבר אינן כלי יעיל, מרבית אלה שהשתתפו אינן זוכרות לאיזה מותג זה היה. הפעולה הכי נפוצה, לעשות לייק, דורש הכי פחות מאמץ. 60% מהנשים בגילאי 25-35 יעשו לייק בקרב בנות 55+ שיעור זה יורד ל-46%. משווקים, אל תבקשו מהן לשלוח תמונות של הילדים. זו הפעולה שהן הכי פחות מוכנות לעשות. רק 7% מוכנות לשלוח תמונות של הילדים לתחרות. אל תבקשו מהן לתייג הן לא אוהבות את זה, רק 17% מוכנות לתייג תמונות. מה נשים מחפשות? זירה לחיפוש עבודה: 65% מוכנות לעדכן שהן מחפשות עבודה בפייסבוק. המלצות על מוצרים: 81% מוכנות להמליץ על מוצרים שקנו. שירות חשוב להן: 66% יספרו על חווית שירות לא נעימה. היכרות רומנטיקה/ דייטינג: עקרונית אחת מכל 5 מוכנה לפגוש גברים שהיא הכירה בפייסבוק. שיעור זה מזנק ל-40% בקרב רווקות ול-35% בקרב נשים בגילאי 25-35. שמירה על פרטיות, קצת אחרת: 8% מוכנות לפרסם תמונות שלהן שהן שיכורות. 16% יפרסמו תמונה שלהן בבגד ים. איך נשים גולשות? אחת מכל 10 נשים בודקת / מתעדכנת בפייסבוק במקרה שהיא מתעוררת באמצע הלילה. 13% בודקות את הפייסבוק מיד כשהן מתעוררות בבוקר. 1 מכל 5 נשים גולשת בפייסבוק במקביל לצפייה בטלוויזיה. 20% מהנשים חברות של האימהות שלהן בפייסבוק. רק 8% חברות של חמותן.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מעריצה 08/03/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    היא שנונה ומבריקה ומאמינה שתצליח
  • 3.
    תותית 08/03/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
    תכלס - הנתונים לא מעידים על מבריקות יתר בקרב הנשים - עושות לייק כי זה קל??
  • 2.
    חבל שרק ביום האישה נזכרים לדבר על נשים (ל"ת)
    ענת 08/03/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחקר מעניין- יותר מעניין מה יעשו איתו (ל"ת)
    סיגל 08/03/2011 13:23
    הגב לתגובה זו