דופקים חשבון: המועצה לצרכנות יוצאת בקמפיין אזהרה לטובת ציבור הצרכנים
המועצה הישראלית לצרכנות השיקה באמצעות משרד הפרסום אינבוקס, קמפיין הסברה "עושים חשבון לחשבון" שמטרתו להוביל לשינוי תפיסתי והתנהגותי של הצרכנים בבדיקת החשבונות התקופתיים, כחלק מפעילות המועצה לצרכנות- הגנה על זכויות הצרכנים בעניינים פיננסים. מסקר שערכה המועצה באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עולה כי כמחצית מהצרכנים לא קוראים את החשבונות, בעיקר כי הם לא מובנים להם. טעות זו "עולה" לנו הצרכנים כמיליארד שקל בשנה. מטרת הקמפיין לעודד צרכנים לבדוק את חשבונותיהם, ולהעמיד להם כלי עזר ידידותי לבדיקתם. באתר המועצה נבנה לאחרונה מדריך לקריאת חשבונות, בו יקבל הגולש מידע מקיף על החשבונות אותם הוא משלם. החשבונות הקיימים היום הם של 3 חברות הסלולר, חשמל, גז, ארנונה מים, כבלים ולווין. בעתיד יתווספו חשבונות נוספים. בכל תחום קיימת החשבונית המקורית, עליה ב"שיטוט " עם העכבר מקבלים פרשנות והסבר לכל אחד מהסעיפים. כן מופיעים במדריך טיפים לצרכן, תלונות נפוצות בתחום , והיבטים חוקיים. הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות המודפסת, באנרים באינטרנט, ופעילות נרחבת במדיה החברתית. הקמפיין יעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה והומוריסטית, במטרה להעלות את המודעות הציבורית להפסדים הכספיים הנגרמים כתוצאה מאי קריאת החשבון. הקמפיין החל בטיזר: אנחנו מודים לכם! על מנת להדגיש כי העוסקים כנראה מרוצים מהמצב בו הצרכן אינו בודק את החשבונות מאחר והרווחים על הטעויות מגיעים ישירות לקופותיהם. המשך הקמפיין יעסוק בהדרכה לגבי קריאת חשבונות והבנתם. אחרי הטיזר התפרסמה מודעת התשובה- החברות מודות לכם שאינכם בודקים את החשבונות. עם העלאת הקמפיין נשלחו לחברי הכנסת ולשרים חשבונות פיקטיביים ל"תשלום", מחברה הגובה מס מילים, וזאת כדי לשתף אותם במסרים של הקמפיין: לא בדקת- שלמת.
- 1.לא מתים 07/03/2011 16:01הגב לתגובה זוהציבור פראייר ולכן הציבור משלם.