דופקים חשבון: המועצה לצרכנות יוצאת בקמפיין אזהרה לטובת ציבור הצרכנים

מטרת הקמפיין לגרום לצרכנים לבדוק חשבונות תקופתיים שכן: "סכום הטעויות שהצרכנים מגלים בחשבונות התקופתיים עומד על קרוב למיליארד שקלים"
אלה ברייר | (1)

המועצה הישראלית לצרכנות השיקה באמצעות משרד הפרסום אינבוקס, קמפיין הסברה "עושים חשבון לחשבון" שמטרתו להוביל לשינוי תפיסתי והתנהגותי של הצרכנים בבדיקת החשבונות התקופתיים, כחלק מפעילות המועצה לצרכנות- הגנה על זכויות הצרכנים בעניינים פיננסים.

מסקר שערכה המועצה באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עולה כי כמחצית מהצרכנים לא קוראים את החשבונות, בעיקר כי הם לא מובנים להם. טעות זו "עולה" לנו הצרכנים כמיליארד שקל בשנה.

מטרת הקמפיין לעודד צרכנים לבדוק את חשבונותיהם, ולהעמיד להם כלי עזר ידידותי לבדיקתם. באתר המועצה נבנה לאחרונה מדריך לקריאת חשבונות, בו יקבל הגולש מידע מקיף על החשבונות אותם הוא משלם.

החשבונות הקיימים היום הם של 3 חברות הסלולר, חשמל, גז, ארנונה מים, כבלים ולווין. בעתיד יתווספו חשבונות נוספים. בכל תחום קיימת החשבונית המקורית, עליה ב"שיטוט " עם העכבר מקבלים פרשנות והסבר לכל אחד מהסעיפים. כן מופיעים במדריך טיפים לצרכן, תלונות נפוצות בתחום , והיבטים חוקיים.

הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות המודפסת, באנרים באינטרנט, ופעילות נרחבת במדיה החברתית. הקמפיין יעביר את המסרים והתכנים בצורה פשוטה והומוריסטית, במטרה להעלות את המודעות הציבורית להפסדים הכספיים הנגרמים כתוצאה מאי קריאת החשבון.

הקמפיין החל בטיזר: אנחנו מודים לכם! על מנת להדגיש כי העוסקים כנראה מרוצים מהמצב בו הצרכן אינו בודק את החשבונות מאחר והרווחים על הטעויות מגיעים ישירות לקופותיהם. המשך הקמפיין יעסוק בהדרכה לגבי קריאת חשבונות והבנתם. אחרי הטיזר התפרסמה מודעת התשובה- החברות מודות לכם שאינכם בודקים את החשבונות.

עם העלאת הקמפיין נשלחו לחברי הכנסת ולשרים חשבונות פיקטיביים ל"תשלום", מחברה הגובה מס מילים, וזאת כדי לשתף אותם במסרים של הקמפיין: לא בדקת- שלמת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא מתים 07/03/2011 16:01
    הגב לתגובה זו
    הציבור פראייר ולכן הציבור משלם.
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.