בלעדי

מצאו מפעיל לקידוח: השותפות בפלאג'יק סיכמו עם חברת AGR הנורבגית

חברת AGR אמורה לשמש כמפעילת הקידוח גם בהיתר בנימין עליו התמודדה קבוצת לארי מייזל
תומר קורנפלד | (12)

השותפות המחזיקות בששת רישיונות פלאג'יק מצאו מפעיל לקידוח. ל-Bizportal נודע כי השותפות סיכמו על הסכם עם חברת AGR הנורבגית אשר תשמש כמפעילת הקידוח. חברת AGR אינה מוכרת למרבית המשקיעים, אולם היא אמורה לשמש כמפעילה בהיתר בנימין עליו התמודדה קבוצת לארי מייזל.

הרישיונות של פלאג'יק שבהם תשמש AGR כמפעילה הם ישי (Ishai), אדית-יה (Aditya), ללה (Lela), יהב (Yahav), יועד (Yoad) ואילה (Aila). ברישיונות אלו הגובלים בשטח הרישינות של הלוויתן מחזיקים חברת פלאג'יק, בני שטיינמץ ושותפות הזדמנות יהש.

תנאי ההסכם בין הצדדים אינם ידועים, אולם כפי הנראה חברת AGR תקבל נתח קטן מן הרישיונות. על פי התקנות החדשות של משרד התשתיות העברת זכויות ברישיונות קיימים וקבלת רישיונות חדשים מותנית בקיומו של מפעיל קידוח אשר יש לו הסיטוריית קידוחים וניסיון.

כיום הרישיונות מוחזקים על ידי חברת פלאג'יק במלואם, אך מועצת הנפט שתתכנס בחודש מארס צפויה לבחון את השינוי במבנה בעלות בשטח הרישיון. בתוך כך, היום הגישה הזדמנות ישראלית בקשה רשמית למשרד התשתיות לקבל 10% מהזכויות ברישיונות כך. כפי הנראה בקשות דומות יוגשו לממונה על ידי בני שטיינמץ ומפעילת הקידוח.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ותיק בתחום 24/02/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
    בימים האחרונים. כנראה הגיעה זמנה.
  • 11.
    רואה קדימה 24/02/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    נקווה לטוב.
  • 10.
    הזדמנות 24/02/2011 12:11
    הגב לתגובה זו
    החברה שווה מאה מליון כמו רציו בשער 1 אם יאושר לה פלאגיק לא נראה לי שתיהיה עוד חברה בבורסה עם אפסייד כזה גדול
  • 9.
    גלובס פירסמה אמש שהזדמנות יהש המנייה האטרקטיב (ל"ת)
    גבריאל 24/02/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הדרך היחידה להשקיע בפלאג' יק - הזדמנות ישראלית (ל"ת)
    גזי גזית 24/02/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המומחה 24/02/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
    תראו איזה פירגון בכתבה של אתמול מגלובס. קדימה הזדמנות.
  • 6.
    האבא של כולם 24/02/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    להצלחה יש הרבה אבות אבל האבא של כולם זה ישראמקו
  • 5.
    כולם מבקשים רק הזדמנות יה" ש (ל"ת)
    בנקאי 24/02/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אקי 24/02/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
    בדיוק באותו איזור!!!
  • 3.
    גבר 24/02/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    פשוט תרשמו בשורת חיפוש בפייסבוק מניות הנפט והגז וזה ימצא לכם תקבוצה 1200 משקיעים כבר שם
  • 2.
    הזדמנות תעשי לי שער 50 !!!! (ל"ת)
    וואו 24/02/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הזדמנות יה" ש 24/02/2011 11:21
    הגב לתגובה זו
    נסחרת לפי שווי שוק של 80 מיליון ... מגוחח .. יש לה 10% מרישיון שצמוד ללוויתן ששוה 8 מילארד דולר !!!
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.