חסויות על חולצות יכניסו 370 מיליון ד' לליגות הבכירות בארה"ב

מחקר של חברת הורייזון מדיה הראה את הפוטנציאל של שילוב ספונסרים בספורט האמריקני. מעולם לא היה ספונסר על חולצות ב-4 הליגות הבכירות: NBA, NFL, MLB ו-NHL.
אור זיו - Bizsport |

מוזר לחשוב על אמריקה הקפיטליסטית דווקא כזו שמתעקשת שלא למכור את מידהן של קבוצות הספורט שלה בשביל כמה מיליוני דולרים, אבל זה נכון. בעוד שבאירופה אי אפשר לחשוב על חולצה של קבוצה כלשהי בלי שם של מותג בחזית, כשאפילו ברצלונה נכנעת לנורמה הזו, בארצות הברית לא תמצאו חסות חולצה באף אחת מארבע הליגות הגדולות.

מחקר של הורייזון מדיה ביקש לבדוק כמה כסף שווים ספונסרים פוטנציאליים עבור הספורט האמריקני. התשובה: 370 מיליון דולר בשנה. עיקר הכסף היה מגיע לקבוצות פוטבול, כמו דאלאס קאובויס, ניו אינגלנד פטריוטס או ניו יורק ג'איינטס, שלטענת המחקר היו מכניסות כ-14 מיליון דולר כל אחת.

קבוצת הבייסבול המפורסמת ניו יורק יאנקיס צמודה אליהן מאחור, ששווי החולצה שלה נאמד ב-13.8 מיליון דולר, אך אחריה מתחיל צניחה בין שאר קבוצות ה-MLB, כשהבוסטון רד סוקס היו מכניסים 11.5 מיליון דולר, והניו יורק מטס פחות מ-9 מיליון ד'. המצב ב-NBA קודר בהרבה - לפי המחקר שווי הגופיה של הלייקרס הוא רק 4 מיליון דולר, ואחריה הניו יורק ניקס עם 2.7 מיליון בלבד.

האמריקנים מפלרטטים עם האפשרות לתת לקבוצות להניב רווחים מחסויות חולצה, כשבין היתר ב-NFL איפשרו להוסיף לוגו על חולצות האימון, ב-MLB הוסיפו חסויות בכל פעם שמשחק התקיים מחוץ לארה"ב וב-WNBA כבר יש ספונסרים קבועים בשנים אחרונות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה