אחרי שרדיו י-ם ויתר על זכויות השידור: רדיו ת"א יפיק תכנית ספורט בימי שבת
רדיו תל אביב רכש מההתאחדות לכדורגל את זכויות השידור למשחקי ליגת העל, בשם קבוצת תחנות 'רדיו ישראל', הכוללות גם את רדיו חיפה, רדיו דרום וגלי ישראל. העסקה בוצעה לאחר שרדיו ירושלים ויתר לפני כשבועיים על הזכות להפיק בבלעדיות את המשדר, וימשיך לשדר רק את משחקי בית"ר ירושלים.
רדיו ירושלים רכש את זכויות השידור למשחקי ליגת העל בתחילת עונת 2009/2010, תמורת כחצי מיליון שקל לשנה בחוזה ל-3 שנים. במשך תקופה ארוכה ניסו ברדיו ירושלים לשדר את משחקי הליגה בסינדיקציה, גם בגלל עלות זכויות השידור הגבוהה וגם בשל עלויות ההפקה - כמיליון שקל בשנה - שנפלו על כתפי התחנה. גם בהתאחדות לכדורגל לא היו מרוצים מכך שהמשחקים משודרים רק בתחנה אזורית אחת ולא בפריסה ארצית. לאחר תקופה ארוכה החליטו בתחנה לוותר על הזכויות.
כעת החליטה ההתאחדות להציע לכל תחנה אזורית המעוניינת לשדר את משחקי הליגה, לשלם כ-35 אלף שקל עד לסוף העונה, ובלי בלעדיות. קבוצת תחנות 'רדיו ישראל', הכוללת 4 תחנות אזוריות, החליטה ללכת על המהלך ותשלם על פי הערכות כ-150 אלף שקל ל-9 מחזורי הליגה האחרונים ולמשחקי הפלייאוף.
המגזין החדש יופק בשיתוף ערוץ הספורט, עמה לרדיו תל אביב כבר יש שיתוף פעולה בהפקת תכנית הספורט היומית שמועברת גם בסינדיקציה לתחנות האחרות בקבוצת תחנות 'רדיו ישראל'. ערוץ הספורט יספק מגישים וכתבים במגרשים, והתכנית החדשה שתשודר מדי יום שבת בין 18:00 ל-21:30 תיקרא 'שער השבת'. התכנית תוגש על ידי איציק זוהר ומשה פרימו, אנשי ערוץ הספורט וחלק מהפאנל שמשתתף גם בתכנית הטלוויזיה של ערוץ הספורט.
מנכ"ל רדיו תל אביב ומבעלי רדיו חיפה, דני נישליס, היה מיוזמי המהלך. לטענתו, "אני מאמין שמשדר מרכזי איכותי במוצ"ש ושידור משחקי עונה במלואם, יתנו לקהל המאזינים שלנו שירות מצוין. ביקשנו מערוץ הספורט להוביל את השידורים גם במשדר המרכזי של מוצ"ש ואני שמח שהם נענו לפנייתי".
- 2.מוטי שקד 11/02/2011 00:18הגב לתגובה זומנכ"ל רדיו ירושלים שלום אורן הוא אחד הכשלונות היותר מוכחים בתקשורת הישראלית. אחרי שהרס את רשת ב' של קול ישראל הוא יהרוס את רדיו ירושלים ועוד יד ההרס שלו נטויה. בהצלחה שלום ההורס.
- 1.אליקו 10/02/2011 16:54הגב לתגובה זוי?
- מומי 10/02/2011 18:56הגב לתגובה זופשוט אחרי השפל הגדול של תקופת תאני הכל נראה סביר

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".