פרשת בלה בלה
הארץ שישי, ע 2.
(תודה לדוד אסף).
ובדיוק בשנייה שהתכוונתי להעלות, הגיע המייל מ
- 10.יואב 07/02/2011 21:22הגב לתגובה זוב-2006 הופיעה במוסף הספרים של הארץ ביקורת מאת לידיה ארן ולמטה, במקום שבו כותבים כמה מילים על המבקר (פרופסור לכך וכך וכו') נכתב: "לידיה ארן מה היא בעצם". גזרתי ושמרתי
- ציצרו 07/02/2011 23:47הגב לתגובה זויש סיפור מיתולוגי על סדר דפוס בלט ב"דבר" אם אני לא טועה, שהשאיר הוראות בתחתית העמוד לזה שהחליף אותו במשמרת. בעיתון המודפס הופיע למטה - "יוסף, הסוף חסר"
- ישראל אתמול 08/02/2011 12:48סיפור של קישון
- 9.לא קטנוני 07/02/2011 12:29הגב לתגובה זושל דויד לנדאו המוזר
- 8.06/02/2011 23:36הגב לתגובה זופעם ביאליק היה עורך עונג שבת, ומנסה לשלב יהדות בציונות חילונית. היום - "פרשת בלה בלה".
- 7.לאה 06/02/2011 14:01הגב לתגובה זושמחה שביטלתי במינוי עליו לפני שנה. בושה.
- עשית את זה 15 שנים אחרי (ל"ת)ג'וני קאם לייטלי 06/02/2011 17:24הגב לתגובה זו
- 6.מה שבטוחס 06/02/2011 13:42הגב לתגובה זובמקומות שצריך לתת כותרת או משנה. לפעמים זה מתאים, לפעמים לא
- 5.אחד1 06/02/2011 13:36הגב לתגובה זוצריך לשלם להם שכר ראוי והוגן, לאפשר לאנשים בעלי ניסיון להמשיך לעבוד במקצוע העיתונות שהולך ונהיה מקצוע של ילדים.
- 4.בלו בלו 06/02/2011 12:51הגב לתגובה זואבל לא מפתיע שזה קורה ב"הארץ". כל מי שעוקב אחר הידרדרותו של העיתון האיכותי במדינה - יצחק מזה אבל לא יופתע.
- 3.השאלה היא? בלה בלה (סגול, קמץ) או blah blah (ל"ת)06/02/2011 11:37הגב לתגובה זו
- Bala Bala (ל"ת)מחשבית 06/02/2011 13:35הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 06/02/2011 11:16הגב לתגובה זוהמוסף לשבת ידיעות עם כל האהבה והערכה של ליועז. הרבה דברים חכמים נכתבו שם, אבל דברי תורה על פרשת השבוע לא היו שם. אולי בגלל שהשבת קראנו בבתי הכנסת את פרשת "תרומה" ולא "כי תצא"
- 1.תומישה מתגלגלת מצחוק 06/02/2011 11:16הגב לתגובה זוומ-המם. אגב, עסקו רבות בפרשת השבת מאחר ומדובר ב-פרשת תרומה- עמותות וכו'...
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
