עיתון חדש יוצא לאור - Israel Defense
המדובר כנראה בירחון דו לשוני שייצא לראשונה בשבוע הבא, ויתחזק גם מהדורת אינטרנט חיה. יערוך ויוציא לאור עמיר רפפורט, לשעבר הפרשן הצבאי של מעריב.
בינתיים
המהדורה האנגלית תופץ בכל העולם, בתערוכות, צבאות שונים ומכוני מחקר. השוק המקומי בארץ הוא כל מה (ומי) שקשור(ים) לתעשיית הביטחון - כוחות הביטחון ומתעניינים אחרים.
יכתבו בו ניר דבורי ועוד כמה כתבים צבאיים, וכן דני יתום, דוד עברי, יעקב כץ, הכתב הצבאי של גרוזלם פוסט, שלמה אהרונישקי ועוד.
ההוצאה לאור ארגנה כנס גדול יחד עם עמותת התותחנים בנובמבר האחרון בבית התותחן בזכרון יעקב.
מתוך ההודעה לעיתונות דאז:
"...כנס הפעלת האש הבינלאומי הראשון, שיעמוד בסימן "הפעלת האש במרחב האורבני".
הכנס מאורגן על ידי עמותת "יד התותחנים"... עם מפקדת זרוע היבשה, חיל התותחנים ובשיתוף חיל האוויר וחיל המודיעין.
- 7.kjhkh 24/02/2011 16:25הגב לתגובה זוהעיתון מעולה תוכן מצוין כתבות טובות בקיצור עיתון לענין
- 6.kumycom 03/02/2011 15:04הגב לתגובה זולמעוניינים לצפות בGEVALT NEWS http://www.youtube.com/user/KumycomAnimation#p/u/0/fciAsm5K1Bg
- עודד אליהו 22/02/2011 14:59הגב לתגובה זולכל הסקפטים והפילוסופים שהגיבו כאן רק רציתי להגיד שאני עשיתי מנוי שבוע שעבר קיבלתי את המגזין ולא יכולתי לעזוב אותו כל הסופש! ואני לא ראיתי במגזין את כל מה שאמרתם פה, פשוט כתוב נקי יפה ובלי שום פוליטקיה !
- 5.03/02/2011 13:24הגב לתגובה זומתי תצא מהדורה אנגלית של במחנה?
- ומה עם במחנה גדנ"ע? מתי המהדורה הבאה? (ל"ת)עדי בן יעקב 03/02/2011 14:26הגב לתגובה זו
- עמיחי 03/02/2011 15:05דווקא נשמע מעניין ונראה מקצועי.
- 4.צופה מן הצד 03/02/2011 12:55הגב לתגובה זוקבלי ביג לייק!
- 3.סקפטית 03/02/2011 12:50הגב לתגובה זו- לפרסם מודעות של כל מיני חברות בתחום שאולי חסרה להן מכובדות של עתון בתחום. - לתת פתחון פה ולפרסם כל מיני וואנבי'ז, ומועמדים לפוליטיקה, בעיקר בפני עצמם. - לאפשר גלישה של כספים ממשלתיים למחוזות מחוברי הון/שלטון. - לתת כבוד לכל מיני יקירי המערכות הבטחוניות שלא נמצא להם מקום הולם כמו הראיון הראשון בעתון עם מפקד זרוע היבשה. - ליצור קבוצה משפיענית למטרות שונות בצבא, בזרועות הבטחון, בסיב"ת ובממסד הפוליטי/צבאי. - לא פחות חשוב, לתת עוד קצת פרנסה לבעלי הכנסה גבוהה כבר עכשיו.
- משה אביב 22/02/2011 16:12הגב לתגובה זועוד מעט תגידי גם שהמטרה שלהם לבצע הפיכה צבאית במדינה......נו באמת! וסיב"ת זה סיב"ט !
- סקפטית 22/02/2011 17:19כתבתי סיב"ת ולא באות הנכונה, ט' לטיולים. הפיכה צבאית אולי לא דה פקטו אבל די דה יורה.
- זקי מוזס 03/02/2011 17:43הגב לתגובה זורק להשמיט את המילה בטחון מהמפרט שלך.
- kjhkh 24/02/2011 16:29שמע אני לא יודע מאיפה אתה רואה אבל העיתון הזה מצוין ואתה היחיד שזה לא מענין אותו אז תעשה טובה לעולם ואל תכתוב פה יותר
- 2.עדיין מחכה לגרסת הפרינט של דבקה! (ל"ת)מרפי שולתת 03/02/2011 11:33הגב לתגובה זו
- 1.מידע 03/02/2011 10:35הגב לתגובה זוhttp://www.israeldefense.co.il/?CategoryID=156
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
