המשרד להגנת הסביבה יוצא בקמפיין בהובלת טל פרידמן - ישקיע 15 מיליון ש'

קמפיין ההסברה מופק באמצעות לפ"מ ויעלה בכל אמצעי המדיה. מאחורי המתווה האסטרטגי למהלך עומדת הפרסומאית ליאת צבי, לשעבר בגלר-נסיס
כתבי אייס | (3)

המשרד להגנת הסביבה השיק היום קמפיין הסברה שנתי בנושא "מתחילים לחשוב ירוק". מטרת הקמפיין להוביל שינוי תפיסתי והתנהגותי בקרב הציבור בישראל בתחום הסביבה. בקמפיין המבוסס על האסטרטגיה "חיים ירוקים. כולם מרוויחים מזה", יוצג הרווח הכלכלי והסביבתי שקיים בהתנהגות סביבתית נכונה לכל הנוגעים בדבר: אנשים פרטיים, עסקים (צמיחה כלכלית) וחברה (society).

קמפיין ההסברה המופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, יעסוק בחמישה נושאים עיקריים: חסכון בנייר, נהיגה ירוקה, קניה אחראית של מזון, ניקיון ברשות הרבים וחסכון בחשמל.

הפרזנטור שנבחר להוביל את הקמפיין הוא כוכב ארץ נהדרת, איש הבידור טל פרידמן. הקמפיין בהובלת פרידמן יעביר את המסרים והתכנים בצורה הומוריסטית. תכני הקמפיין מתחברים אל ניהול חיי משק ביתו של פרידמן הידוע בשמירת אורח חיים ירוק באופן יומיומי. כך, למשל, פרידמן, מחזיק במכוניות היברידיות- ידידותיות לסביבה, ביתו שבטבעון כולל בין היתר לול תרנגולות וחתולים שנהנים משאריות מזון ומתקן למחזור מים המחובר למקלחות ובמים נעשה שימוש חוזר להשקיית הגינה.

הקמפיין יכלול פריסת מדיה רחבה ויופיע על גבי שלטי חוצות, עיתונים, טלוויזיה, רדיו ואינטרנט. בנוסף, מתחם הפייסבוק של המשרד להגנת הסביבה יהיה אינטראקטיבי ויועלו בו תכנים הרלוונטיים לתכני הקמפיין.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אורלי 21/02/2011 08:15
    הגב לתגובה זו
    15 מיליון שיורדים לטימיון על הסברה של כלום, אין מילה בקמפיין על נושאים משמעותיים או קידום רעיונות הנוגעים להגנה על בעלי החיים, שם באמת יש בורות ציבורית. גם יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה תוקף את הקמפיין הנוכחי של המשרד להגנת הסביבה, ציטוט מדבריו: "כיום, כל הנייר מיוצר מתאית המופקת ממיליוני עצים מיוחדים הניטעים למטרה זו בלבד, כמו כל גידול חקלאי אחר", טוען אלחדיף. לדבריו, "מיליוני הדונמים של יערות מנוהלים הניטעים כבר עשרות שנים עבור תעשיית הנייר, מנוהלים על פי עקרונות אקולוגים קפדניים, מגדילים בהתמדה את השטחים המיוערים בעולם, מפחיתים משמעותית את גזי החממה ומסייעים לשיקום הסביבה".
  • 2.
    קותי צפרי נותן בראש (ל"ת)
    כל הכבוד אחינו 24/01/2011 23:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נושא חשוב / קמפיין מצויין / קריאייטיב פנטסטי - לפ"מ אלופים (ל"ת)
    אורן ט. 24/01/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.