עסקת שלדיאלי-IPC: בונטאן הקנדית הוציאה צו מניעה כנגד עסקת המיזוג

IPC מחזיקה בזכויות ברישיונות 'מירה' ו'שרה'. במסגרת צו המניעה נקבע כי אסיפת בעלי המניות שזימנה שלדיאלי ל-17 לינואר לאישור העסקה לא תתקיים
תומר קורנפלד | (11)

קשיים בעסקת המיזוג בין שלדיאלי לבין חברת IPC. אתמול הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו מניעה ארעי לבקשת חברת בונטאן הקנדית המחזיקה בשליטה בחברת IPC המחזיקה בנתח מרישיונות הימיים 'מירה' ו'שרה'

במסגרת צו המניעה נקבע כי שלדיאלי וחברת IPC יימנעו מהתקשרות או פעולה המקדמת את הסכם המיזוג ביניהם. עוד נקבע כי אסיפת בעלי המניות שזימנה שלדיאלי ל-17 לינואר לאישור העסקה לא תתקיים.

לפני מספר חודשים חתם השלד הבורסאי שלדיאלי על עסקה למיזוג עם חברת IPC. למרות שנחתמה העסקה, חברת בונטאן המחזיקה בשליטה ב-IPC התנגדה לעסקה. במקביל, חברת שלדיאלי התקדמה בעסקה ואף פרסמה דו"ח עסקה והפוטנציאל הקיים ברישיונות אלו על פי דוחות של חברה חיצונית.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    הנביא 06/01/2011 11:54
    הגב לתגובה זו
    למי שבפנים - אני מקווה שלא השקעתם הרבה על מניה אחת שלא ברור הכיוון שלה, והיא במקור לא היתה קשורה לנפט ... בשיא הפחד, ולו הודעה חיובית שהיא נשארת - אפשר לברוח ב-500 אחוזים למעלה. שימו לב - גם למניות הנפט/גז יש מגזרים פנימים (וגם פחות או יותר אותם שערים). ספן שלדיאלי גבעות זרח גלוב רציו אבנר ישראמקו מודיעין לפידות הזדמנות. יש לשים לב, מי הכי נמוך בתת-מגזר, ומי סוחב מאחור, וצריך להדביק (בסופו של דבר כולם מיישרים קו). לכן - ספן צריכה לעלות (אך אם היא תהיה בודדה במערכה, תהיה בעיה). וכן - מודיעין, ישראמקו, גלוב אקספ יהש ... בהצלחה.
  • הנביא 06/01/2011 21:18
    הגב לתגובה זו
    איזו טיסה עשתה ספן היום - זה ברור. כשהשכן נפגע, האחר טס.
  • 9.
    מה יש במירה ושרה שכל כך מסתירים מאיתנו?!?! (ל"ת)
    דודי 06/01/2011 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דודי 06/01/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    סבלנות זה שם המשחק, אין מצב שהסכם מסוג זה מבוטל וזהו, מנסיון העבר, מגיעים בסוף לפשרה , מרבית הויכוח הוא על נושא המניות החסומות.
  • 7.
    שרון אלימלך 06/01/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    שלשאלי בקרוב חזרה לשלד.
  • 6.
    שלדיאלי אדום כהה (ל"ת)
    משקיע 06/01/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בכיר בשוק 06/01/2011 08:48
    הגב לתגובה זו
    אני קורא את התגובות ואני בהלםמכמות הדבילים כולה צומניעה מעניין שבונטאן אפילו לא צייצו כאשר מכרו 50 לאחים עופר ללא ידיעתם זאת מכיוון שאין צורך באישורם
  • 4.
    התנהלות הנהלה מגעילה 06/01/2011 08:41
    הגב לתגובה זו
    המשקיעים כלי משחק נטולי חשיבות
  • 3.
    ירון יני ואסיה פיתוח מכרו ואנחנו נדפקים (ל"ת)
    אין גבול לחוצפה 06/01/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המשקיע הקטן הולך להפסיד בגדול1!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    בושה וחרפה 06/01/2011 08:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לעשות שורט על שלדיאלי (ל"ת)
    משקיע מוסדי 06/01/2011 08:30
    הגב לתגובה זו
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר

יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב

תנועת הנוסעים באוקטובר זינקה בכ-65% לעומת אוקטובר אשתקד, כשאל על, ישראייר וארקיע מחזיקות ביותר ממחצית השוק; החברות הזרות חוזרות בהדרגה אבל הטסים נכון לעכשיו מעדיפים כחול לבן

תמיר חכמוף |

תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג המשיכה באוקטובר לטפס בקצב מהיר, עם 1.79 מיליון נוסעים, עלייה של כ-65% לעומת אוקטובר שעבר. שלוש החברות הישראליות, אל על אל על 2.85%  , ישראייר ישראייר גרופ 0.28%   וארקיע, הטיסו יחד 935 אלף נוסעים, המהווים 52% מכלל התנועה, נתח שוק רחב ביחס לשנים שלפני המלחמה.

אל על ממשיכה להוביל את שמי ישראל בפער ניכר. באוקטובר טסו עמה 564 אלף נוסעים, המהווים כ-31% מכלל תנועת הנוסעים בנתב״ג, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה נהנית מביקוש גבוה ליעדים ארוכי הטווח כמו ארה״ב ואירופה, ובצל חזרת חברות הזרות, היא מצליחה לשמור על מעמדה המרכזי ולנצל את האמון של הציבור בחברה המקומית הגדולה ביותר.

ישראייר רושמת קפיצה מרשימה בפעילות עם 205 אלף נוסעים באוקטובר, שהם כ-11% מכלל הטסים, עלייה של כ-15% לעומת השנה שעברה. הביקוש הגבוה ליעדים קצרים כמו יוון, קפריסין ובולגריה ממשיך לתדלק את הצמיחה, והחברה מחזקת את מעמדה כחברת הפנאי הבולטת של השוק המקומי, במיוחד בתקופה שבה הישראלים מעדיפים לטוס עם חברות ישראליות.

ארקיע מציגה את השיפור החד ביותר מבין השלוש, עם 161 אלף נוסעים, שהם כ-9% מכלל התנועה, מדובר בזינוק של יותר מ-30% לעומת אוקטובר 2024. החברה נהנית מהתאוששות הקווים לאילת וליעדים קרובים באגן הים התיכון, וגם מפעילות הצ’רטרים, שחזרה בהדרגה לקצב שלפני המלחמה.

הנתונים מגיעים על רקע חזרתה ההדרגתית של התעופה הזרה לישראל. מאז סיום הלחימה, חברות רבות חידשו פעילות: לופטהנזה, סוויס, KLM, יונייטד, דלתא, אייר פראנס, טראנסביה, אג'יאן, יורווינגס ו-וויזאייר, שחזרה ללוח מלא ואף הפכה לאחת משלוש החברות הפעילות ביותר בנתב"ג. גם איבריה, בריטיש איירווייז, אייר אירופה ו־אייר קנדה כבר שבו לטוס לישראל. במקביל, חברות נוספות כמו ITA האיטלקית ואייר אינדיה הודיעו כי יחזרו בינואר 2026, ואמריקן איירליינס מתכננת חזרה במרץ.