זהירות מהסימפטומים

שפעת קטלנית * גז מדמיע חשוד * דו"צ מטיל איפול * בהארץ עושים קופי פייסט * נתניהו נעזר בגוגל (אולי שילמד לגגל לבד?) * ומה קורה בחדר 101
דבורית שרגל | (49)

הכותרות

מעריב עם רצח של בן את אמו. אה, לא, זה לא קרה אתמול. יובב אלגואטי רק מבקש עכשיו את כספה בחסות פרצה בחוק. הידיעה מגובה בחותמת הצהובה "חשיפה" (נתיב נחמני).

הארץ - כל משפחה חמישית בישראל מטופלת על ידי שירותי הרווחה (ידיעות, ע' 11, ישר"ה, 25).

מותו של הנער בן ה-16, ספורטאי ובריא לחלוטין, משפעת, בתוך ארבעה ימים, מזעזע ומטריד. כל העיתונים מזכירים את הסיפור בשער, ומסקרים אותו בהרחבה. אז אולי הכותרת הראשית של ידיעות בתחילת השבוע (על השפעת) הייתה מדויקת.

בידיעות הכותרת הראשית עוסקת עדיין בגז, אבל לא זה שהרג (או לא) את אבו-רחמה, אלא על 100 קציני אב"כ שעברו אימונים נגד גז עצבים במתקן אמריקאי (יוסי יהושוע). הסיבות? זו הפעם הראשונה שנעשה ניסוי חי, וגם 2011 היא "שנת המוכנות הבלתי קונבנציונלית". גם פה: "חשיפה".

בישראל היום מצאו את הכותרת הראויה: נתניהו כותב לאובמה ומבקש לשחרר את פולארד. אפילו מעריב התעלה על עצמו ולא הפך את זה לראשית היום.

חומר למחשבה: נניח שנאסוף את ארבע הכותרות של היום. האם אפשר לומר שארבעתן יוצרות תמונה של הדברים המרכזיים ביותר שעל סדר היום הציבורי?

גזים (3)

נראה עד מתי תלווה אותנו פרשת ג'וואהר אבו-רחמה, מה יקבע צה"ל בסוף, ואיך כל זה ייגמר. ובינתיים, פוליטיקה: מי תדרך את העיתונאים בפורומים השונים? קצין בכיר מאוד בפיקוד מרכז.

למה שמו לא מוזכר עם שם, דרגה וציטוט? כי דו"צ לא מסכים. למה דו"צ לא מסכים? כי אלו היו "שיחות רקע" ותו לא.

האם זו סיבה מספקת? למה דו"צ לא מוציא הודעה מסודרת? ולמה לזרוק השערות אם לא נגמרה החקירה? לא שווה קודם לגמור או להתחיל את החקירה ואז לתת לקצין הבכיר מאוד לדבר בשמו?

הידיעה בע' 7 במעריב מעלה את האופציה (עמית כהן, אמיר בוחבוט) שאין במערכת עורכים או כתבים. פעמיים נכתב בה שהמשפחה והפעילים נגד הגדר טוענים שאבו-רחמה מתה מ"ירי של צה"ל", או "נפגעה מירי של חיילים ישראלים". ברור שכשכתוב סתם "ירי" איש לא חושב על גז מדמיע. בכיתוב התמונה של ההלוויה נכתב שהיא הייתה אתמול. לא נכון. באתר הידיעה כתובה באופן נאות יותר. מעניין מה קרה לה בדרך לנייר. אולי ירו בה.

הידיעה, לא באופן מפתיע, מופיעה בכפולת 6-7 המתייחסת להצבעת הכנסת היום לחקור את ארגוני השמאל בישראל, על פי הצעת ישראל ביתנו להקים "ועדת חקירה פרלמנטרית" (בידיעות: ע' 2-3). בן-דרור ימיני לא תומך ביוזמה של ישראל ביתנו, אבל קורא לעולם לא לבחוש במה שקורה בישראל. אני מציעה להקים חומה, לנטר את האינטרנט, לאסור לקבל כספים מבחוץ. זה יכול לעזור.

ynet - קצינים בצה"ל יוצאים נגד קביעת צה"ל.

מלחמת הגרסאות מגיעה לשער הארץ. בפסקאות הראשונות מאשימים אבי יששכרוף ועמוס הראל את כלי התקשורת שקבעו שהיא הייתה חולה בסרטן הדם והשוו את המקרה לפרשת מוחמד א-דורא. השניים כותבים שנציגי צה"ל היו שלשום יותר זהירים מהעיתונאים, ורק העלו את סרטן הדם כאופציה למוות בעוד שכלי התקשרות הציגו זאת כהסבר מכריע למותה. זה גם לא מדויק, כי גם בידיעות הובאה הגרסה הפלסטינית שהיא לא סבלה ממחלות קודמות. אבל נכון, הכותרות מפלילות. גם במעריב הכחיש איש מועצת הכפר את דבר היותה חולת סרטן.

בכתבה של יששכרוף מבלעין, המופיעה בע' 2 של העיתון, הוא דיבר עם עדי ראייה, אלו המצוטטים בהודעה לעיתונות שהבאתי אתמול, אילהאם ואסלם. יששכרוף מדגיש פעמיים את העובדה שדיבר עם האנשים פיזית: פעם בראשית הכתבה "עדויות חדשות שנמסרו להארץ" ובהמשך "אחמד וסמיר, שתיארו את האירוע בפגישה עם הארץ". לעומת זאת, דברי נהג האמבולנס מועתקים מההודעה לעיתונות.

בנוסף, יש בידיעה טעות מצחיקה הלקוחה מההודעה לעיתונות של הוועדה העממית אותה פרסמתי אתמול. במקור כתוב בהודעה פעם אחת, בטעות, "אבו אחמה" (אלף וריש צמודות במקלדת). הטעות נשארה גם בידיעה בהארץ, מה שאומר שהכתב עשה קופי פייסט ל(חלק) מההודעה ולא ערך אותה, ואילו עורך העמוד המשיך וחלף על הטעות בלי לשים לב.

שלומי אלדר בקירשנדון, דקה 5:30. גם הוא היה בבלעין, ולדבריו מוזר שהיא נפגעה אם עמדה כה רחוק ממרכז ההפגנה. כמו כן הוא לא מבין למה לא הייתה בה, כי הטענה היא שעד שישי הייתה משתתפת פעילה בהפגנות. בכ"מ, גם לו אין תשובות נחרצות.

באופן חריג אין מילה בידיעות על הפרשה.

בישר"ה, שוב ידיעה בטורון צד, כמה עשרות מילים, והיום, גרסת המשפחה.

קצב

ד"ר יוסי ביילין, לשעבר שר המשפטים, קורא לחון את קצב. הנימוק שלו אידיוטי במיוחד: "לא מגיע לנו שהוא יישב בכלא". CT ראש, אולי? זה פופולרי היום.

נתניהו וגוגל

אריק בנדר מספר (מעריב, 8) איך ביקש נתניהו אתמול מדן מרידור לחפש לו באינטרנט מה אמר מופז על לבני, אחרי שמופז ביקש ממנו להחזיר את המפתחות (ונתניהו תהה למי יחזיר אותם). אבל מה, כל הקטע בו מספר נתניהו מה אמר מופז על לבני נמחק מהכתבה.

מה שאפשר לקרוא זה:

"ב-5 בינואר אמרת עליה שה". פניה של לבני האדימו. מופז נע בכיסאו באי-נוחות".
יש עורך חדש למעריב. הפרינט לא מעניין אותו, אבל רבאק, לא חראם? בשביל מה למלא עמודים?

כשירות לציבור קוראי מעריב, הנה הקטע הרלוונטי מנאום נתניהו:

"אנחנו חיים בעידן האינטרנט, אז מה לעשות, אני רציתי לראות אם אתה מוכן, שהיא ראויה להנהיג. ואתה אומר, היא איננה ראויה להנהיג, היא איננה יכולה להיות ראש ממשלה. אמרת ב-5 בינואר של השנה הזו, אמרת על ראש מפלגתך שהיא גורמת נזקים למדינת ישראל. אמרת ב-21 בינואר שלבני מגיבה בצורה היסטרית ופחדנית. נתת לה קצת קרדיט, אמרת לבני נחמדה, אבל אין לה יכולת לקבל החלטות קשות. אמרת לפעילי 'קדימה' בקרית שמונה, מי הייתם רוצים שיחליט לגבי השאלות המשמעותיות שעומדות על סדר היום של האזור הזה? אני יכול, היא לא יכולה, והוספת, במי בוחרים? במנהיג חזק שמסוגל לקבל את ההחלטות הנכונות ולהוביל את ישראל והאזור בדרך הנכונה, או במנהיג חלש שאין לו ניסיון והיכולת לקבל את ההחלטות האלה? מקורבי לבני הגיבו: מצער לראות כיצד מופז מגיב למצבו. חה"כ מופז, אני מבקש לדעת- היא מתאימה או לא מתאימה? חזרת מזה או שהיא עדיין לא מתאימה? אתה מדבר על החלטות, אז אני מבקש ממך תחליט, היא מתאימה או לא מתאימה, ותודיע לנו. אנחנו מצפים לתשובתך. אדוני היו"ר, אני חושב שבזה אני מסכם את הדיון הזה של 40 החתימות".
בישראל היום מתואר הנאום, אבל לא כל סאגת מרידור החביבה.

בלוגלנד

ביום שישי התראיין חיים סלוצקי ל-7 לילות (רז שכניק). כפי שאפשר היה להבין מאצבעות שחורות, כלל לא קראתי את הראיון. למה? חוץ מזה שהוא לא מעניין אותי, סלוצקי מקורב לנוני מוזס, ומפיק את ערוץ הבידור הישראלי ב-Hot. כך שידעתי שכל ה"לכלוכים" שיספק ממילא יהיו חד צדדיים ומולבנים. אז פשוט עזבתי מראש. מודה: אולי הייתי צריכה לכתוב על הקשר הזה בשבת. בקיצור, לא עשיתי זאת. אבל הנה, לא מאוחר מדי. רביב דרוקר מתייחס בבלוג שלו לסיפור מהכתבה, איך הוריד סלוצקי את תוכנית המקור מסיפור החוב של הרנטגן. דרוקר מפריך את הסיפור, מראה שהנושא אכן מופיע בכתבה, ומוסיף לו עוד דבר מה: סלוצקי הציע לערוץ 10 סרט על הרנטגן, בתנאי שכתבת התחקיר במקור תתעופף לשמיים. כן ירבו מפיקים כמוהו בישראל.

מתוך טוקבק

שנכתב אתמול בלילה: "ידיעה חדשותית על פגישה 'מפתיעה' עם שלמה ארצי (ועוד אישים) 'היום'". הכל נכון. חוץ מהעובדה שהפגישה תוכננה מראש ולא הייתה מפתיעה. וכן, שהפגישה התקיימה בנובמבר ולא היום. שהידיעה מתארת שני קורסים שונים כאילו היו קורס אחד (פו"ם כללי ופו"ם אפק, שנפגשו כל אחד רק עם חלק מהאנשים הנזכרים. בניגוד לאמור בידיעה, רק פו"ם כללי נמשך 9 חודשים, לא אפק). שארצי לא עזב את השייטת בגלל ירידת פרופיל אלא בגלל פחד גבהים. רק אחרי עוד שנה וחצי ושירות בתותחנים ארצי נפצע והגיע סוף סוף לחוף מבטחים של להקת חיל-הים. שהשיחה עם רחל רבין התקיימה בגונן ולא במנרה. כל המרצים דיברו בהתנדבות, לא רק ארצי".

מיילבק

"בישראל נדהמו! טיל חדש מתוצרת ישראל נרכש ע"י הקוריאנים. הטיל נגד טנקים המכונה דורבן מונחה לויין ויש לו ראשע נפץ רבי עוצמה (כל השגיאות במקור):

ככה זה כשמתרגמים ידיעות מאנגלית. טיל נגד טנקים גיל של רפאל, מיוצא לחו"ל תחת השם ספייק. תרגום גוגל מייצר מהמילה SPIKE את המילה העברית דרבן (דורבן בכתיב חסר)".

לחם עבודה

ידיעות מודיע בשער שמיום שישי יעלה מחיר העיתון בסו"ש ל-13 ש'.

קרנית גולדווסר מספרת במדור אישי בליידי גלובס איך פרצה התקשורת לחייה.

VTV איתי סגל בידיעות ושיר זיו בישר"ה כתבו על התוכנית החדשה של עינב גלילי בחינוכית23, חדר 101. העורכים של שניהם נתנו את הכותרת "באה בטוב", ע"ש תוכנית קודמת (אך כושלת) של גלילי. גם אני מצאתי את עצמי מגיעה לשם במקרה, אחרי שבחלתי ביפה והחנון ובכלבו טק ובתוכנית צחוקים כלשהי. סגל וזיו מרוצים וחושבים שגלילי מצאה את מקומה. זיו רק רוצה שהאולפן ייראה טוב יותר. אני מודה שצחקתי מהתיאורים של דרוקר את עצמו ואת בעיות המשקל שלו, והוקסמתי, כגלילי, מתיאוריו האירוטיים את עפר שלח המתפשט ונותר בתחתוני ספידו כשכל התחקירניות מגיעות בדיוק לברר מה עניינים, אבל עם כל הכבוד, אני מקווה שיתארחו פחות עיתונאים בתוכנית, ויותר אנשים שאינם משם. כי באמת, עינוג עצמי כדאי שיתבצע באופן פרטי, לא בציבור.

מח' הגהה

בחסות מוטי קירשנבאום, ידיעות של אתמול, שני, ע' 8 (איתמר אייכנר) מלקולם אונליין, מנכ"ל ועדת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים בארה"ב (שביקר בדמשק). השם אונליין מופיע בידיעה שש פעמים. מהו שמו? Malcolm Honline. ובגרסה אחרת (כנראה המדויקת יותר) Malcolm Hoenlein

נכון שכולנו יודעים רק מה זה אונליין ואופליין, ובכ"ז.

לפני פיזור

אבי נמני, המנג'ר והאליל של מכבי ת"א פוטר בטלפון. למה זו רעידת אדמה? הסבר? דווקא אבי רצון ביטל אותו כלאחר יד בקירשנדון אמש.

תגובות לכתבה(49):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    משה אופניק 07/01/2011 04:40
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות
  • 17.
    זעקת העם 06/01/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    קדימה וציפי לבני התחילו השבוע בשקט בשקט למכור את כל אזרחי מדינת ישראל לטובת מה שחשוב לטייקונים של הגז והנפט בלי שהרבה נכתב על כך בתקשורת (כי התקשורת ברובה תומכת למעשה בציפי לבני) השבוע במפלגת קדימה התחילו בהוראה של ציפי לבני לשים מקלות בגלגלים של מה שנקרא דוח ששינסקי ( לינק להורדת דוח ששינסקי המלא ) מפלגת קדימה מחבלת בדוח ובכך פוגעת בציבור כולו הנה פרסום של חלק מהדברים שהם עשו השבוע רונית תירוש(קדימה) ח"כ רונית תירוש (קדימה) טענה כי "שר האוצר מנותק ולא מודע לעוצמות שיש לו כשהוא מדבר. פעם אחת הוא מחריג את תמר ודומיה מוועדת ששינסקי ויום לאחר מכן הוא לא מכחיש את השמועות שתמר לא תוחרג, יוצר נזק בלתי הפיך לכל מדינת ישראל. בסופו של דבר תמר תצטרך לתמחר את השיווק שלה בעלויות מכיסו של האזרח הקטן. שר אוצר שמתנהל באופן לא אחראי צריך להתפטר", קראה תירוש. לדבריה, שותפות תמר צריכה להגיש בג"ץ. ח"כ רונית תירוש (קדימה) הציעה לדרוש ממבקר המדינה להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות משרד האוצר בסוגיית תמלוגי הגז. לדבריה, "כמו ששר האוצר מזגז אני מצעה לו לקום ולהתפטר כבר היום". http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=lz20101228_01 כנסו להמשך http://zipiday.blogspot.com/2011/01/blog-post.html
  • 16.
    כתוב בעתון 06/01/2011 09:02
    הגב לתגובה זו
    http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2011%2F01%2F06&pageno=27&entity=Ar02702&view=entity
  • 15.
    בונד ג בונד 05/01/2011 17:57
    הגב לתגובה זו
    לא מצליח להבין את הלוגיקה, גם לאחר ששמעתי אותו הבוקר מסביר אותה באריכות. ומה אם הנשיא לשעבר היה רוצח מישהו? גם אז לא היה "מגיע לנו" לראות אותו בכלא? שני מקרי אונס (לפחות) זה לא מספיק?
  • הביילינים האלה 05/01/2011 22:36
    הגב לתגובה זו
    שנים התבטא קבל עם וטמבלוויזיה שעניין "זכות השיבה" נועד רק לצורך תעמולת פנים פלסטינאית וברגע המבחן - הם יוותרו. הגיע קאמפ דיוויד 2000 ו...
  • מני 05/01/2011 19:27
    הגב לתגובה זו
    בייחוד אופן הביצוע שהוא מציע: שייכנס לכלא ומיד אח"כ יקבל חנינה. מכל זה נראה לי שההצעה הזו מטרתה אחרת - היא נועדה להשיג תשומת לב ציבורית לביילין. כנראה שהוא מרגיש קצת זנוח ע"י התקשורת. מחוץ למעגל העניינים - בייחוד בעידן הזה של ממשל ימני דומיננטי. לכן הוא העלה את ההצעה הפרובוקטיבית הזו, כדי להשיג כותרות.
  • גורדי 05/01/2011 19:57
    לא יודע מה רוצים מיוסי ביילין, שקורא עכשיו לשחרר את האנס. כשהוא קרא לשחרר את מרוואן ברגותי שהורשע בחמישה מעשי רצח, ואף קרא לו איש מחנה השלום, אף אחד לא צפצף
  • יונה 05/01/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    ניתן היה לצפות מד"ר למדע המדינה שינצל את ההזדמנות בקריאה לביטול המוסד המיותר הזה. "לא מגיע לנו", מעבר להיותו משפט פולני אסלי, גם מנסה ליצור מציאות כאילו נשיא, שר, ח"כ, או אפילו רה"מ, הם איזה שליחי הבריאה עלי אדמות, או שרפים בדמות אדם ולא השכנים שלנו מהבית ממול. כנראה שנותיו בפוליטיקה שיבשו גם עליו את דעתו.
  • "לא מגיע לנו" זה מערב?ת פולניה. (ל"ת)
    velvet 05/01/2011 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    בונד ג בונד 05/01/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    עימות בין יריב אופנהיימר לארז תדמור. אופנהיימר נשאל על תרומות ממדינות (שמהוות התערבות שאינה מקובלת) לעומת תרומות מאנשים וארגונים פרטיים. הדוגמה היחידה שאופנהיימר חשב עליה היתה ארגון איפ"ק.... "ישראל תורמת לאיפ"ק ע"מ שישפיע על השלטון בארה"ב" אמר אופנהיימר וגרם לי להשתנק מצחוק ולהשפריץ מעט מהאספרסו. איפ"ק הינו לובי פרו-ישראלי בהגדרתו. לממשלת ישראל (וגם האופוזיציה) קשר עם הלובי לחיזוק הקשר של יהודי ארה"ב עם ישראל ולשמירה על האינטרסים של ישראל מול הממשל. האם ניתן להשוות זאת לתרומות של מדינות כמו נורווגיה ואירלנד לארגוני שמאל (או ימין, לצורך העניין)? או שאולי "שלום עכשיו" היא הלובי הנורווגי בישראל. מישהו יכול להעלות על דעתו תרומות מממשלת ישראל (או מכל ממשלה אחרת, לצורך העניין) לתנועות במדינות אחרות? נניח, תנועה הפועלת לעצמאות הבסקים בספרד, קבק בקנדה או הכורדים בתורכיה? רק כשזה מגיע לישראל, מדינות מרשות לעצמן התערבות כה בוטה.
  • עובר אורח 05/01/2011 19:50
    הגב לתגובה זו
    שלום יש לי ספק רב אם אפילו פרוטה אחת ממשלת ישראל או כל גוף רשמי ישראלי עוברת לאיפק. בארה"ב יש חוק לרישום לוביים זרים. למשל כמו אלו הפועלים למען ישראל או סין-טיוואן, פלשתין, סעודיה או תורכיה ויש עוד. החוק נוצר במ"ע 1 נגד גרמניה וסוכניה. לא הייתי מתפלא לשמוע שבעוד ארצות יש חוקים כאלו. http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Agents_Registration_Act ראה מידע מעניין בהפנייה. למרות לחצים קשים ומתמשכים הלובי למען ישראל בארה"ב הצליח לא להרשם ואי ההרשמה כרוכה בהקפדה רבה על חוקיות היחס שלו עם ישראל. ייתכן שיריב אופנהיימר פשוט לא יודע על מה הוא מדבר. האלטרנטיבה שזו ההשמצה או הלשנה פחות סבירה. בכל אופן זה נושא רגיש ביותר ביחסי ארה"ב ישראל ויהודי ארה"ב.
  • עובר אורח 05/01/2011 19:54
    Foreign Agents Registration Act - Wikipedia, the free encyclopedia
  • 13.
    קאונטדאון 05/01/2011 17:08
    הגב לתגובה זו
    http://www.nrg.co.il/online/1/HP_487.html#2/197/315
  • 12.
    יונה 05/01/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    להגיב על העצומה נגד פולארד. מנסח העצומה שקרן. הוא כותב: "אנו מבקשים בזאת להזכיר למקבלי ההחלטות כי בשנה שעברה, יצא פולארד נגד שחרור שליט, במכתב שכתב יחד עם אשתו אסתר, ואשר התפרסם באתר העיתון ג'רוזלם פוסט". -- כאמור הטענה הזו היא שיקרית לחלוטין. אני מצטטת כאן פיסקה ממאמרה המוזכר לעיל של אשתו של פולארד, המדברת בשם עצמה: "מכאן, שנטישתה את בנה בכורה ובגידתה בו היא שמגדירה את המצב הנפשי והמוסרי של אותה אם והיא המונעת ממנה לפעול בצורה הנאותה והאפקטיבית ביותר למען בנה הצעיר. יהונתן פולארד וגלעד שליט הם שני בניה של אותה אם, הלא היא מדינת ישראל".
  • 11.
    זה הופך לקמפיין? 05/01/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
    פה יש על זה http://alllies.org/blog/archives/4725
  • יונה 05/01/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    הוא כותב: "אנו מבקשים בזאת להזכיר למקבלי ההחלטות כי בשנה שעברה, יצא פולארד נגד שחרור שליט, במכתב שכתב יחד עם אשתו אסתר, ואשר התפרסם באתר העיתון ג'רוזלם פוסט". -- כאמור הטענה הזו היא שיקרית לחלוטין. אני מצטטת כאן פיסקה ממאמרה המוזכר לעיל של אשתו של פולארד, המדברת בשם עצמה: "מכאן, שנטישתה את בנה בכורה ובגידתה בו היא שמגדירה את המצב הנפשי והמוסרי של אותה אם והיא המונעת ממנה לפעול בצורה הנאותה והאפקטיבית ביותר למען בנה הצעיר. יהונתן פולארד וגלעד שליט הם שני בניה של אותה אם, הלא היא מדינת ישראל".
  • יונה 05/01/2011 16:20
    הוא כותב: "אנו מבקשים בזאת להזכיר למקבלי ההחלטות כי בשנה שעברה, יצא פולארד נגד שחרור שליט, במכתב שכתב יחד עם אשתו אסתר, ואשר התפרסם באתר העיתון ג'רוזלם פוסט". כאמור הטענה הזו היא שיקרית לחלוטין. אני מצטטת כאן פיסקה ממאמרה המוזכר לעיל של אשתו של פולארד, המדברת בשם עצמה: "מכאן, שנטישתה את בנה בכורה ובגידתה בו היא שמגדירה את המצב הנפשי והמוסרי של אותה אם והיא המונעת ממנה לפעול בצורה הנאותה והאפקטיבית ביותר למען בנה הצעיר. יהונתן פולארד וגלעד שליט הם שני בניה של אותה אם, הלא היא מדינת ישראל".
  • 10.
    בקורת בונה והורסת 05/01/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
    היו לא מעט כתבות בנושא התרגיל של עיני עם שכר המינימום. בידיעות של אתמול (גד ליאור, עמוד 2 בממון) כתוב שלשר האוצר אין אפשרות מעשית וחוקית להתנגד אם יהיה צו הרחבה. לעומת זאת בישראל היום משלשום (חזי שטרנליכט וזאב קליין, עמוד 7) כתוב במפורש (אמנם מפי אנשי האוצר אבל הם העתונאים והם אמורים לדעת מה נכון ומה לא) שההסכם לא שווה את הנייר שעליו נחתם כי בלי צו הרחבה ובלי חוק ההסכם לא תקף. במקום אחר, לא זכור בדיוק היכן) צחקו על ברוש (נציג התעשיינים) ואמרו לו שלפחות יאלץ את חבריו התעשיינים להעלות את שכר המינימום בתעשייה. אז מה נכון? מי הטיפש ומי החכם? מתי לא היו להם טעויות הפוכות?
  • 9.
    ירון 05/01/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    ועדת חקירה פרלמנטרית לבירור מימון ארגוני השמאל. לדעתי ועדת חקירה כזו אינה נחוצה, אבל אני לא מסכים עם דבורית שמציעה בציניות "להקים חומה, לנטר את האינטרנט ולאסור לקבל כספים מבחוץ". התופעה שממשלות וארגונים מחו"ל משפיעים על הנעשה בתוך ישראל צריכה לכל הפחות להטריד. אם בדמוקרטיה העם הוא הריבון היחיד (באמצעות נציגיו בכנסת), הרי שלזירה מצטרפים שחקנים מחו"ל (מן הסתם בעלי ממון) שמנסים להשפיע על התהליכים, אך לא ישאו בכל אחריות לתוצאות השפעתם.
  • יונה 05/01/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    על תופעת הגלובליזציה ועל הצטרפות שחקנים זרים מכל ולכל מדינות העולם. בישראל זה כולל כמובן שחקני ימין קיצוני (יהודים ונוצרים כאחד) מחו"ל, המנסים להשפיע על התהליכים, אך לא נושאים בכל אחריות לתוצאות השפעתם.
  • 8.
    יוסי 05/01/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    mms://media.a7.org/a7radio/misc/video/11/jan/shomron%204-1.wmv צלם "בצלם" מצלם (יותר מוצלח משרה שרה שיר שמח) פורעים ערבים שמסתערים על יצהר. הצילומים שלו נערכו והוצו לכלי התקשורת בתור יהודים שתוקפים ערבים. בסרטון שבקישור אפשר לראות שחוץ מלצלם הבחור מכווין את התוקפים, מלבה אותם ואפילו זורק אבנים בעצמו. אכן, לוחמים למען השלום!
  • ליוסי 05/01/2011 12:45
    הגב לתגובה זו
    איך אתה מעז להרוס את הנרטיב הולווטי? הבוזזזזזזזזזז לך.
  • velvet 05/01/2011 12:56
    כתבתי אתמול במפורש, ואני אומרת תמיד: כולם משקרים. מה לא הבנת?
  • תוספתא 05/01/2011 12:52
    http://tinyurl.com/3679bqy
  • 7.
    כולנו ייגר 05/01/2011 12:22
    הגב לתגובה זו
    היא תמשיך לסגוד לו באתר היחצנות שלה ותגיד שהוא למעשה הקורבן פה (על אף שהוא ריסק קבוצה כמעט במו ידיו) ושמיטש גולדהאר, הבעלים שהשקיע בקבוצה כמעט מאה מיליון שקלים "נמצא בפאניקה כי הוא לא מוצא מאמן מחליף". מה לא עושים כדי לא לפגוע בחברים...
  • 6.
    05/01/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    כי בידיעות יש עורכים שמבינים שהגיעה זמנה של הפרשה הזו ללכת בדרכו של כל בשר... מהשערה בכוס מים סביב כן/לא השתתפה אפשר לעשות תכריכי דגים, היום או בשבוע הבא. נו, רחביה, תגיד שאני טועה
  • נשמט השם שלי. אני כתבתי את הנ"ל (ל"ת)
    יוסי 05/01/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
  • יום אחד זו כותרת ראשית ובמשנהו אף מילה? (ל"ת)
    velvet 05/01/2011 12:34
  • 5.
    nachum 05/01/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    קרנית גולדווסר מספרת מדור אישי בליידי גלובס
  • 4.
    nachum 05/01/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
    this what google gave.
  • 3.
    רחביה ברמן 05/01/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
    עלוב פיקוד מרכז, אבי מזרחי. אגב, אפילו הג'רוזלם פוסט יוצא בכותרת "פעיל מספק ראיות שהמפגינה ההרוגה היתה בהפגנה" ובגוף הטקסט מדגיש שצה"ל טרם סיפק בדל תיעוד להוכחת טענותיו. תזכירו לי איך בכלל שתי הגרסאות האלה מושוות זו לזו בנשימה אחת כשוות משקל? ואגב גוגל תרגום - הזבל הזה גונב לי את הפרנסה. טפו עליו ועל סרגיי ברין ביחד.
  • פוטו אסתר 05/01/2011 16:24
    הגב לתגובה זו
    הבטחת בטוקבק שחבריך עמלים למצוא תמונה של הרצוחה בהפגנה. המון צלמים, המון בלשים שמחטטים פריים פריים ועדיין אין לך הוכחה לנוכחותה בהפגנה פרט ללהג שפתיים. ההוכחה היחידה שיש לך היא "פעיל אחד". אחד?! אני יכול למצוא לך עוד עשרה! הם גם יעידו שהיא התלחששה איתך אם אשלם מספיק.
  • סבלנות, עובדים על זה... (ל"ת)
    הנהלת הפוטושופ 05/01/2011 16:47
  • velvet 05/01/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    אלוהים יודע על מה. נו, לא משנה, מתישהו אלמד לקח.
  • 2.
    ליהי 05/01/2011 11:59
    הגב לתגובה זו
    יש סיכוי (קלוש) שהעברת ההודעה על ההרוגה בבלעין ובייחוד שלל ההפניות שמצורפות אליה- תזכיר לעורכי העיתונים, שרצוי שבכותרת תתנוסס האמת, ולא דברי שיהוק של קצין אנונימי. אם תמשיכי להעביר מידע כזה, ייתכן שתפסידי את פרס "ביקורת התקשורת", אבל תרומתך לתקשורת תהיה גדולה בהרבה. שאפו
  • velvet 05/01/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    אבל אני מבינה שאת לא ליהי, שדעתה הפוכה לגמרי, בעצם, או שהתבלבלתי עם כל הזהויות שלכן.
  • ליהי (המקורית) 05/01/2011 12:16
    כנראה שהמגיב/ה מתעקש/ת לא לבדוק ולשנות את הניק בראש התגובה. אה, ולא כל כך הבנתי את המשפט: "או שהתבלבלתי עם כל הזהויות שלכן". את מרמזת למשהו?
  • 1.
    גורדי 05/01/2011 11:50
    הגב לתגובה זו
    זוהי רעידת אדמה, משום שעשרות עיתונאי ספורט לא יוכלו יותר לפתוח ידיעות על מכבי במשפט "גורמים במכבי מרוצים/לא מרוצים משחקן זה או אחר", אלא ייאלצו לחזור למקורבים או להמצאה תקשורתית גרועה אחרת. מצד שני, ייתכן שעיתונאי הספורט אכן מרגישים רעידת אדמה, כי פתאום הם מגלים שהאיבר שלשונותיהם היו תקועות בו כבר לא עומד באותו מקום. לגופו של עניין - עוד מאמן הלך הביתה בצדק, לאחר שקיבל הזדמנות שמאמנים גדולים ומנוסים ממנו לא היו מקבלים, ובכל זאת נכשל באופן טוטאלי. מבחינה תקשורתית, זהו פיאסקו לא פחות גדול. אמנם זה רק ספורט, אבל רמזים מההתנהלות בתחום הזה קיימים גם בפוליטיקה - פרשנים שהם מוטים לחלוטין בגלל קרבתם האישית לגיבור הפרשה, עיתונאים שמגינים על מקורותיהם במקום על האמת, ומניפולטורים חכמים שמצליחים להפוך לאתרוגים בתקשורת.
  • יופי, עכשיו אוכל לשוחח עם חבריי הספורטאים (ל"ת)
    velvet 05/01/2011 12:11
    הגב לתגובה זו