גזים

ממה מתה המפגינה מבלעין? אין תשובה, אבל יש שתי גרסאות עיקריות, עם ניואנסים לכאן או לכאן. קבלו את כל העובדות שתועדו בעיתוני הבוקר * ולווט, רופאה חובבת, מתעמקת בסימפטומים
דבורית שרגל | (45)

סרטן או גז או דלקת באוזן

שאלתי אתמול למה בעיתונים לא התייחסו למות המפגינה מבלעין, ג'והאר אבו-רחמה. היום יש תשובות בעיתונים: כותרת הגג בידיעות: מות המפגינה - פיברוק. קצינים בכירים: כנראה הייתה חולת סרטן. אבל אם נכנסים לעומק הידיעה של יוסי יהושוע ורוני שקד (ע' 6) מובאות גרסאות כל הצדדים. מצד אחד צה"ל: 1. הדיווח הראשוני בשישי בצהריים דיבר על שני פצועים קל. בשבת הפכה הפצוע קל לפצועה אנושה. 1. א. כשיש דיווחים על מקרים דומים ארגוני הרפואה הפלס' פונים לצה"ל דרך מנגנוני התיאום ומבקשים סיוע ופינוי לישראל לצורך טיפול. זה לא קרה הפעם. 2. בדו"ח הרפואי שהגיע לצה"ל נכתב כי נלקחה ממנה בדיקת דם ב-14:40, ובטופס אחר - שהגיעה לביה"ח ב-15:20. 3. שהיה לה עבר רפואי עשיר, ושלפי ההערכה התרופות אותן נטלה יועדו לטיפול בסרטן הדם. 3. א. היא השתמשה בתרופות במינון חורג. 4. לבגדיה לא היה ריח של גז. 5. אין הוכחה מצולמת שהייתה בהפגנה. אם הייתה, הפלסטינים היו מפיצים אותה. 6. ההלוויה הייתה שקטה ומאופקת, שלא כבמקרים דומים.

מצד שני הפלסטינים ומשתתפי ההפגנה: 1. היא נהרגה 50 מ' מהגדר משאיפת גז מדמיע (סמיר בורנאט, חבר הוועדה העממית המארגנת את ההפגנה בבלעין). 2. עדי ראייה שטיפלו בה העבירו אותה לאמבולנס. 2. א. אולי היו לה מחלות קודמות, אבל היא מתה משאיפת גז. 3. יונתן פולק, המשתתף בהפגנות בקביעות טוען שראה את אבו-רחמה בהפגנה: "ראיתי את הפינוי באמבולנס ודיווחתי לאמצעי התקשורת זמן קצר לאחר פציעתה על האירוע. גרסת צה"ל מתבססת על הנחות והשערות בעלמא, שאינן מגובות בעובדות". תוספת פולק: ב-ynet, כולל ציוץ שלו בטוויטר בזמן אמת.

אבל בכותרת הראשית, כאמור, ובכותרת הידיעה בעמוד, וכן בכותרת המשנה, אין זכר לצד השני. מאמר דעה נלווה של יועז הנדל קורא חד משמעית להטיל ספק בגרסה הפלסטינית. הכותרת נחרצת גם היא: "כך מייצרים מוחמד א-דורא". כלומר, אף שבידיעה מביאים הכתבים את שני הצדדים, העורכים מקבלים את עמדת צה"ל.

בהארץ הידיעה שכותרתה מביאה את גרסת צה"ל: מחלה קשה, ואת גרסת המשפחה: דלקת באוזן, כלל לא מופיעה בשער אלא בע' 2. הסיפור הרפואי פה שונה לגמרי מזה של ידיעות. מקורות בצבא אומרים לאבי יששכרוף ולאנשיל פפר שאבו-רחמה קיבלה בחודשים האחרונים טיפול למחלה קשה ממנה סבלה. הארץ טוען שקשה לקבוע אם שילוב התרופות והגז המדמיע גרם למוות. סמיר, אחיה של המתה מתאר את הסימפטומים: כאבי ראש עזים, בעיקר ליד האוזן, סחרחורות, בעיות שיווי משקל וכתמים על גופה. הרופא שלה, ד"ר חאלד בדוואן, רמ"ח בבי"ח אוגוסטה ויקטוריה בהר הזיתים סירב להתראיין. ע"פ מסמך שהוצג להארץ היא קיבלה ממנו טיפול תרופתי מוכר נגד סחרחורות והמלצה לשטוף את אוזנה במים חמים. האח טוען שהרופא אמר שמדובר בנוזל שהצטבר באוזן התיכונה וגרם למחלה. יחד עם זאת, היא הופנתה לסיטי ראש, בדיקה שעברה ב-27 בדצ', ארבעה ימים לפני מותה. הבדיקה הייתה תקינה. אבו-רחמה המשיכה לרופא נוסף, ד"ר נאסר אל מועלם בבי"ח ברמאללה שקבע כי מדובר ב"בעיה שכיחה" וביקש ממנה לשוב בעוד חודש. המשפחה בטוחה שמתה מגז קטלני שצה"ל משתמש בו.

להארץ יש תושבים שהיו עדים למקרה: "ההשפעה של שאיפת הגז המדמיע הייתה דרמטית ומיידית. בתוך דקה החלה לפרכס, קצף יצא מפיה והכרתה היטשטשה".

הארץ ממשיך, כנראה, לתת פרשנות: "ואולם מדובר בתגובה יוצאת דופן בחומרתה, שככל הנראה היו לה מרכיבים אחרים מלבד הגז המדמיע". מי מפרשן? רופא? הכתבים? לא ברור.

ובנוסף, מאמר המערכת מוקדש לפרשה. מאמר המערכת קובע נחרצות: אבו-רחמה נהרגה לאחר שנחנקה משאיפת גז מדמיע, שעה שעמדה והשקיפה על ההפגנה השבועית.

המאמר מביא עדות של ד"ר דניאל ארגו, שאמר שלשום להארץ "שיש סוגים של גז מדמיע שהם מסוכנים פחות מזה שצה"ל עושה בו שימוש. לא ברור, לפיכך, למה בוחר צה"ל להשתמש דווקא בסוג המסוכן יותר". שורה תחתונה: אם הידיעה מביאה באיזון את שני הצדדים, מאמר המערכת מכריע את הכף, והפוך לידיעות: צה"ל אשם במוות.

במעריב "עלילת בילעין?" היא הפניה בשער, בתחתיתו, בצד ימין. פה "על פי תחקיר צה"ל יש אפשרות שהמפגינה נגד הגדר מתה מסרטן ולא משאיפת גז מדמיע". בידיעה (2-3) כותבים אמיר בוחבוט ועמית כהן שבצה"ל טענו "שנדרשו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות, ביניהם גז מדמיע, ולא בשום אמצעי קטלני אחר". מה? הרי ממילא מדובר על גז מדמיע, ובהארץ אף נטען שיש כמה סוגי גז, מי דיבר על אמצעי אחר? פה כתוב שהיא הגיעה לביה"ח ב-15:20, ושעל בדיקות הדם כתוב 14:45 (חמש דקות הבדל מהכתוב בידיעות).

לגרסת מעריב, בגופה נמצא מינון גבוה של תרופות "שניתנות לחולים בסרטן הדם". גורם צבאי אמר למעריב שבהתחלה המשפחה טענה שהיא חולת אסטמה, אך מאוחר יותר שונתה הגרסה. ניתוח שלאחר המוות - לא בוצע.

האם השתתפה או לא בהפגנה? מוחמד חטיב ממועצת הכפר מסר למעריב: "זה לא נכון שהיא לא השתתפה בהפגנה בתור מפגינה אלא עמדה והשקיפה על ההפגנה עם אמא שלה, ההפגנה הגיעה אליה. הצבא ירה גז וזה מה שגרם למותה". חטיב אומר שליווה את אבו-רחמה לבית החולים, שלא היה לה סרטן ושהייתה בריאה לחלוטין. גם פה יש מסגרת המזכירה את פרשת מוחמד א-דורה.

סיכום: במעריב מביאים את שתי הגרסאות, גם בכותרות. חבל שדברי ימיני לא מופיעים בכפולה המתייחסת לפרשה. פה צריך היה להיות תיאום בין זרוע המגזין לזרוע החדשות. ואם היה תיאום והוחלט על פיצול - טעות.

הערה: אין האחדה בשמות פה, אלא ציטוט מדויק, כפי שנכתב בעיתונים השונים.

בן-דרור ימיני כותב בהמגזין על חרפת בלעין, ומודה שהפעם המפגינים צודקים, אפילו שהם שונאי ישראל. תודה!

בישראל היום פרשת בלעין תופסת את השטח הקטן ביותר: ידיעה של כ-100 ומשהו מילה בטור צד בע' 13: בצה"ל מעריכים שהצעירה (הידד, צעירה בת 36!) מתה מסרטן. לילך שובל כותבת שבצה"ל מעריכים שהיא "כלל לא השתתפה בהפגנה, ונפטרה, ככל הנראה ולאור ההיסטוריה הרפואית שלה, ממחלת הסרטן". גרסת המשפחה/פלסטינים - יוק. הערכת צה"ל לוקחת.

תוספת: מתברר שצה"ל מידע בלוגרים כשהוא רוצה ועורך להם מסיבת עיתונאים, אבל בלוגרים אחרים זוכים רק לרשיפת הצנזורה, אאוט אוף דה בלו.

תזכורת: מה הסיפור של גדר ההפרדה בבלעין.

א' מהתחבורה, א' מהתיירות

היא הכותרת הראשית של ידיעות, שמפנה לכפולת 2-3 ובה א' ממשרד התיירות מדברת. מה היא אומרת בכפולה הזו? כמעט כלום. האמת יצאה לאור, וכנהלאה. שום דבר שמצדיק כותרת ראשית ואו מריחת שני עמודים ראשונים בעיתון על הסיפור. תמונת הענק המפוקסלת שלה, וזו של הנשיא בג'ינס, מחפות על המילים המדולדלות. בע' 4 מובא תמליל שיחה של קצב עם א' מבית הנשיא. היום כתבו שאלו קלטות מאתמול בערוץ 2, להבדיל מהקלטות ה-200 אלף שקל, ש"התפרסמו לראשונה בידיעות אחרונות ב-2006 והובאו שוב אתמול" תמליל "יש לך את הפסיכי של..."

ועכשיו נעבור למעריב - אה, הכל ברור. למעריב יש "ראיון בלעדי עם א' ממשרד התחבורה", והכותרת הראשית היא "נשמתי לרווחה", והראיון הייחודי, בלעדי, חד פעמי ופנומנלי יופיע בסופשבוע. כשעיתון מדווח על כתבת סופשבוע ביום שלישי הוא רוצה להצביע על כיבוש טריטוריאלי של הנושא.

שלום ירושלמי כותב שב-2000 שלח יזהר באר, מנכ"ל קשב, מכתב לניצב יוסי סדבון, ראש אגף חקירות (דאז) ובו סיפר על מידע ממנו עולה לכאורה שא' מהתיירות הגישה תלונה במשטרה נגד קצב, ומאוחר יותר חזרה בה. סדבון שלח לו תשובה שאי אפשר לעשות דבר ללא תלונה.

האם הציבור, או אפילו אנשי התקשורת המסקרים, יודעים להבדיל בין זו מהתיירות לזו מהתחבורה, מבחינת סיפורי המקרה?

רווחי הגז למדינה

הראשית של הארץ, המפנה לסיקור הנרחב במארקר. המדינה תרוויח 62%. מירב ארלוזורוב כותבת שחלוקת ועדת ששינסקי "סבירה וצודקת". זו גם הכותרת הראשית בישראל היום, אבל פה מדובר על חברות הגז, שישלמו "אבל פחות מהמתוכנן".

כותרת שנייה - עלייה דרמטית במספר התלונות על הטרדה מינית בשירות המדינה. וזו הראשית הבוקר באתר. טוב שפרצופה של אורלינס גלוי, אחרת שוב היינו נזקקים לפרצופים מפוקסלים ולצילומי אילוסטרציה של בחורות יושבות על הרצפה בפינת החדר.

טוקבק/על מותו של יוסף שילוח

כתבה אתמול הדס: "ynet אחראים לתרגיל תקשורתי נפלא. הכתבה שעלתה באתר לאחר שנודע על מותו של יוסף שילוח זכתה למאות רבות של תגובות שבהן הגרעין הקשה של הטוקבקיסטים היללו ושיבחו ונזכרו והתגעגעו לשילוח. מקץ כמה שעות העלו כתבה נוספת שבה מצהיר שילוח על הזדהותו עם הפלסטינים תוך התייחסות לסרטו של בכרי, ג'נין ג'נין. באופן כלל לא מפתיע חל מהפך של מאה שמונים מעלות ביחס לשילוח מצד הגרעין הקשה של הטוקבקיסטים, אלה שביכו בצהריים את מותו שינו כיוון והחלו לקללו ולגדפו (וגם האתר זוכה לביקורת חריפה על חשיפת עמדותיו הידועות של שילוח). התרגיל הזה חשף פעם נוספת את ביצת הטוקבקים הגזענית ושונאת האדם שאיננו יהודי (כולל היהודי השמאלני שיש כידוע ספק באשר ליהדותו) ושילוח ההומניסט ואוהב האדם שראה מן הסתם בעצב גדול את התפרצות השנאה לערבים בחודשים האחרונים לבטח היה נהנה מסטירת הלחי המצלצלת שהוא הצליח להנחית לאחר מותו על מעריציו הגזענים".

לחם עבודה

ועד מפעילי הטלפרומפטרים בערוץ הראשון שובת. נופר סיני פורת מדווחת בביקורת הטלוויזיה בידיעות שינון מגל היה אבוד ומסכן. לדעתי מדובר בשביתה הביזארית ביותר בישראל במשך כל שנות קיומי. או קיומה. תקנו אותי אם אני טועה.

גדי סוקניק יצטרף לתוכנית התחקירים של רינו צרור ברשת (ערן סויסה, מעריב). מממ, למה הוא לא סיפר את זה בראיון ב-7 ימים? אולי כי הסרט שלו על השייטת שודר בערוץ 10? בראיון בשישי האחרון הוא אמר: "היום אני במצב שבו אני מרגיש שאני בהחלט רוצה לחזור להארדקור שממנו באתי... ולעסוק בדברים שקשורים לאקטואליה לסוגיה. אתה יודע איפה תהיה בעוד שנה? בעוד חמש שנים? ממש לא. אף פעם לא ידעתי ולא תכננתי מה הצעד הבא. אני רק יודע שאחרי שוטטות בכל מיני שבילים שונים ומשונים, אין לי כבר תחושה שאני חייב להתנסות. התחושה הזו התפוגגה קצת".

צפריר בשן, שזכה בצרצרפיס מחפש עבודה.

צרות בכותרות

השחקן דן שפירא מעד במערכה הראשונה של החזרה הגנרלית לרומיאו ויוליה בקאמרי. רופא שהיה באולם אבחן "חשש לשבר או לנקע". הרופא, יצוין, לא היה מצויד במכשיר רנטגן נייד, ואת האבחנה הזו גם אני, הרופאה החובבת, יכולתי לתת. והכותרת, שבשלה התכנסנו? "דן שפירא שבר רגל במהלך הצגה" (ידיעות, 20)

בלוגלנד

ביקורת טלוויזיה של סופשבוע על ידי אבי זורנזון במג-נט. מה זה מג-נט? "לפני כחודש הקמנו ניצן פלד (כותב בכלכליסט, בערוץ הספורט ובחדשות הספורט) יחד עם זורנזון (סגן עורך מוסף התרבות של מעריב), עידן עמיאל (עורך בכיר באתר ספורט5, בעבר בוואלה), דני אמיר (המוזיקאי והתמלילן והפעיל הפוליטי, תסריטאי חדשות הספורט משך כעשר שנים), אדם מור (לשעבר בספורט5, עורך אתר ניקולודיאון לשעבר ועוד), אסף לבבי (מוזיקאי וסופר צעיר) ועוד כמה כותבים, מגזין חדש שמטרתו ליצור מקום שמגיש טקסטים איכותיים משלל זוויות וכותבים מוכחים על תרבות. הסלוגן: "לא עיתונות", והקונספט הוא: 1) בכל יום (משתדלים) טקסט חדש, של כותב אחר, על נושא אחר. חברה, ספורט, מוזיקה, טלוויזיה, קולנוע, כלכלה, חינוך, אקטואליה וכו'. 2) בכל יום (באמת) לינקים מכל רחבי הרשת לדברים מעניינים ומגניבים שקשורים לנושאים שאנחנו כותבים עליהם, אבל לא זוכים לסיקור ולחשיפה שמגיעים להם בעיתונות הישראלית".

לפני פיזור

ליקוי חמה. מ-9:10 עד 12:15. השיא: 10:40. תיהנו בזהירות.

תגובות לכתבה(45):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    טוקבק הוא טוקבק 04/01/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    כזה אוהב אדם היה שילוח שבחר בג'נין ג'נין. אין ספק שזהו הסרט ההומניסטי ביותר שנוצר פה. גם הכי דוקומנטרי. במיוחד הקטע עם הטנקים שדורסים ילדים. אכן תרגיל מבריק של ynet. כזה שחושף את הטימטום חסר הפרופורציות ביחס לכל אדם ידוע שמת - כדורגלן כשחקן שמותו נראה לאתרי האינטרנט כראוי לכותרת ראשית. בכל אופן אין לי ספק שאם אמן כמו נניח אריאל זילבר, יבדל לחיים ארוכים, יעבור מן העולם, נזכה לראות מההומניסטים אוהבי האדם אך ורק ברכות ותשבחות על כשרונו. האם אז יפרידו את כתבת הדעות הפוליטיות מכתבת מורשתו התרבותית?
  • משומםם טיכו 04/01/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
    ברור!כל שונאי ישראל, צה"ל,הרבנים, אלי ישי,ברק, נתניהו,בית"ר,קצב,משטרה,גברים,ליברמן,מתנחלים,דתיים, ש"ס,יהודים... בטוחים שהחולת סרטן מתה מגז צהלי. בשביל מה נהיית שרלוק הולמס? הרי היה בכלל סיכוי שתקבלי את גרסת צה"ל? הצחקת אותי.... כמה משעמם תמיד לדעת מה כל מי שחשב קודם חושב ככה גם אח"כ.
  • velvet 04/01/2011 15:26
    כי אני, למשל, לא קיבלתי שום גרסה, אלא הבאתי את כל מה שנכתב הבוקר. (ואפשר להתקדם לפוסט הבא, שיעצבן אותך עוד יותר).
  • 8.
    נ.ב. סימון 04/01/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
    קודם כל - מברוק על יומולדת חמש - אני קורא רק שנתיים אבל מסור. האם שמעת שהבמאים והתסריטאים עומדים להצטרף להסתדרות, כדי למנוע מצב בו האיגודים שלהם עוברים על חוק ההגבלים העיסקיים - או משהו כזה? כחבר האיגודים, סבא שלי ישמח לדעת שלנכדו יש פנקס אדום ופוסטר של סטאלין ליד המקרר. מה את חושבת על זה?
  • velvet 04/01/2011 14:01
    הגב לתגובה זו
    בסוף התיכון (ולא גדלתי בקיבוץ או מה) התעקשו בהנהלה שכולנו נצטרף להסתדרות לא זכרתי את זה עד כה, פתאום עלה לי הסיפור באוב
  • ותודה על הברכות. שכחתי. (ל"ת)
    velvet 04/01/2011 14:03
  • 7.
    עמית 04/01/2011 12:43
    הגב לתגובה זו
    שודר בערוץ 10, ולא בקשת
  • תודה על התיקון (ל"ת)
    velvet 04/01/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רחביה ברמן 04/01/2011 10:41
    הגב לתגובה זו
    צה"ל טוען שדווח על היפגעותה של ג'וואהר אבו רחמה "רק באיחור רב". אומר זאת כך, דבורית: צה"ל משקר. זה צויץ בזמן אמת. http://yfrog.com/h0nabpj (שימו לב לזמן - 04:26 שעון החוף המערבי בארה"ב=14:36 אחה"צ בישראל. ראו גם מאמרי בנדון: http://www.kedem.info/?p=63340
  • יונה 04/01/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
    לגבי המאמר שלך, בהסתמך על הרצאה ששמעתי השבוע, הבנתי שתושבי הכפר עצמם חוזרים ודוחים את התואי שעליו המליץ בג"ץ. כך או אחרת, בכל ויכוח על בלעין בפרט וגדר ההפרדה בכלל, כדאי גם לזכור מדוע היא הוקמה. אפילו באותה הרצאה ששמעתי (ממישהו שמשתתף בהפגנות שם), ההתייחסות לגדר היא כאל רוע מוחלט, נטול כל עבר והקשר. ולגבי שקרים מפה ומשם, איש לא טוען שאנחנו לא משקרים, הבעיה היא שיש לא מעט אנשי שמאל שמהווים שופר נטול ביקורת לשקרים הפלסטיניים אפילו הבוטים שבהם. אני לא מתכוונת אליך (!), אלא על מכר שלי, פרופסור מהמכובדים שיש לנו, שלמשל כאשר המשיך הירי מרצועת עזה, הוא טען בלהט "אבל הם מחטיאים בכוונה". אני חושבת שהמשפט הזה גרם לי להתפכחות רבה.
  • דוד 04/01/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    האם יש ראיה בטוויטר שצה"ל קיבל הודעה על "פציעתה"? ד"א נטען שהיא לא היתה בהפגנה. הדוד שלה מוחמד אבו רחמה מספר שהיא הגיעה לכל הפגנה בחמשת השנים האחרונות.
  • רחביה ברמן 04/01/2011 12:36
    מקום בכפר. בשביל להיפגע ממנו לא צריך להגיע לתוואי הגדר. צריך רק להיות בכפר.
  • רחביה ברמן 04/01/2011 12:33
    שלא היה כל דיווח, והתייחס לכלי תקשורת פלסטיניים. הציוץ מוכיח שפגיעתה לא הומצאה בדיעבד ודווחה בזמן אמת.
  • velvet 04/01/2011 10:51
    הגב לתגובה זו
    שראית :)
  • בת הטוחן (בדימוס) 04/01/2011 11:32
    זה שדובר צה"ל שקרן - ידוע. זה שהפלסטינים שקרנים - ידוע גם ידוע. אבל זה שהשמאל הלוחמני מצייץ בטוויטר - זה חדש!!! זה הוכחות!!! ובמילים אחרות - עד שלא ישנו את הפועל "מצייץ" - קשה יהיה להתייחס לזה ברצינות. רחביה, דבורית, לטיפולכם.
  • 5.
    פינטו 04/01/2011 10:19
    הגב לתגובה זו
    נכון, העבריין שהורשע בדיוק השבוע בבית משפט הוא זה שיעיד מה באמת קרה בהפגנה. עוד צעד מבריק של העיתונות הישראלית חפצת הטמטום
  • velvet 04/01/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/193/784.html חוץ מזה אף אחד לא אמר "בלתי תלוי" והראיה שלו - משכנעת.
  • דוד 04/01/2011 12:24
    ביום ראשון התראיין אצל רזי ברקאי אדם מהכפר שטען שהמנוחה בכלל לא היתה קרובה להפגנה.
  • שש 04/01/2011 10:51
    ופשוט מקבל את זה כעובדה. אמרו לי, הייתי בקשר וכאלה.
  • 4.
    ההוא מהאלה 04/01/2011 10:02
    הגב לתגובה זו
    1. בשער של הארץ יש מודעה של מפלגת קדימה הקוראת לחדש את הבניה באריאל. זה הרבה יותר מעניין מהפלסטינית ההיא. 2. בלחם עבודה לא התייחסת למינויו של דובר חדש למועצת יש"ע שתפס כותרות
  • velvet 04/01/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    מהמודעה של קדימה ומהדובר של יש"ע.
  • 3.
    יאיר 04/01/2011 10:00
    הגב לתגובה זו
    הנה אתגר עבורך: לבדוק איך מתפקדת התקשורת בפרשת ששינסקי/תמלוגי הגז, לראות מי משרת איזה אינטרסים ולמה. (למרות שמהתרשמות ראשונית ולא שיטתית, התקשורת דווקא אובייקטיבית ועניינית באופן מפתיע)
  • velvet 04/01/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
    אם אתה רוצה לבדוק ולכתוב על כך פוסט אורח, בבקשה.
  • 2.
    אמיתי ס 04/01/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    הערה מדוייקת. כמו אותם "צעירים" בני 10 או 12 שנעצרים במאות בסילואן.
  • 40 זה החמש החדש (ל"ת)
    שאול 04/01/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעלת IE8 04/01/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
    כל הקישורים עובדים. השניים בתוך הטוקבק בעניין שילוח קצת לא בולטים.