כמעט חינם מגיבה לשופרסל: מקימה רשת של חנויות קטנות בתוך הערים
שוק קמעונאות המזון נעשה צפוף יותר מרגע לרגע. לאורך החודשים האחרונים התחרות רק מתעצמת כאשר אחק ממוקדי התחרות המרכזיים הינו שוק המרכולים הקטנים בפנים הערים הגדולות. הבוקר (א') הודיעה חברת צים שיווק, המפעילה את רשת מחסני כמעט חינם, על הקמתה של רשת חנויות קטנות.
צים שיווק הונפקה רק לפני 3 חודשים בבורסה באחד העם וכבר הספיקה לזנק יותר מ-50%. בהודעת החברה מהיום נמסר כי חנויות קטנות, ששטחן נע בין 250 לבין 500 מ"ר, מהוות את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. בהמשך לזאת, מקימה צים שיווק רשת זכיינות משנה המתמחה בחנויות קטנות, זאת באמצעות חברת מתג השקעות.
פרט לכך, החברה פתחה לאחרונה 2 סניפים חדשים: סניף חדש ששטחו כ- 2,500 מ"ר ברוטו בנהריה וסניף נוסף ליד כפר סבא המשתרע על כ-940 מ"ר ברוטו.
רק לפני כשבועיים קיימה קבוצת שופרסל מסיבת עיתונאים שכותרתה 'שופרסל 2015' - התכנית האסטרטגית של החברה לחמש השנים הקרובות. בתוך כך, ציינו ראשי הקבוצה ריצ'י האנטר אפי רוזנהויז ורפי ביסקר, כי מפת התחרות בשוק קמעונאות המזון השתנתה וכי כעת החנויות הקטנות מקבלות כעת משקל גדול יותר. לראיה, משקיעה הרשת בהרחבת 'שופרסל אקספרס' בתוך הערים.
לדברי ישראל איינהורן, יו"ר הדירקטוריון "רשת המשנה המתמחה תתמקד בעיקר בהתקשרות עם חנויות קיימות בגודל של עד 500 מ"ר. החתימה על ההסכם טובה לשני הצדיים, כיוון שהחנויות הקטנות ייהנו מיכולות הרשת ואנו נהנים מהרחבת הרשת". עוד הוא הוסיף כי "פעילותן של החנויות שיכללו ברשת הזכיינות צפויה להוביל לגידול במכירות ושיפור הרווחיות."
מכירות צים שיווק ברבעון השלישי הסתכמו לכדי 273 מיליון שקלים, הרווח הגולמי הסתכם בכ 70.6 מיליון שקלים, המהווה והרווח התפעולי הסתכם לכ-13.3 מיליון שקלים. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 13.7 מיליון שקלים. החברה גם הודיעה על דיבידנד בסך של כ-13.8 מיליון שקלים בגין הרווחים של תשעת החודשים הראשונים של 2010.
- 1.רון 02/01/2011 12:18הגב לתגובה זוצים שיווק תעלה השנה,כי מזון זה ההשקעה