המהפכה הושלמה: ההכנסות מפרסום באינטרנט בארה"ב ב-2010 - 25.8 מיליארד ד', יותר מהעיתונות המודפסת

כך קובעת חברת המחקר האמריקנית eMarketer. מנכ"ל החברה: "המצב הכלכלי הקשה רק מאיץ את המעבר לפרסום באינטרנט". תחזית ל-2011: המגמה תלך ותחריף
יוסי פינק |

המהפכה הושלמה. סך ההכנסות מפרסום באינטרנט עקף ב-2010 את סך ההכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת וזאת לראשונה אי פעם, כך מדווחת היום חברת המחקר האמריקנית eMarketer.

לפי הערכות חברת המחקר, ההכנסות מפרסום באינטרנט בארה"ב טיפסו בשנת 2010 בשיעור של 13.9% לסך של 25.8 מיליארד דולר וזאת כאשר ההכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת רשמו ירידה של 8.2% לסך של 22.8 מיליארד דולר.

"זה משהו שכבר הרבה זמן שאנחנו רואים שמגיע ועכשיו אכן הגענו לנקודה הזו", כך אמר היום Geoff Ramsey, מנכ"ל eMarketer שהוסיף כי "המצב הכלכלי הקשה רק מאיץ את המעבר לפרסום באינטרנט. Ramsey סבור כי הפרסום באינטרנט נתפס אמין יותר בגלל שניתן למדוד את האפקטיביות שלו וזאת כאשר פרסום בעיתונות המודפסת קשה מאוד למדוד מבחינת תוצאות כלכליות.

באופן כללי, ב-eMarketer מעריכים כי סך ההוצאות לפרסום בארה"ב גדלו ב-2010 בשיעור של 3% והסתכמו ב-168.5 מיליארד דולר. בחברת המחקר סבורים כי גם ב-2010 יירשמו ההכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת ירידה של 6% והסתכמו ב-21.4 מיליארד דולר. לגבי ההכנסות הכוללות מפרסום באינטרנט יעלו ב-10.5% והסתכמו ב-28.5 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה