מארק קוואן: "פייסבוק צריכה להיתפס כפלטפורמה נפרדת, אפילו מהדיגיטל"
מארק קוואן, בכיר פייסבוק מבריטניה, הגיע להרצות בכנס tech-ed של מיקרוסופט כאורח מסה מבית נענע10. מטבע הדברים, הרצאתו של קוואן על פייסבוק תחת הכותרת "פייסבוק, מאתר לפלטפורמה" הצליחה למשוך אליה את הקהל שמילא את החדר, להבדיל מהרצאות אחרות שהיו פחות פופולריות.
ראשי מסה ונענע10, ביניהם גיא אליאב, שילת לנדנברג ושאר המוזמנים - מפרסמים משווקים ופרסומאים, מילאו את החדר. קוואן שעובד עם פייסבוק כבר 3 שנים התחיל בכותרת היומרנית שביקשה מקהל המאזינים לוותר מלכתחילה על כל מה שהם חושבים שהם מכירים ויודעים על פייסבוק. לדברי קוואן, "פייסבוק צריכה להיתפס כפלטפורמה נפרדת, אפילו מהדיגיטל. כמו הטלוויזיה, העיתונות, הרדיו והאינטרנט - פייסבוק היא מדיה נפרדת ממש".
הקהל בהרצאתו של קוואן היה צמא למשהו שייחשב בעיניהם לחידוש, לא משהו שהם קיבלו עד לאותה הרצאה באותו היום בכנס מסה. המצגת התאמצה כמובן למצוא סופרלטיבים חדשים שטרם נאמרו על פייסבוק, לא שצריך לעבוד קשה לאחרונה כדי להלל את הרשת החברתית שמצליחה להזרים אליה מידי חודש יותר ויותר מפרסמים ומשרדי פרסום דיגיטליים.
קוואן התייחס לפרסומות הנמכרות בדף הראשי של פייסבוק, כמובן מתוך היותו נואם בכנס של מסה (המייצגת את שטחי הפרסום במיקומים אלו) וציין את הקשר שבין החברים שיש לכל אחד בפייסבוק לפרסומות אותן הוא רואה בדף האישי שלו ברשת החברתית. קוואן ציין לחיוב את העובדה שמיקוד זה של פרסומות אשר נולד כתוצאה מהקשרים החברתיים הנוצרים בפייסבוק מעלה באחוזים ניכרים את יכולתה של הפרסומת להפוך לאפקטיבית.
בנוסף לכך הציג קוואן בפני הנוכחים מהלכי פרסום מובילים שנעשו ברחבי העולם בשימוש פייסבוק. ביניהם הוא הציג מקרה בוחן של מקדונלד'ס בבריטניה אשר החליטו לפתוח דף נפרד לכל סוג של המבורגר בתפריט רשת המזון המהיר. לכאורה הייתה אמורה להיות מורמת גבה לנוכח העבודה הכפולה אך בפועל הצליח כל מותג למשוך אליו מספר חברים שונה כך יכולה הייתה מקודנלד'ס ללמוד יותר על ההעדפות לקוחותיה וכפועל יוצא להעביר אליהם את המסרים המדויקים ביותר.
ינון לנדנברג, מבעלי אידיאולוג'יק, שקריאות ביניים הדדיות נשלחו לאוויר בינו לבין קוואן כתוצאה מהקשרים העסקיים הענפים שנרקמו בין הצדדים, זכה לפרגון מהדובר הבריטי על הפעילות לקוקה-קולה וילג' בטרם העלה קוואן קטע קצר שסרק את המהלכים החדשניים שנעשו בפייסבוק ברחבי העולם בשנה האחרונה.