אסף גיל אחרי גמר 'מאסטר שף': "הבוקר נפתח בפגישה על 'רוקדים עם כוכבים'"

הגמר שהניב 41.6%, לא שינה את הלו"ז של המפיק שקיים הבוקר פגישות כרגיל. לאייס אמר: "אין זמן לחגיגות, לא פתחנו שמפניות, ממשיך לעבוד קשה"
אלכסנדר כץ |

נתוני הרייטינג המדהימים של גמר 'מאסטר שף' מאתמול (יום שבת), לא מרגשים את מפיק התכנית אסף גיל. את הבוקר הוא פתח בסדרת פגישות רגילות לגבי הפקות שמשודרות בטלוויזיה וכאלה שמיועדות לעלות לאוויר, וכך גם יימשך כל היום.

בשיחה עם אייס, מתאר המפיק והבעלים של 'גיל הפקות' את לוח הזמנים שלו להיום: "את הבוקר פתחתי בפגישה עם אבי קושניר לגבי 'רוקדים עם כוכבים' שתשודר מחר בערב, ואחרי כך קיימתי עוד 3 פגישות לגבי פרויקטים נוספים. אין זמן לאופוריה, אין זמן לחגיגות, לא פתחנו שמפניות. אני ממשיך לעבוד ולעבוד קשה, בדיוק כמו שעשיתי ב-20 השנים האחרונות".

ל'גיל הפקות' היו עד אתמול 4 תכניות באוויר: 'מאסטר שף' ב'קשת' ערוץ 2, 'רוקדים עם כוכבים' שזוכה להצלחה גדולה גם כן ב'רשת' ערוץ 2, 'שחקו אותה בגדול' סדרת השעשועונים הנוסטלגיים בהנחיית אברי גלעד, שמשודרת ב'רשת', ו'מתלהבת' של מיה דגן בערוץ 10 שפתחה עם נתונים גבוהים ונחלשה בהמשך.

לפני כמה חודשים הייתה התלבטות היכן לשדר את התכנית - בפרה-טיים של 19:00 או בפריים-טיים עצמו. "הייתה בהחלט התלבטות", מספר גיל, " למדנו את התכנית היטב, בחודש מאי נסענו לפריז לראות את הגרסה הצרפתית של התכנית, וחזרנו עם הרבה תובנות. בפגישה עם 'קשת', חתך אבי ניר (מנכ"ל 'קשת', א"כ) מיד וקבע כי התכנית תשודר בפריים-טיים. ידענו מראש שלתכנית יש פוטנציאל ואני שמח שהיא הוכיחה את זה".

וההחלטה התבררה כמוצלחת ביותר. הרייטינג הממוצע של העונה שכללה 14 פרקים, עמד עם 30.2%, הגמר הניב 41.6% עם פיק של 45.4% בהכרזה על אינה קרבאצקי כמנצחת, ועם יותר ממיליון צופים וחצי שנחשפו לתכנית. אגב, התכנית שמשודרת בלא מעט מדינות ברחבי העולם, זוכה גם שם להצלחה. בעונה השנייה של התכנית באוסטרליה למשל, צפו בה אחד מכל 4 אוסטרלים.

עלות הפקת 'מאסטר שף' לא זולה כלל, אולם נמוכה ביחס לתכניות אחרות שכבר עלו על המסך - 'הישרדות' בערוץ 10 (כ-5 מיליון דולר) והעונה הראשונה של 'המרוץ למיליון' ב'רשת' (כ-8 מיליון דולר). ולמרות זאת, 'קשת' יכולה להיות מרוצה מההכנסות בגמר, הנאמדות ביותר מ-5 מיליון שקל, מהם 30 דקות פרסום בעלות של כ-2,000 שקל לנקודת רייטינג בספוט של 30 שניות, כ-200 אלף שקל מברייק הזב, וחסויות במאות אלפי שקלים.

ב'קשת' טרם הכריעו לגבי הרחבת האפיק המסחרי מהתכנית. בזכיינית החליטו להפיק ספר מתכונים שיופץ לקראת הפסח, אבל בשלב זה לא התקבלה החלטה על יצירת הכנסות מאקססוריז נוספים, כמו מכירת סינרים ומוצרים נלווים אחרים עם לוגו התכנית.

כאמור, ב'קשת' החליטו ללכת על עונה נוספת לפצצת הרייטינג המפתיעה, וכבר בקרוב תחל ההרשמה לאודישנים. מועד לעליית התכנית טרם נקבע, אולם מדברות על סוף אוגוסט ותחילת ספטמבר, מועד סיום שידורה של העונה התשיעית של 'כוכב נולד'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה