ד"ר יעל אלמוג מצטרפת כשותפה לקבוצת 'גיתם' - תרכוש 25% תמורת 90 מיליון ש'
ד"ר יעל אלמוג (זכאי) תשקיע בחברת האחזקות "גיתם מערכות תדמית", הנמצאת בבעלות מושיק תאומים, מודי כידון ומרוין לנדר תמורת 25% מהון מניות החברה.
אחזקותיה המרכזיות של "גיתם מערכות תדמית" הינן 51% מקבוצת התקשורת "גיתם BBDO", הכוללת בין השאר את משרד הפרסום "גיתם BBDO", חברת יחסי הציבור "גיתם פורטר-נובלי", חברת הייעוץ האסטרטגי "BBDO IM", חברת התוכן השיווקי "BBDO Content", שותפות בחברת המדיה TMF ועוד.
נציין, כי 49% מהקבוצה מוחזקת בידי קבוצת התקשורת השיווקית הגדולה בעולם Omnicom. לחברה פעילות נרחבת בתחום הנדל"ן המניב שם היא פועלת בשתי זרועות - האחת באמצעות חברת "ויתניה", אותה יסדה בשנת 1995 בחלקים שווים עם האחים דן וגד פרופר, חברת SGS וקבוצת חממה. עם הצטרפותה של קבוצת דלק נדל"ן, מחזיקים כל אחד מהמייסדים 13% מהמניות. לויתניה כ-90 אלפי מ"ר של בניני משרדים ועסקים המושכרים כולם לטווח ארוך וכ-136 אלפי מ"ר הנמצאים בבניה לרבות זכויות בניה.
זרוע הנדל"ן השניה של "גיתם מערכות תדמית" הינה יזום ופיתוח של מיזמי נדל"ן מניב פרטיים ולחברה מספר נכסים ובהם "בית גיתם", "בית רשת" ועוד.
זרוע הפעילות הרביעית של "גיתם מערכות תדמית" הינה בתחום הטכנולוגי והיא כוללת השקעות ומעורבות ניהולית בחברות טכנולוגיה ובסטרטאפים, שמרביתם קשורים לנושאי פרסום ותקשורת שיווקית.
"גיתם מערכות תדמית" הוקמה בשנת 1977 ע"י יוחנן גולדברג (דובז'ה) ז"ל ומושיק תאומים. כיום מתחלקות מניותיה בין - מושיק תאומים 49%, מודי כידון 30% ומרוין לנדר 21%.
עם השלמת העסקה, ירדו אחזקותיהם של 3 השותפים בשיעור 25% מאחזקתם המקורית. ד"ר יעל אלמוג (זכאי), בתם של פנחס ז"ל ודרורה זכאי, מיורשי לובינסקי, החלה את דרכה המקצועית בגיתם BBDO בשנת 1993 כמנהלת בתחומי האסטרטגיה התקשורתית והתכנון השיווקי, לאחר שעבדה בתחום המחקר השיווקי במסגרת מכון גאלופ ומינה צמח.
יש לציין כי ד"ר אלמוג הינה בעלת מניות בבנק איגוד ושותפה יחד עם משפחות מנור, לנדאו ואליהו בגרעין השליטה בבנק.
מושיק תאומים, שברך על הצטרפותה של ד"ר אלמוג אמר: "אין ספק שהשילוב הנדיר של רקע מקצועי ואקדמי, בצד הניסיון המגוון שרכשה יעל בתחום העסקי, הינם נכס מקצועי שיתרום רבות לקבוצה".
מודי כידון: "גיתם מערכות תדמית נמצאת בשלבי התפתחות בכל אחת מזרועותיה, הפרסום והתקשורת השיווקית, הנדל"ן המניב וההשקעות הטכנולוגיות והצטרפותה של יעל והרחבת בסיס ההון של החברה בעקבות הצטרפותה, יאפשרו לנו לנצל בצורה מיטבית את ההזדמנויות הרבות העומדות לפנינו".
ד"ר יעל אלמוג, תתמנה עם הצטרפותה לסגן יו"ר הדירקטוריון של "גיתם מערכות תדמית" ותקדיש את עיקר זמנה לטובת חברת הייעוץ והניהול הציבורי BBDO IM, שבניהולם של עידו הר-טוב ורון בראל.
עם הצטרפותה אמרה ד"ר יעל אלמוג (זכאי): "זוהי שמחה כפולה עבורי, חזרתי לכור מחצבתי המקצועי גיתם BBDO והצטרפות לשותפים כמושיק ומודי בפיתוח החברה על כל זרועותיה והשקעותיה".
את העסקה ליוו מטעם גיתם עוה"ד אורן שנקר וינון לקס ממשרד עורכי הדין CBLS ורו"ח עמית מוכתר ממשרד שיף הזנפרץ ושות'. מטעם ד"ר אלמוג (זכאי) ליוו את העסקה רו"ח/עו"ד רויטל אבירם ממשרד הייעוץ רוזנצוויג-אבירם ועוה"ד אודי סול, רן חי ועידן חצב מהרצוג-פוקס-נאמן ושות'. יעוץ כלכלי מטעמה לעיסקה בוצע ע"י פירמת רוה"ח PWC קסלמן.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.29% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".