שדולת הנשים בישראל הצליחה להוריד קמפיין של פיאג'ו בעזרת חרם בפייסבוק

יבואנית פיאגו' החליטה להוריד את הקמפיין שנעשה עבורה על-ידי פרסום אשל-שיבר בו נכתב: "הלוואי ואשתי הייתה גדולה בביצועים וקטנה בהוצאות"
משה בנימין |

אלון מוטורס יבואנית PIAGGIO ומשרד הפרסום 'אשל- שיבר' החליטו להיכנע לשריר שעשתה מולה שדולת הנשים בישראל והחליטו להסיר את קמפיין החברה שעלה תחת המסר "הלוואי ואשתי הייתה גדולה בביצועים וקטנה בהוצאות".

הקונספט, שפרסום אשל-שיבר קידם כטסטימוניאל (פרסום 'עדות' לכאורה של צרכן) נבחר על דרך ההומור לדברי המשרד, אך העלה ביקורת מצד שדולות הנשים שפעלו באופן נמרץ להורדתו ואף הקימו קבוצה פייסבוק שקראה להחרמת הרכב. את מסע ההחרמה נגד פיאג'ו הובילה חברת מועצת עיריית ירושלים יעל ענתבימטעם שדולת הנשים בישראל.

המודעה שפגעה בשדולת הנשים ובחברת מועצת ירושלים ענתבי עלתה בשבוע שעבר לטובת השקת דגמי המסחריות החדשות של המותג פיאג'ו תחת הסיסמא "הלוואי ואשתי הייתה גדולה בביצועים וקטנה בהוצאות". המודעה עלתה בשלב הראשון במודעות בעיתונים ועתידה היתה לעלות בהמשך בשלטי החוצות.

ענתבי שהובילה את יוזמת החרם העבירה לאשל-שיבר את המסר לפיו, "כל עוד המודעה לא יורדת - אנחנו נמשיך בחרם".

אסי לוי, מבעלי משרד הפרסום אשל שיבר: "הקונספט הפרסומי נבנה על דרך ההומור מתוך מטרה להדגיש את ערכי המותג ויתרונות הרכב ללא שום כוונה למסרים פוגעניים ופרובוקטיביים. תמוה בעיננו ניסיונם של אלו שניסו להתפרסם על גב הקמפיין. מתוך רצון להעברת המסר מבלי לפגוע ברגשותיהן של שדולות הנשים החלטנו לשנות את אופיו של הקמפיין וליצור קונספט חדש שיעלה בקרוב".

לוי הוסיף ואמר לאייס: "שדולת הנשים הקימה דף חרם בפייסבוק כנגד הקמפיין ומשם עברה לטלפונים ללקוח ואלינו למשרד. הביקורת שלהן הייתה קיצונית באופן מיותר ובחרנו שלא להתמודד איתן משפטית - ההמולה המיותרת היא זו שגרמה לנו להסיר את המודעה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה