סטודיו לפאות ביקש לפרסם מודעה - נחשו איזו מילה הסירו ביומון החרדי 'המודיע'?
סטודיו שוירץ-וויג בבני-ברק ידוע במגזר החרדי כבית עיצוב לפאות. לאחרונה ביקש בית העסק לצאת בקמפיין פרסומי, ובאמצעות משרד הפרסום 'קרמילובסקי כהן', פנו ל-2 עיתונים. הפרסום יועד למגוון זרמים במגזר, ולכן גם הופנה ל-2 עיתונים מובילים - היומון 'המודיע' והשבועון 'במשפחה'. הבעיה התעוררה בהתייחסות השונה של כל אחד מהעיתונים למילה "שיער" ולמשמעויות שלה במגזר.
שוק העיתונות החרדית נשלט על ידי 3 יומונים - 'המודיע' של אגודת ישראל, 'יתד נאמן' של דגל התורה הליטאית, ו'המבשר' שמקורו מיועד לציבור החסידי של אגודת ישראל. לשלושתם מצטרפים 2 עיתוני סוף השבוע 'בקהילה' ו'במשפחה' הנחשבים ל-א-פוליטיים, שעושים כאב ראש לא קטן למפלגות הפוליטיות שאוהבות לשלוט במקור המידע שמגיע לקוראים. 'בקהילה' נחשב לנועז מבין השניים.
היום (יום ה') עלו הפרסומות לפאות של סטודיו שוירץ-וויג ב'המודיע' וב'במשפחה'. אם בפרסום ב'במשפחה' נכתב "השיער האיכותי והמקצועיות הבלתי מתפשרת" והסלוגן היה "פאות שוירץ, איכות שמרגישים, הרי שב'המודיע' נכתב "המוצר האיכותי והמקצועיות הבלתי מתפשרת". והסלוגן היה הרבה יותר סולידי: "פאות שוירץ, איכות, נקודה".
גורם המעורה בשוק הפרסום החרדי, מסביר לאייס: "בעיתונות החרדית הממוסדת לא תופיע תמונה של אישה, ואף לא של פאה, ולכן הפרסום צריך להיות סמוי ומתוחכם כדי שיוכל לעבור את אישורה של הוועדה הרוחנית 'הצנזורה' של העיתון".
לדברי הגורם, "עיתון 'משפחה' הוא מגזין כרומו המופיע בסוף השבוע ומיועד לקהל יותר מודרני וליברלי יחסית, ולכן הפרסום זכה לאישור הוועדה למרות שכלל את המילה 'שיער'. ב'המודיע', יומון חרדי הנחשב שמרן וקפדן, בחרו להשתמש במילה האלטרנטיבית 'מוצר', שם גנרי לכל דבר. השינוי מתבטא גם בסלוגנים השונים בין 2 המודעות".

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים
הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?
בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי
למעלה מ־3,000 שקל בשנה.
המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון
יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.
קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?
זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.
במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא
אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו
והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".
- מה הריבית בפיקדונות בכל הבנקים וכמה אתם מפסידים על הכסף בעו"ש?
- ההטבות של ONE ZERO למילואימניקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן
זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".