סטודיו לפאות ביקש לפרסם מודעה - נחשו איזו מילה הסירו ביומון החרדי 'המודיע'?
סטודיו שוירץ-וויג בבני-ברק ידוע במגזר החרדי כבית עיצוב לפאות. לאחרונה ביקש בית העסק לצאת בקמפיין פרסומי, ובאמצעות משרד הפרסום 'קרמילובסקי כהן', פנו ל-2 עיתונים. הפרסום יועד למגוון זרמים במגזר, ולכן גם הופנה ל-2 עיתונים מובילים - היומון 'המודיע' והשבועון 'במשפחה'. הבעיה התעוררה בהתייחסות השונה של כל אחד מהעיתונים למילה "שיער" ולמשמעויות שלה במגזר.
שוק העיתונות החרדית נשלט על ידי 3 יומונים - 'המודיע' של אגודת ישראל, 'יתד נאמן' של דגל התורה הליטאית, ו'המבשר' שמקורו מיועד לציבור החסידי של אגודת ישראל. לשלושתם מצטרפים 2 עיתוני סוף השבוע 'בקהילה' ו'במשפחה' הנחשבים ל-א-פוליטיים, שעושים כאב ראש לא קטן למפלגות הפוליטיות שאוהבות לשלוט במקור המידע שמגיע לקוראים. 'בקהילה' נחשב לנועז מבין השניים.
היום (יום ה') עלו הפרסומות לפאות של סטודיו שוירץ-וויג ב'המודיע' וב'במשפחה'. אם בפרסום ב'במשפחה' נכתב "השיער האיכותי והמקצועיות הבלתי מתפשרת" והסלוגן היה "פאות שוירץ, איכות שמרגישים, הרי שב'המודיע' נכתב "המוצר האיכותי והמקצועיות הבלתי מתפשרת". והסלוגן היה הרבה יותר סולידי: "פאות שוירץ, איכות, נקודה".
גורם המעורה בשוק הפרסום החרדי, מסביר לאייס: "בעיתונות החרדית הממוסדת לא תופיע תמונה של אישה, ואף לא של פאה, ולכן הפרסום צריך להיות סמוי ומתוחכם כדי שיוכל לעבור את אישורה של הוועדה הרוחנית 'הצנזורה' של העיתון".
לדברי הגורם, "עיתון 'משפחה' הוא מגזין כרומו המופיע בסוף השבוע ומיועד לקהל יותר מודרני וליברלי יחסית, ולכן הפרסום זכה לאישור הוועדה למרות שכלל את המילה 'שיער'. ב'המודיע', יומון חרדי הנחשב שמרן וקפדן, בחרו להשתמש במילה האלטרנטיבית 'מוצר', שם גנרי לכל דבר. השינוי מתבטא גם בסלוגנים השונים בין 2 המודעות".
במשרד הפרסום 'קרמילובסקי כהן' סירבו להגיב.