הרגיזו את הענקיות: טוויטר נגד פייסבוק, Axe נגד אולד-ספייס ו-PC נגד mac
מקבץ TOP5 השבועי. המדור מציג לפניכם אחת לשבוע, מידי יום חמישי 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. השבוע במדור השמצות וחיקויים מכל מיני כיוונים: לקסוס נגד כל השאר, axe נגד 'אולד-ספייס', pc נגד mac, טוויטר בדאחקה על הסרט 'הרשת החברתית' והצצה קטנה לעולמו של הפרסומאי הממוצע.
לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
WELCOME TO THE CLUB מותגי היוקרה המוטוריים מהווים מועדון אקסקלוסיבי ונחשק. BMW מספקת את חווית הנהיגה האולטימטיבית, Mercedes היא יוקרה קלאסית ו- AUDI מזוהה עם חדשנות טכנולוגית. בשנים האחרונות מותג נוסף מנסה להתקבל למועדון היוקרתי (גרמני) הזה לקסוס מבית טויוטה. במהלך האחרון, והחצוף, לקסוס טוענת שלמעשה היא המותג "האמיתי" וכל השאר הם בעצם החיקוי. לשיפוטכם...
IT'S A MEN THING לפני מספר שנים הגיח לו לעולם מותג נועז שפנה לפלח של נערים צעירים ומיצב את עצמו כ"מסייע" האולטימטיבי בפעולת החיזור. ניחשתם נכון מדובר ב AXE. המותג הפך להצלחה והתחיל להתרחב מקטגוריית הדאודורנטים לסבון נוזלי, עזרי רחצה וכו'. בכל אחת מהקטגוריות הללו המותג הצליח להביא את הטוויסט הייחודי שלו תוך כדי שמירה על סיפור פשוט והדגשת תפקידו בחיים של קהל הצרכנים.
ההצלחה של AXE גרמה למתחרה OLD SPICE, הוותיק והמיושן, להתעורר ולצאת במהלך שנחשב לאחד הקאמבקים המרשימים של השנים האחרונות. מדובר במהלך מבריק שמיצב את המותג כמי שהופך כל גבר ל"מושלם" וזכה לאינספור תשבחות וחיקויים.
ההצלחה של Old Spice לא חמקה מ- AXE והיא החליטה לא להישאר חייבת... תראו את התגובה בשילוט חוצות בקנדה:
PC vs. MAC מי לא מכיר את הקמפיין המבריק הזה של Apple? מדובר בקמפיין של מעל 60 סרטים שונים בהם מואנשים המותגים מייקרוסופט ואפל. אפל היא בחור צעיר, COOL וחדשני ומייקרוסופט היא בחור שמנמן, ממושקף ומיושן בחליפות משעממות. אם תסתכלו טוב, תבחינו בדמיון שבין MAC לסטיב ג'ובס ובין PC לביל גייטס. כל סרטון הוא דיאלוג בין הדמויות אשר מוכיח את עליונותם של מחשבי המקינטוש על מחשבי ה- PC. זה קמפיין שנחשב לאחד המוצלחים והאפקטיביים, אפילו מנכ"ל מייקרוסופט הודה כי היה לו חלק בלתי מבוטל בגידול המדהים של אפל שהפכה בינתיים למותג הטכנולוגיה הגדול בעולם. הזווית של Apple:
ועכשיו תראו את התשובה של מייקרוסופט. אחרי הרבה שנים שלא הצליחה לגבש מהלך תגובה מוצלח, והיא ניסתה לא מעט, השיקה השבוע סרט חדש החושף פיצ'ר ייחודי נגן Blu Ray שאינו קיים אצל Apple. לדעתנו מייקרוסופט עדיין לא "פוגעת"...אולי היא עצמה התחילה להאמין בדימוי שמנסים להדביק לה...
TWITTER- THE MOVIE
בעקבות ההצלחה של "הרשת החברתית" (סרט הפייסבוק) זה היה רק עניין של זמן עד שיצוצו חיקויים שינסו לרכב על הגל. קבלו את ה"בקרוב" לסרט שמספר את הסיפור שמאחורי טוויטר.
LOVE IT OR HATE IT ולסיכום, משהו שמאוד קרוב אלינו באופן אישי. סרט של ה- ADCC (מועדון הפרסום והעיצוב הקנדי) שמצליח להביע בצורה מדויקת את הקו הדק שבין אושר ודיכאון, אהבה ושנאה, סיפוק ותסכול. את כל הרגשות האלה אנו חווים ביום אחד, לעיתים בשעה אחת, וזה בעצם מה שעושה את התחום שלנו לדבר המדהים שהוא.
ניהול הפרויקט על-ידי יהב דרייזין, מנהל האסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן