האינטראקטיב ינצח את המכרז? המועצה לצרכנות מחפשת לראשונה משרד פרסום
המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה אמש מכרז לאיתור משרד פרסום שילווה אותה במהלך השנה הקרובה ויעניק לה "שירותים מקצועיים בתחום הפרסום והשיווק, לרבות תכנון, הפקה ועיצוב של מודעות פרסום מכל סוג שהוא, המכוונות לדעת הקהל ומותאמות לערוצי התקשורת השונים, וכן לקבלת שירותי ייעוץ בתחומים אלו".
המועצה לצרכנות מעולם לא עבדה בצמוד למשרד פרסום. בשנה שעברה העלתה המועצה קמפיין מתוקשר שמטרתו הייתה ביטול עמלות העו"ש של הבנקים בישראל. למטרה נקודתית זו היא נעזרה במשרד הפרסום בוקאי-שני.
תקופת ההתקשרות במכרז אותו מפרסמת המועצה כעת הוא ל-12 חודשים, החל מיום חתימת החוזה. למועצה שמורה הזכות להאריך את תקופת ההתקשרות לשתי תקופות נוספות בנות 12 חודשים כל אחת, בהתאם לשיקול דעתה.
המשתתפים במכרז מחויבים לעמוד בתנאי סף אותם המועצה מפרסמת, ביניהם היותם משרד פרסום בעל ניסיון מוכח של 5 שנים, לפחות, במתן השירותים המפורסמים במכרז, או שאחד מבעליו או מנהליו הבכירים הוא בעל ניסיון אישי כאמור של 10 שנים, לפחות. תנאים נוספים פורסמו בהודעת המכרז באתר המועצה. בהתאם לעידן האינטרנט והפייסבוק ומתוך נקודת ההנחה שמדובר בתקציב שאינו גדול שמה המועצה דגש על יכולות אינטרנט מוכחות של משרד הפרסום. המועצה מציינת כי "המציע מצהיר כי יש לו היכולת והניסיון לספק את מלוא השירותים הפרסומיים המבוקשים במועצה, לרבות יכולת וניסיון לספק שירותי פרסום בתחום האינטרנט וניהול פרויקטים המשלבים קבוצות חברתיות ובלוגרים באינטרנט".
בנוסף דורשת המועצה לצרכנות ממשתתפי המכרז תיק עבודות לדוגמה, המכיל 4 קמפיינים פרסומיים, אשר אחד מהם, לפחות, הנו קמפיין חברתי.
דוברת המועצה הישראלית לצרכנות, רקפת וינטרוב אומרת היום (ב') לאייס: "המועצה מחפשת משרד פרסום שיעזור לה לקדם את מטרות ההסברה בקרב הציבור. בין השאר המטרה היא ללמד את הציבור לחשוב באופן צרכני ולא רק לעשות 'לייק' בפייסבוק לעצומה צרכנית כזו או אחרת". בנוסף מציינת וינטרוב כי "אין מניע שמשרד אינטראקטיב יתחרה בנפרד על המכרז במידה והוא יוכיח כי ביכולתו להעניק שירותי אופ-ליין בהתבסס על שירותיו של משרד פרסום עימו הוא עובד".