סוכנות הפרסום אינטרפאבליק מדווחת: עלייה של 78% ברווח הנקי ברבעון ה-3

מדובר בזינוק משמעותי ברווח הנקי של הסוכנות העולמית מ-25.9 ל-45.6 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד
משה בנימין |

ענקית הפרסום העולמית אינטרפאבליק דיווחה בימים האחרונים על תוצאותיה לרבעון השלישי. השורה התחתונה של החברה ורודה מאוד עם זינוק של לא פחות מ-78% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהיה עדיין בסימן המיתון העולמי.

הסוכנות העולמית דיווחה על רווח של 58.4 מיליון דולר בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה. יוזכר כי בשנה שעברה דיווחה החברה על הפסד של 16.3 מיליון דולר עבור תשעת החודשים הראשונים של 2009. המחזור הכולל של הסוכנות לתשעת החודשים הראשונים של 2010 עומד על 4.52 מיליארד דולר לעומת 4.23 בתקופה המקבילה אשתקד.

"כפי שאתם יכולים לראות, הרבעון השלישי הציג עדות נוספת להתאוששות הרחבה של הכלכלה", כך לדברי מייקל רות', מנכ"ל אינטרפאבליק בשיחה שקיים עם אנאליסטים. "אנחנו שבעי רצון מביצועינו עד עתה השנה. הסוכנויות שהפגינו צמיחה משקיעות בהון אנושי אך אנחנו מקפידים במקביל על העלויות שלנו, זו גם הסיבה שאנחנו חושבים שנעמוד בהצהרות שלנו מתחילת השנה על כך שנציג רווח תפעולי גבוה יותר מ-8%".

בנוסף לזאת ציין רות' כי למרות התמורות החיוביות בגיוס לקוחות יש עדיין רמה מסוימת של חוסר ודאות. לדבריו הקטגוריות הצומחות היו ענף הרכב וסקטור השירותים הפיננסיים עם צמיחה דו ספרתית. ענפי הטלקום, הגיינה ובריאות צמחו באחוזים בודדים.

רות' ציין עוד בשיחתו עם האנרליסטים את הסוכנויות הבאות בזכות תרומתן המשמעותית לצמיחה: DraftFCB, Lowe & Partners, MediaBrands, Mullen, Hill Holliday, Weber Shandwick, Jack Morton ו-Octagon. בנוסף הוא ציין את הסוכנויות הדיגיטליות בהובלת MRM לחיוב ככאלו שהיוו מפתח לצמיחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה