מהשנה הבאה: פסטיבל קאן יוסיף קטגוריה חדשה של אפקטיביות בפרסום
מארגני פסטיבל קאן, תחרות הפרסום הבינ"ל המובילה בעולם החליטו להוסיף לקראת 2011 קטגוריה נוספת לתחרות שתבדוק אפקטיביות. הרעיון להוסיף את הקטגוריה עלה בשנה האחרונה במטרה לשלבו בתחרות ב-2010 אך הבכורה תהיה ככל הנראה בתחרות הקרובה ב-2011.
בתחרות שהתקיימה השנה, ב-2010 יו"ר הפסטיבל טרי סאוואג' דיבר עם אנשי המגזין אדוורטיזינג אייג' והודיע להם על שילובה העתידי של הקטגוריה בתחרות. הלקוחות שעבורם נעשות עבודות שמוגשות לתחרות צפויים לשמש כפקטור מסוים בתחרות, כנראה בחבר השופטים.
במטרה לשמור על רמה איכות גבוהה הודיעו מארגני התחרות כי רק עבודות שהצליחו להיכנס כשורטליסט, או עבודות שזכו בתחרות ב-2010 יורשו להשתתף כמתחרות בקטגוריה. בשנת 2010 זכו 2,325 עבודות להיכנס כשורטליסט המהוות למעשה כ-10% מהעבודות שהוגשו בסה"כ.
בהודעה שיצאה ממארגני התחרות נאמר כי הפרס החדש יוענק על עבודה קריאטיבית אשר "הוכיחה תרומה מוכחת ומובהקת למחזור העסקי של הלקוח - קריאטיביות אשר משפיעה על התנהגות צרכנים, נכסיות המותג, מכירות ורווחיות".
מארגני התחרות הודיעו עוד כי הנתונים על אפקטיביות המהלך שיסופקו על-ידי המתחרים יבדקו על-ידי חברה חיצונית (PricewaterhouseCoopers). יצויין גם, כי כפי הנהוג עם קטגוריות חדשות בקאן, הפרסים יהיו גראנד פרי עובר הקטגוריה ואריות קריאטיביות אפקטיבית, ללא זהב, כסף או ברונזה לפחות בשנה הראשונה.