בלעדי

אייל חומסקי על תקן השדכן: מודי פרי עוזב את GPS ויעבור ל'פוגל-אוגילבי 1'

פרי הודיע לאחרונה על פרישתו ממשרד הפרסום GPS לאחר שזה נפרד מאדלר-חומסקי ועבר לבעלות של יוסי ארועטי ודודי ברמן. חומסקי מנסה לקשר בין פרי לפוגל. פרי מכחיש את הפרטים
משה בנימין | (1)

מהלך עסקי חדש ומעניין נרקם לאחרונה בענף הפרסום בישראל: מודי פרי, שהודיע רשמית בימים האחרונים לעובדי GPS על עזיבתו את המשרד יעבור עם מספר לקוחות בהם טיפל ב-GPS למשרד הפרסום פוגל-אוגילבי. ככל הנראה במידה ויושלם המהלך - המעבר יהיה לקבוצת הבת 'אוגילבי 1' שעוסקת בקד"ם. הצדדים נמצאים כרגע במו"מ מתקדם. כך נודע לאייס.

לפני כחודשיים החליטו באדלר-חומסקי למכור את אחזקותיהם ב-GPS לידי דודי ברמן ויוסי ארועטי, שהיו שותפים במשרד יחד עם אדלר-חומסקי ומודי פרי. עם הפיכתם של ברמן וארועטי לבעלי השליטה ב-GPS היה זה רק עניין של זמן עד שמודי פרי, שהיה עד למהלך הרכישה שותף ומנכ"ל המשרד בפועל יודיע על עזיבה וייצא לדרך חדשה. פרי הפך למעשה משותף בסדר גודל יחסית זהה לברמן וארועטי לבעל המניות הקטן במשרד - סיטואציה חדשה שלבטח לא תואמת את מעמדו.

על פניו נראה שכניסתו של פרי לפוגל-אוגילבי 1 היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לפוגל ולמודי עצמו. פרי נחשב לאיש שאחראי בעיקר לצמיחה המרשימה (78% על-פי יפעת בקרת פרסום) של GPS בין החציון ה-1 של 2009 ל-2010. מבנה הבעלות החדש של GPS היה סוג של סירוס ופיחות במעמד עבורו ופוגל-אוגילבי הוא משרד בסדר גודל דומה לזה של GPS, כך שהיקפי הפעילות והזירה התחרותית מוכרים לפרי.

פוגל-אוגילבי היה בעבר מאריות ענף הפרסום ושמו עדין צועד לפניו. בענף נתפס המשרד ככזה שהפוטנציאל קיים בו אך בשנותיו האחרונות הוא מאבד מעט מכוחו. כניסתו של פרי לתמונה יכולה להזרים דם חדש למשרד, תנופת לקוחות מחודשת ואיתות לבאות - יכול להיות שזה מה שיחזיר את המשרד על חברת הבת שלו, לימיו היפים או לפחות ימנע ממנו קיטון נוסף.

איך נכנס אייל חומסקי לתמונה? בסוף שנת 2009 חתמו פוגל-אוגילבי ואדלר-חומסקי הסכם לפיו האחרון ירכוש מדיה עבור לקוחות פוגל אוגילבי באמצעות מדיה-קום. אדלר-חומסקי שקונים מדיה עבור לקוחות GPS מתוקף השותפות רבת השנים קנו בין השאר מדיה גם ללקוחות של מודי פרי. חומסקי יוצא מנקודת הנחה שאומרת שחבל לאבד את רכש המדיה של הלקוחות של מודי פרי שיעזוב ככל הנראה למשרד אחר. לשם כך גייס חומסקי את יכולותיו כשדכן והציע לפרי את פוגל-אוגילבי 1 וההיפך במין סוג של חתונה עסקית שתיטיב עם שני הצדדים.

על-פי השידוך הנרקם, פרי יעבור עם לקוחותיו הצמודים: פרופורציה, ישפאר-סוני, כל קבוצת עמל וחברת BSH המסתכמים בפעילות של כ-7 מיליון שקלים בערך בשנה לתוך פוגל-אוגילבי ויקבל מהמשרד את כל השירותים הכרוכים בטיפול בלקוחות. ההנחה המשוערת שמניעה את המהלך היא שהיקף הפעילות אותה מעביר פרי לפוגל-אוגילבי 1 תצמח ותגיע לאזור ה-15 מיליון שקלים.

המהלך לא יכלול רכישת מניות אלא רק שת"פ במסגרתו הלקוחות יטופלו על-ידי פרי תחת המטרייה של פוגל-אוגילבי. במסגרת שכזו יצליח חומסקי לשמר את רכש המדיה של לקוחותיו של פרי תחת שותפות המדיה עם פוגל-אוגילבי.

בתגובה לאייס הכחיש מודי פרי את הפרטים. את תגובתו של אייל חומסקי, GPS ופוגל-אוגילבי לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הכתבה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יום טוב 12/10/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
    מודי פרי ידוע בנישוליו אם לא זה לא יצא לפועל כניראה שמודי ראה שהנישול לא אפשרי