TOP5: השקה 'בינונית' לגמרי; קורטני קוקס בסרטון למבוגרים בלבד ועולם תחת

המקבץ השביעי של TOP5 לפניכם - 5 הפרסומות הבולטות ביותר מהעולם בשבוע האחרון במדור של אייס ומשרד הפרסום ראובני-פרידן. כנסו כנסו - דיוויד ארקט וקורטני קוקס גם בפנים בסרטון למבוגרים בלבד
משה בנימין |

TOP5 השביעי יוצא לדרך - המדור מציג לפניכם אחת לשבוע, מידי יום חמישי 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. השבוע במדור, פרסומות של סובארו, פולקסוואגן, מייקרוסופט, דיזל ו-OPCC- עמותה למען נשים מוכות בארה"ב.

לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

THE BRAND NEW MEDIOCRITY

סובארו משיקה קמפיין חדש ומפתיע לדגם הלגאסי (או ה- B4 בעברית) , במקום לשים בפרונט את הרכב החדש הם בנו קמפיין 360 שלם למותג אחר בשם Mediocrity. מדובר בפרודיה על פרסומות הרכב שכולנו מכירים, בהם כל רכב 1600 אוטומט מוצג כסוג של פנטזיה מוטורית, לאורך כל הקמפיין אין רמז לזהות המפרסם האמיתי ורק כשנכנסים לאתר הפיקטיבי נחשפים לתגלית הגדולה (ולדעתנו, הקצת מאכזבת) שמציעה לנו חוויה אמיתית ומרגשת...

לאתר המותג: לחצו כאן

לכל הסרטונים בערוץ הבינוניות: לחצו כאן

GREAT FOR THE PRICE OF GOOD

מותג נוסף שמנסה להגשים לנו פנטזיה מוטורית הוא פולקסוואגן, בקמפיין להשקת הג'טה החדשה בונים נחשקות לרכב דרך תובנה פשוטה "דברים טובים לא חייבים להיות יקרים", שימו לב איך עושים את זה בשני סרטים

Funny But WRONG!

כשזה מגיע לתופעת הנשים המוכות ישנה שתיקה, אף אחד לא מדבר על זה. מדובר בנושא כאוב ובארה"ב, על פי הנתונים, כל 15 שניות אישה מוכה. שימו לב לניסוי הממחיש את התופעה ולמהלך ויראלי בכיכובם של דיויד ארקט וקורטני קוקס (זוג נשוי שנפרד השבוע) שאמור להעלות את רמת המודעות לנושא ולגרום לכולנו לדבר על זה.

הניסוי:

?REALLY

סמארטפונים ממכרים, הם מצליחים להשתלט לנו על החיים. בארה"ב אפילו המציאו כינוי למשתמשים המכורים לבלקברי, ה- CRACKBERRY. השבוע השיקה מייקרוסופט את גירסת ה- WINDOWS החדשה לסלולאר בתקווה לתת פייט הולם לשמות הנוצצים כמו אייפון, אנדרואיד ובלקברי ומרושם ראשוני כנראה שגם הפעם הם לא ממש פוגעים, משהו ממגע הקסם של המותג התפוגג...אבל זו דעתנו בלבד, מה דעתכם?

ASS LAND

זוכרים את הקמפיין של דיזל לליין הסניקרס החדש? אז מסתבר שהם ממשיכים לבעוט ומעלים הילוך בסרט החדש. קבלו את גרסת האקסטרים לקונספט "Not made for running (great for kicking asses)", כשהפעם נוקט המותג, כהרגלו, בגישה ביקורתית ובועט בכל מה שמחורבן בחיים ב - ASSLAND... הסרט לא מומלץ לבעלי קיבה רגישה

להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

ניהול הפרויקט על-ידי יהב דרייזין, מנהל האסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.