פרסום ראשון

המהלך השיווקי של HOT העיר את yes: "רצים בטירוף על כל באנר או ספוט"

באומן מול מקאן - HOT מול yes. סרטון הפרסומת עם כוכבי עספור שהרימה HOT להשקת מבצע הטריפל ללא התחייבות גרם ל-yes להפשיל שרוולים ובתגובה היא מנסה לחסום את HOT באמצעות קנייה מוגברת של זמן אוויר
משה בנימין |

אתמול בערב ניתן אות הפתיחה לאחד הקרבות היותר סוערים בשוק התקשורת בין HOT ל-yes. המאבק כולל בתוכו במקשה אחת את בעלות הברית של חברות הכבלים והלווין, באומן-בר-ריבנאי וגורני אינטראקטיב (בדיגיטל) ל-HOT ומקאן אריקסון ל-yes. באומן העלו אתמול את סרטון הפרסומת למהלך הטריפל ללא התחייבות בכיכובם של אנשי עספור ותפסו את אנשי Yes לא מוכנים, מה שהשאיר בידיהם את התגובה המיידית הטקטית.

HOT תפסה את yes עם המכנסיים למטה

אחרי שנים בהן הסרטונים המושקעים של yes הופכים לשיחה היומית נראה ש-HOT ובאומן בישלו מהלך אסטרטגי מגובה בסרטון פרסומת משעשע שדוהר על הדיבור החם סביב עספור ויכול לעשות עבורם את העבודה. זכות הראשונים וההפתעה כבר נתונה להם אבל לא אנשי yes או מקאן אריקסון יישבו בחיבוק ידיים. עם הידיעות על כוונות HOT לשווק חבילה ללא התחייבות פתחו אנשי yes ומקאן אריקסון חמ"ל שהורכב כדי לגבש דרך בה ניתן לענות באופן מיידי למתחרה.

הקרב האמיתי על הלקוח נמצא במדיה. ההצעה השיווקית של HOT מתבשלת על אש קטנה בחודשיים האחרונים והצליחה באופן נדיר להישמר בסוד עד לערב עלייתה של HOT עם סרטון הפרסמת שהציג את ההצעה השיווקית. yes בתגובה לא מסוגלת לתת מענה מיידי עם סרטון פרסומת חדש שתפור כולו סביב הקונספט של ההצעה השיווקית אך תגובה טקטית של מערכת משומנת היטב כמו yes מגיעה מייד.

ב-yes החליטו לשעוט קדימה ולהכניס את היד לכיס, כדי לרכוש כל ספוט מספיק טוב בטלוויזיה או באנר באינטרנט, בהתחלה באמצעות שיקופית אינפורמטיבית כדי להעלות למודעות את ההצעה השיווקית שלה (שטובה לא פחות מזו של HOT, חייב לציין) ומאוחר יותר כנראה עם מוצר פרסומי מושקע יותר. זאת כדי להשיב מלחמה, לחסום את HOT ולמנוע את הפיתוי האטרקטיבי שהציגה ללקוחות.

מירוץ ההתחמשות: "מחפשות כל אינצ' בטלוויזיה"

מנתונים שהגיעו לאייס יש אינדיקציה לכך שתקציבי המדיה הוכפלו. גורמים המקורבים לשתי החברות אומרים: "החברות מחפשות כל אינצ' בטלוויזיה. ברגע ש-yes הבינה ש-HOT בדרך להשיק את המהלך היא רצה בטירוף אחרי כל באנר וספוט". זה התחיל בהוט שעלתה עם המהלך המושקע מצידה כדי לייצר 'בום' תקשורתי בולט, המשיך ל-yes שמחויבת להגיב והתחילה לעבוד על מהלך משלה ומשם חזר להוט שבתגובה למהלך הנרקם ב-yes - הורידה הנחייה ברורה להגביר את ההשקעה הראשונית אותה קבעו כדי לנצח את המהלך ולא לתת ל-yes לגנוב לה את הבכורה.

בשורה התחתונה ל-yes נותרה התגובה הטקטית המיידית בהצעה שיווקית מתחרה וככל הנראה היא פועלת בקצב שיא כדי להגיב בסרטון משלה למהלך של HOT ובאמצעותו לקדם מסלול ללא התחייבות שיעזור לה לגנוב את הקופה.

על מה כל המהומה? חברת HOT הודיעה אתמול (ד') על מבצע חדש במסגרתו תוצע חבילת טריפל משודרג ללא כל התחייבות של הלקוח לתקופת זמן קצובה. המהלך החדש מפתיע גם, כאשר הוא מאפשר ללקוחות לקבל שרות ללא התחייבות מצידם לתקופת זמן ארוכה. במבצע מציעה HOT את כל חבילות הערוצים, אינטרנט מהיר במהירות של 12 מגה וטלפון עם 1,000 דקות שיחה בתוך החברה, בעלות של 315 שקלים לחודש. הלקוחות יוכלו גם לקבל ממיר מקליט HOT MAGIC בתוספת של 20 שקלים לחודש. מדובר על מחיר הגבוה ב-15 שקלים יותר ממחירה של חבילה זהה בהתחייבות ל-3 שנים.

חברת yes הציעה מצידה ללקוחות את האפשרות להצטרף ללא התחייבות בהתאם למבצעים השונים המוצעים כיום בתוספת 15 שקלים. לדוגמה מבצע הכולל חבילות צפייה שונות ואת מכשיר ה yes MAX TOTAL המאפשר צפייה בהקלטה, צפייה באיכות HD ו VOD אשר מוצע ב 255 שקל בהתחייבות לשלוש שנים, יעלה 270 שקל לחודש ללא התחייבות. המבצע מיועד ללקוחות קיימים אשר אינם נמצאים בהתחייבות וללקוחות חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה