עוזבים את פוגל אוגילבי: תקציב הפרסום של מחלבות גד עובר לראובני פרידן
תקציב הפרסום של המותג מחלבות גד עובר ממשרד הפרסום פוגל-אוגילבי לראובני-פרידן. על התקציב התמודדו גם פובליסיס-גלר-נסיס כאשר הפרזנטציות הוצגו בסוף השבוע שעבר וההחלטה על המשרד הזוכה התקבלה אתמול (א').
בחודשים האחרונים עמד כבר התקציב של מחלבות גד עם רגל אחת בחוץ כאשר אנשי גד בדקו להעבירו לידיים חדשות. לפני כחצי שנה התמודדו על התקציב משרדי הפרסום נפתלי-אברהם, ענבר-מרחב-שקד, ברוקנר-נטע-יער ופוגל-אוגילבי , ובסופו של דבר הצליח פוגל אוגילבי להשאיר את התקציב בידיו, אך כאמור - לא לאורך זמן.
זה לא סוד שהשנתיים האחרונות של המותג מחלבות גד תחת טיפולו של פוגל אוגילבי לא היטיבו עימו. בענף הפרסום יודעים לספר על 'קמפיין נינט' שגרם לרבים להרים גבה בתמיהה (חיקוי הפרסומת של אדלר-חומסקי עם נינט לפלאפון) כאשר אנשי מחלבות גד חשו שהמותג איבד את דרכו בניסיון להפוך לצעיר וחדשני ו'שפך את התינוק עם המים'.
הניסיונות הקריאטיביים של פוגל שלא שמרו על קו עיקבי דווקא יצרו את האפקט השלילי עבור המותג אשר במטרה לשקם את עצמו אסטרטגית יצא לחפש משרד פרסום חדש שישיב למותג את ערכיו הבסיסיים במקביל לניכוס ערכי חדשנות.
משרד הפרסום ראובני-פרידן הזוכה בתקציב גד, יכול כעת, בחודש אוקטובר 2010 לטפוח לעצמו על השכם ללא שום היסוס בעקבות שנה ששכר עבודתה בצידה. המשרד העביר אליו במהלך השנה החולפת לא פחות מ-4 תקציבים חדשים בנוסף לגד: מי-עדן, סמינר הקיבוצים, אלבר ועוף-טוב.
אם מסתכלים על שנת 2010 עולה, כי תקציב הפרסום של מחלבות גד מעורר עניין שלא מתאים בהכרח לסדר הגודל הכספי של פעילותו. במהלך השנה האחרונה עמד התקציב (אופ-ליין ואון-ליין) על כ-750 אלף שקל, כך על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום. לאייס נודע כי השנה הקרובה אמורה להיראות שונה לחלוטין מבחינת ההשקעה בפרסום של מחלבות גד. ככל הנראה יעמוד התקציב לשנת 2011 על לא פחות מ-7 מיליון שקלים - סכום המעיד על מאמציו לאסוף את השברים ולחזור לתמונה בכוחות מחודשים.