לביא מדיה לוקחים את הזכיון לפרסום על המסכים האלקטרוניים בנוקיה

הזכיון כולל 24 מסכים בגודל 42 אינץ' ועלותו לתקופה של 3 שנים עומדת על כ-600 אלף שקל. המערכת נוסתה בהצלחה במשך שלושת ימי גביע הדיווס
משה בנימין |

חברת שילוט החוצות לביא מדיה קיבלה לידיה את הזיכיון לפרסום על המסכים האלקטרוניים בהיכל נוקיה. הזכיון כולל 24 מסכים בגודל של 42 אינץ. עלות הזיכיון לתקופה של 3 שנים עומדת על כ-600 אלף שקל.

מחברת לביא מדיה נמסר, כי במערכת הפרסום ובמערכות שעומדות מאחוריה הושקעו כ-100 אלף שקל. המסכים ממוקמים בתוך הרוטנדה הפנימית של ההיכל, ונחשפים אליהם כל הנכנסים בשערים והעומדים בתור למזנונים של ההיכל.

בהיכל נוקיה מתקיימים כ 150 אירועים מידי שנה שכוללים, משחקי כדורסל , פסטיגלים, הופעות רוק, משחקי טניס של גביע הדיוויס ועוד. המערכת החדשה של לביא נוסתה בהצלחה במשך שלושת ימי גביע הדיווס, כאשר הופיעו על המסך כ-5 מפרסמים בחשיפה של כ-12 שניות לכל מפרסם .

בין הלקוחות שהשתתפו בפיילוט היו, כלל פורקס, אופנת גולף, אלפא רומיאו, מאסטר קפה, וחברת עץ ועצה. לביא מדיה נמצאת מו"מ כרגע אל מול מספר חברות גדולות בתחומי המשקאות והספורט, לקחת חסות על המשחקים של מכבי תל-אביב בכדורסל .

גבי לביא, מנכ"ל ובעלים: "אנו גאים להשיק מערכת פרסום חדשה בהיכל נוקיה ולספק מעטפת מדיה כלל ארצית לקהל לקוחותינו. להיכל מגיעים כ-11 אלף איש מידי אירוע , ואנו יודעים לפלח את חתך האוכלוסיה בצורה מאד ברורה ולספק למפרסמים פרסום ממוקד מטרה".

לביא מדיה מחזיקה בכ-30 נקודות פרסום ענק ברחבי הארץ, פרסם מבוסס מיקום באמצעות בלותות', פרסום על גבי מכונות שתיה, פרסום באתר החרמון ומסכים אלקטרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.