מיוחד

מחפשים בגוגל? ככה הבנקים מוצאים אתכם, שימו לב - יש מילה לוהטת

מחקר גוגל Ad Words שערכה 'יפעת בקרת פרסום' מראה כי שוק הדירות הרותח עושה את שלו. "נראה שלאומי, מזרחי ופועלים זיהו את נושא המשכנתאות כאסטרטגי. בולט בהיעדרו - בנק דיסקונט"
משה בנימין |

מחקר גוגל Ad. Words שערכה "יפעת בקרת פרסום" ובדק קמפיינים של בנקים מגלה: מילים מתחום המשכנתאות הן המבוקשות ביותר על ידי הבנקים לאומי, מזרחי טפחות והפועלים. המחקר מצביע על שוני מובהק באסטרטגיות הפרסום של הבנקים. מזרחי טפחות ולאומי הם השחקנים הדומיננטיים, בעוד שהפועלים שומר על ווליום פרסומי נמוך בפרסום בגוגל. המחקר שביצעה 'יפעת' בגוגל בחודש יוני האחרון מגלה כי שלושת הבנקים מזרחי טפחות, לאומי והפועלים ממקדים את המאמצים הפרסומיים בתחום המשכנתאות וכמובן - כולם משדרים מסרים של מגוון ושל מומחיות. בנוסף, קמפיין גוגל של טפחות, כלל גם התייחסות לתחום הבנקאות האישית, בעוד שלאומי בחרו להשקיע בתחום ההלוואות. על פי המחקר, מזרחי טפחות ולאומי הינם השחקנים הפעילים ביותר בקטגוריה בתחום ה- PPC, כאשר בנק הפועלים כמעט ואינו מתחרה בקטגוריה. בהתאמה, מספר החיפושים החודשי של הביטויים שרכשו מזרחי טפחות ולאומי, חצה את קו ה- 4.5 מיליון חיפושים, בעוד שהפועלים נותר הרחק מאחור עם פחות מ- 2 מיליון חיפושים. עוד עולה מן המחקר כי מזרחי טפחות שומר על הלימה כמעט מוחלטת בין הקמפיינים בגוגל לקמפיינים אוף ליין (בנקאי אישי וטפחות live), בעוד שפועלים מציגים מסרים שונים בקמפיינים באוף ליין ובגוגל (דן חסכן ומשכנתאות). נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בולט בהיעדרותו בנק דיסקונט, שבחר משום מה שלא לכלול את קמפיין גוגל בהשקת קמפיין "מפתח דיסקונט". באשר לשלושת הבנקים שנבחנו - נראה שעל רקע העלייה האגרסיבית במחירי הדירות זיהו שלושת הבנקים את נושא המשכנתאות כאסטרטגי ובחרו למקד בו את מירב המשקל של פרסום קישורים ממומנים בגוגל". המחקר בוצע במסגרת שירות חדש של 'יפעת'- התראות ומחקר על קישורים ממונים בגוגל. במסגרת השירות, יקבלו הלקוחות התראות בזמן אמת על עליית קמפיין מתחרה בגוגל ומחקר תקופתי שיכיל פירוט על מאפייני הפרסום בתחומים אותם יגדירו מראש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה