פרסום ראשון

כתב 'פנאי פלוס' נוזף ביחצנים: "זיהיתי התרופפות בכל הנוגע להתנהלות מולי"

כתב האופנה גיא סילברמן דרש בלעדיות באייטמים ובתמונות ולדעת אם מתחרים מעוניינים לפרסם אייטמים דומים. יחצנים: "אנחנו עובדים אצלו?"
אלכסנדר כץ |

ימים אחדים לאחר ראש השנה ועם סיום עשרת ימי תשובה, מבקש כתב האופנה של מגזין הבידור 'פנאי פלוס', גיא סילברמן, להעמיד את אנשי יחסי הציבור על מקומם, ולהבהיר להם 'מי הבוס'.

הסיבה למייל הנוזף ששלח בשבוע שעבר סילברמן לאנשי יחסי ציבור בתחום האופנה והפנאי, היא "מכיוון שזיהיתי לאחרונה התרופפות בכל הנוגע להתנהלות מולי בכל הקשור להצעת אייטמים ותמונות לפנאי".

במייל שהגיע לידי אייס, מבקש סילברמן להבהיר "שכל הצעה או פניה לגבי אייטם או ידיעה לכל מדור סטייל אני חייב שהן תתנהלנה על פי העקרונות הללו: אני מעוניין בראשוניות; התמונות שאבחר בלעדיות לי, ל'פנאי פלוס' ולא לאף עיתון אחר או אינטרנט או כל דבר; אם וכאשר מדובר באייטם שבמקרה נחשף לעיתונאים ומעוניין בו כתב אחר, מחובתכן לידע אותי שעיתון כזה או אחר עומד לפרסם ידיעה דומה ומתי".

אולם בזה לא מסתיימת רשימת הפקודות שמנחית סילברמן על היח"צנים. "אשמח להזכיר שאני מבקש שהפניות אלי תתבצענה במייל בלבד ולא בטלפון".

גורמים שקיבלו את המייל, טוענים כי בעוד שחלק מהדרישות הגיוניות, הרי שאחרות תמוהות לחלוטין: "צריך להגיד לו אם כתבים אחרים מתעניינים באייטמים? אנחנו עובדים אצלו שצריך לומר לו אם אייטם דומה יתפרסם ומתי? ובכלל, כל הקטע של להעמיד את היח"צנים במקום, ולהראות להם 'מי הבוס' בהחלט לא מקובל".

מאידך, אשת יחסי ציבור הפעילה בתחום האופנה, ביקשה לסנגר על סילברמן וטענה כי פעילותו מקובלת בענף: "תאר לך שהוא סוגר על בלעדיות עם יחצן, ופתאום רואה את התמונה או האייטם במקום אחר. אולי טון הדברים במייל היה בעייתי, אבל ברמת העיקרון הוא פועל כשורה, מה גם שמדובר בכתב אופנה מקצוען שמבין עניין, בניגוד לחלק מהכתבים האחרים בתחום". .

גיא סילברמן סירב להגיב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה