TOP5: ליידי גאגא היא גאון שיווקי! סקודה מקורית וג'סטין טימברלייק מפלצת
מדור חדש ועשיר בתובנות עולה לאוויר באתר אייס, בשיתוף עם מחלקת האסטרטגיה של משרד הפרסום ראובני-פרידן. אחת לשבוע נציג בפניכם 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. בהם יהיו כאלו שיגרמו לכם להשתאות, לגחך מתוך הסכמה או סתם יעוררו בכם השראה ליצירה ורצון לפטר את איש הקריאייטיב שלכם שאף פעם לא יגיע לרמה הזו.
למקבץ TOP5 השני -
למקבץ TOP5 הראשון -
Gaga, Lady Gaga
חברים מדובר בתופעה, אפשר לאהוב אותה או לשנוא אותה אבל אי אפשר להישאר אדישים אליה. לפני מספר ימים היא הדהימה את העולם פעם נוספת כאשר הופיעה לטקס פרסי ה MTV לבושה בשמלה מבשר חי!!! ובכך היא ממשיכה לקעקע את מעמדה כמותג פופ סנסציוני ומלא השראה שחי בכל מדיה אפשרית ועושה עבודת 360 אמיתית. אז איך עושים את זה? איך בונים מותג אנושי? קבלו את חמשת הכללים שלה.
Facebook Live
לפני כשנה השיקה Diesel קמפיין תחת הקונספט BE STUPID"", במסגרתו היא מעודדת את לקוחותיה להיות טיפשים וזאת מתוך תפיסת עולם ש"טיפש" נהנה יותר מהחיים וחווה חוויות מרגשות ומעניינות יותר מ"החכם". באחד המהלכים האחרונים, Diesel מחזקת את תפיסת העולם שלה דרך השקה של פסטיבל מוסיקה שבמסגרתו הוכרז על מותו של "העולם הדיגיטאלי" ליום אחד. המותג קרא לכולם לצאת, לחוות וליהנות מהעולם האמיתי שבחוץ תחת האמירה "SMART IS DIGITAL, BE STUPID".
Cheesburger Smoothie
יותר ויותר רשתות של מזון מהיר מרחיבות את היצע המוצרים שלהן, מה שלכאורה נראה כלגיטימי, עלול דווקא להרגיז מאוד את המתחרים. חברת Jamba Juice המתמחה במשקאות סמוד'יז ושייקים מחומרים טבעיים ואיכותיים יצאה בקמפיין בעקבות השקת ליין מוצרים דומה במקדונלד'ס, ומצאה דרך מעניינת לבטא את האבסורד שבקניית משקאות שכאלו ברשת ג'אנק פוד המתמחה בהמבורגרים. קמפיין התגובה של הרשת למקדונלד'ס מביא בהפוכה ואומר: You Selling Smoothies is Just as Crazy as Us Blending Cheeseburgers
Foot Envy
אחרי שראינו מלא טריקים פרסומיים בענף הרכב שתפקידם להעצים את תחושת הנחשקות המוטורית ולגרום לנו להעדיף מותג רכב אחד על השני, מגיע לו מהלך לא שגרתי מהמקום הכי לא צפוי. המהלך מעביר את אחד המסרים היותר שחוקים בענף הרכב בדרך מקורית וחדשנית והכול מבלי להראות כמעט את מותג הרכב. קבלו את הזווית החדשה של סרט ההשקה לדגם הספורט של הסקודה אוקטביה החדשה.
Sony Media Monster
הרשתות החברתיות צוברות תאוצה ואנחנו מוצאים את עצמנו מבלים בהן יותר ויותר זמן. את המגמה הזו זיהתה SONY בבואה לקדם את ליין המחשבים הניידים שלה, ה-VAIO, היא השיקה פלטפורמה ייחודית ומעניינת שהרעיון בבסיסה פשוט: אפליקציית פייסבוק המייצרת מפלצת מכל התכנים שהעלת לדף האישי שלך (תמונות, סטאטוסים, תגובות, וידאו, לייקים וכו'), ולאחר מכן מאפשרת לך להילחם מול מפלצות המדיה של החברים שלך כדי להוכיח מי חיית הפייסבוק הגדולה של החבר'ה. ככול שהפייסבוק שלך עשיר יותר בתוכן, כך המפלצת שלך גדלה, והאתגר האולטימטיבי הוא קרב מול המפלצת האימתנית של Justin Timberlake הכוכב החדש של SONY.
לאפליקציה בפייסבוק
להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
ח"כ קטי שטרית בדיוני הועדה לזכויות הילד קרדיט: מתוך אתר הכנסת"מצב חירום ממשי": 80% מהמטפלות במעונות היום לא קיבלו את השכר המגיע להן
לפני שנתיים סוכם כי המדינה תממן העלאת השכר למטפלות במעונות היום בעלות של כחצי מיליארד שקלים, אך בפועל 80% מהמטפלות לא קיבלו אותו ורק כעת נערכת בדיקה לאן נעלמו הכספים
הבוקר קיימה הוועדה לזכויות הילד ישיבה הנוגעת למעונות היום וקיבלה לידיה את הנתונים המבהילים הבאים: על-פי הערכות של משרד העבודה והרווחה חסרות כיום כ-3,000 מטפלות במערכת, ובדוח של המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך לשנת 2024 נמסר כי למעלה מ־500 מעונות יום נסגרו ב-שנים האחרונות בשל מחסור בכוח אדם מקצועי. בישיבה דיווח נציג משרד האוצר כי בבדיקה שביצעו בשנת תשפ״ד נמצא כי יותר מ-80% מהמטפלות לא קיבלו את השכר שנקבע למקצוע. מי שהציג את הדברים היה נציג משרד האוצר, רום אריאב, נתונים שגרמו להפתעה בקרב חברי הכנסת ונציגי הארגונים. לדבריו, שיעור התחלופה של המטפלות זהה במעונות המפוקחים ("מעונות סמל") ובמעונות הפרטיים, מה שלדעתו מעיד כי ייתכן והבעיה איננה נובעת רק מגובה השכר אלא מפרמטרים נוספים כמו סביבת העבודה, תנאי העסקה, עומס, או חוסר בליווי מקצועי.
אריאב הוסיף כי ביוני 2023 עודכן המחיר המפוקח למעונות בשל העלאה ניכרת בשכר המטפלות, ובאותה שנה הוחלט במשותף בין משרד החינוך למשרד האוצר כי המדינה תממן את מלוא העלאת התעריף סכום של יותר מחצי מיליארד שקלים. אולם, הבדיקה שנערכה בשנת תשפ״ד נמצא כי מעל 80% מהמטפלות לא קיבלו בפועל את השכר שנקבע, למרות שהכספים הועברו לארגונים המפעילים את המעונות. נציג האוצר הבהיר כי לפי שיטת התקצוב הנוכחית, הסבסוד במעונות ניתן להורים והארגונים מהווים רק צינור להעברת הכסף אך ציין כי בימים אלה נערכת בדיקה מעמיקה גם לשנת תשפ״ה כדי להבין לאן זרמו התקציבים.
דבריו של אריאב עוררו תגובה חריפה מצד יו״ר הוועדה, ח״כ קטי שטרית (ליכוד), שאמרה כי היא “נדהמת לשמוע שהכסף שיועד להעלאת שכר המטפלות לא הגיע ליעדו”. לדבריה, “לא ייתכן שהמדינה תקצה מאות מיליונים לשיפור תנאי העובדות אך בפועל הכסף יישאר בידי הארגונים. לפי הנתונים שעלו בוועדה, כמעט 80% מהמעונות לא העבירו את התוספת לשכר המטפלות. אני דורשת ממשרד האוצר לספק תשובות ברורות ולברר מי הגוף שאמור לפקח על עמידה בכללי הסבסוד. מדובר באזלת יד במקרה הטוב, ובעבירה של ממש במקרה הרע”. שטרית הדגישה כי הוועדה דורשת להצמיד את שכר המטפלות לשכר הסייעות בגני הילדים, ולבחון אפשרות להעביר את התשלומים ישירות דרך הרשויות המקומיות ולא דרך הארגונים המפעילים, כדי להבטיח שהכסף הציבורי יגיע ליעדו.
שטרית הוסיפה כי "האחריות והפיקוח על גילאי אפס עד 3 איננה רק עניין של חינוך, זו משימה לאומית. לצערי, מערכת המעונות לגיל הרך מצויה כיום במצוקה קשה של כוח אדם, מדובר במצב חירום ממשי ”.- "רוצה שאעשה גם שיעורי בית בחשבון?" - האם ה-AI מרסקת את מערכת החינוך?
- שנתיים אחרי השקת ChatGPT: לאן הולכת מהפכת ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת הדיון הציעה שטרית לתעדף את ענף החינוך לגיל הרך מבין תחומי השירות הלאומי-אזרחי. מנכ״ל רשות השירות הלאומי‑אזרחי, ראובן פינסקי, השיב כי ישנם כ-20,000 צעירים המשרתים בשירות הלאומי כיום מתוכם רק עשרות בודדות משרתות במעונות והדגיש כי אין מאגר בלתי נדלה של מתנדבים שניתן להעביר באופן אוטומטי למעונות היום. גם ראש עיריית מעלה אדומים, גיא יפרח, הזהיר: “אם לא יקרה משהו משמעותי, בשנה הקרובה לא יהיה עוד מערך גיל הרך ואתם תראו הורים שלא הולכים לעבודה בגלל זה”. ח״כ סימון דוידסון (יש עתיד) אף הזהיר: “אנחנו רגע לפני להביא עובדים זרים שיטפלו בילדים שלנו.”
