גוגל ממציאה מחדש את האלף-בית ו-140 יוצאת בפינה חודשית חדשה
לפני כשבוע גוגל השיקה את אינסטנט: פיצ'ר חדש המציע תוצאות חיפוש המתעדכנות תוך כדי הקלדה. הפיצ'ר נפרש בהדרגה לכל המשתמשים ועדיין אינו זמין לכל הגולשים בישראל. באינסטנט, עמוד תוצאות החיפוש מתרענן בצורה אוטומטית עם כל הקלדה, ללא צורך ללחוץ על כפתור האנטר. גוגל הכריזה שאינסטנט אמור להפוך את החיפוש למהיר ואינטואיטיבי יותר - אבל כמעט ולא התייחסה לרעידת האדמה שהיא מעוררת בעולם הפרסום.
שוק הפרסום מבוסס חיפוש הוא ענקי: חברת המחקר הבינלאומית זניט העריכה אותו ב-33 מיליארד דולר והוא צפוי להגיע ל-43 מיליארד דולר ב-2012. גוגל שולטת בשוק ביד רמה בעזרת פלטפורמת אדוורס עם נתח שוק של 85% מכל החיפושים המתבצעים בעולם.
פרסום מבוסס חיפוש עובד על צירופי מילים - מפרסם המעוניין לקדם את אתרו בוחר קבוצת מונחים הרלוונטית לו ומחליט על סכום מסוים אותו ישקיע במטרה לקדם את מיקום האתר בתוצאות החיפוש באותם מונחים. קמפיין מושכל כולל בחירה אינטליגנטית של צירופי מילים מתאימים ומקסום התקציב על ידי בחינת התחרות ובחירת מונחים עם שיעורי החשיפה ויחסי ההמרה הגבוהים ביותר.
עד כה, גוגל עודדה משתמשים למקד את החיפוש שלהם על ידי הקלדת מונחי חיפוש מדויקים, ארוכים ומפורטים ואת המפרסמים לבחור את המונחים המתאימים להם ביותר על ידיד ציון רלוונטיות - מודעות לא רלוונטיות (על בסיס טקסט ותוכן) לא קודמו ומפרסמים נאלצו לשלם סכומים גבוהים יותר על מנת לקדמם.
אינסטנט הופך את כל שוק הפרסום והחיפוש על פניו. כעת, משתמש נחשף לתוצאות חיפוש מהאות הראשונה - לא עוד מונחי חיפוש מדויקים וארוכים ותקציב פרסום הממוקד להם. מזה שנים, גוגל מציגה לגולשים הצעות להשלמת הטקסט - למשל, אם משתמש הקליד את האות A גוגל הציע לו להשלים את הטקסט ל-Amazon או Apple או ABC. כעת, אינסטנט בוחר את ההצעה הראשונה והפופולרית ביותר ומציג את תוצאות החיפוש שלה על המסך בצורה אוטומטית. כך, משתמש המקליד את האות A יראה מיד את כל תוצאות החיפוש ל-Amazon, הצעת השלמת הטקסט הפופולרית ביותר לאות A, על פני המסך - בין אם הוא חיפש עבור אמזון או לא.
חשבו על כל המילים ומונחי החיפוש המתחילים ב-A - מיליארדי מונחי חיפוש מדי יום. מאות מיליוני גולשים מרחבי העולם נחשפים כעת למותג אמזון מדי יום - לפחות עד שיקלידו את האות הבאה. מדובר בחשיפה אדירה וכוח משמעותי בבניית ערך מותג.
מפרסמים יכולים כעת לבחור באסטרטגיה פרסומית חדשה - קידום האתר שלהם בקישורים ממומנים או קידום אורגני (SEO) כל שיופיעו עבור חלקי מילים וצירופי אותיות פופולריים בתחילת מילה. למשל, רשם הדומיינים Go Daddy, העומד להמכר בקרוב עבור מיליארד דולר, מופיע כאפשרות המובילה להשלמת טקסט עבור GOD. משתמשים שיקלידו את המילה GOD באינסטנט יראו דווקא את תוצאות החיפוש של רשם הדומיינים ולא את תוצאות החיפוש הרלוונטיות לאלוהים.
זה לא הכל - אינסטנט גם עומד לכבוש את שוק החיפוש הסלולרי. בחודשים הקרובים גוגל גם תשיק את הפיצ'ר החדש לאנדרואיד ושאר הטלפונים החכמים. שוק הפרסום מבוסס החיפוש הסלולרי מוערך ב-2 מיליארד דולר וצפוי לגדול במאות אחוזים בשנים הקרובות - בניגוד להצהרתו של סטיב ג'ובס ש"משתמשים לא מחפשים בסלולר".
אינסטנט חשוב במיוחד בסלולר - חיפוש בסלולר הוא ממוקד ומיועד לספק תוצאות מהירות ללא צורך בהקלדה מרובה. בנוסף, תוצאת החיפוש העליונה תתפוס חלק משמעותי ממסך הטלפון הקטן יחסית ותעלה את ערך המותג והחשיפה בצורה משמעותית.
פיצ'ר חדש - פינה חדשה
האלף-בית לפי גוגל היא פינה חודשית חדשה ב-140 הסורקת את 26 המותגים ומונחי החיפוש המובילים באינטרנט לפי גוגל אינסטנט. מאות מיליוני משתמשים נחשפים מדי יום למותגים מובילים כגון אמזון, בסט ביי, קרייגליסט, איביי ונטפליקס. הפינה מציגה את המותגים החזקים ביותר עבור הגולשים בישראל, תבחן את השינויים ותציין את המגמות.
לכתבה המלאה על הפינה החדשה