מהלך של מועצת הכבלים והלוויין: פרסמה מסמך וקוראת לציבור - 'דעו את זכויותיכם'
מועצת הכבלים והלווין פירסמה היום (שני) מסמך הנחיות לצרכן תחת הכותרת 'דעו את זכויותיכם'. המסמך מפרט את זכויות המנויים כפי שנקבעו בהסכמי המנוי ורישיונות השידורים של חברות הכבלים והלוויין.
המסמך מרכז כמה מהזכויות המרכזיות המוקנות למנויים בשלבי ההתקשרות השונים עם HOT ו-yes. כך למעשה, מיידעת המועצה את הצרכנים בדבר זכותם לקבל הסכם מנוי ונספחי מבצע ואת חובת החברות לספק לדורש חבילת שידורים בסיסית בלבד.
במהלך ההתקשרות, מפרטת המועצה את זכויות הצרכנים בכל הקשור להסרת ערוצים, תשלומים, חשבוניות ומוקדי שירות הלקוחות.
המועצה מיידעת את ציבור הצרכנים גם בדבר האמצעים העומדים לרשותם על מנת להגן על ילדיהם מפני תוכניות או ערוצים שאינם הולמים לצפיית ילדים. בסופו של המסמך, ריכזה המועצה מספר עצות באשר להליך ההתנתקות וחובת החברות להפסקת החיוב בתוך ימים ספורים.
יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן מסר היום כי "המועצה מקפידה לשים את ציבור המנויים בראש סדר העדיפויות, ועל כן היא מתייחסת ברצינות רבה לתלונות ציבור המנויים המתקבלות במשרדיה. המסמך שפורסם מהווה מענה לשאלות המופנות תדיר למנהלת ההגנה על הצרכן במועצה, מירב שטרוסברג-אלקבץ ועשוי לסייע בידי ציבור המנויים להתנהל ביחסיהם עם חברות הכבלים והלוויין".