TV

TOP 5: הצרחות ב'סובארו', המהירות של 'וודאפון', הזוית של סוני והרבה מאוד 'מיני'

מדור חדש של אייס בשיתוף משרד הפרסום 'ראובני פרידן' מביא לכם מדי שבוע את 5 המהלכים הבולטים בשיווק ופרסום מסביב לעולם. כנסו כנסו ...
משה בנימין |

מדור חדש ועשיר בתובנות עולה לאוויר באתר אייס, בשיתוף עם מחלקת האסטרטגיה של משרד הפרסום ראובני-פרידן. אחת לשבוע נציג בפניכם 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. בהם יהיו כאלו שיגרמו לכם להשתאות, לגחך מתוך הסכמה או סתם יעוררו בכם השראה ליצירה ורצון לפטר את איש הקריאייטיב שלכם שאף פעם לא יגיע לרמה הזו.

Facebook Vs Hemilton

שימו לב למהלך מעניין של וודאפון הולנד לרגל השקת רשת האינטרנט הסלולארית המהירה שלה. על מנת להמחיש את המהירות והביצועים שלה, מקיים המותג מרוץ בין אלוף הפורמולה 1 לואיס המילטון ובין מכונית מרוץ שתורכב מ-28,800 תמונות של גולשים בפייסבוק.

האתגר: מי יותר מהיר? המילטון בהקפת מסלול של 2.7 ק"מ או הרשת הסלולארית בהורדה של כל תמונות הגולשים (כ-288 MB). ההרשמה בעיצומה, המרוץ יועבר בשידור ישיר בפייסבוק ב-13 בספטמבר.

לאפליקציה באינטרנט - לחצו כאן

Live Air Show

זוכרים את המהלך של נייקי משבוע שעבר? אחרי שנחשף הסוד הגדול שהאוויר בסוליות ה- AIR MAX הוא בעצם האויר של הספורטאים הטובים בעולם, נייקי החליטו לקחת את הקונספט לשלב הבא ומאפשרים לצרכן לחוות את חווית ה- AIR MAX בעצמו בנקודות המכירה ודרך האינטרנט. כנסו

Mini Adventure

מיני משיקים את רכב 'השטח' החדש שלהם בסרט הממחיש את היכולות הדינאמיות של הרכב בעיר ובשטח בצורה מרהיבה.

GET MORE GS

סובארו הבינה שעל מנת לייצר בולטות ורלוונטיות בשוק הרכב המאתגר של ימינו חשוב לייצר הילה של ווינריות ונחשקות, בשנים האחרונות היא עושה זאת באמצעות מינוף הצלחותיה בתחום הראלי והשקת גרסאות מרוצים 'אזרחיות' לכבישים הציבוריים. את דגמי ה-WRX וה-STI של 2011 היא בחרה להשיק בצורה מקורית, לא עוד ביוטי שוט'ס, הילוכים איטיים וטריקים פרסומיים שחוקים, היא הבינה את קהל היעד שלה ואת המוטיבציה האמיתית והטהורה שלו- ב-י-צ-ו-ע-י-ם... ולא סתם, כאלה שיזרימו להם אדרנלין בדם ושתן במכנסיים... החוויה האמיתית באה לידי ביטוי בסדרת סרטים בהם נהג מקצועי לוקח לסיבוב אנשים שונים ומוציא להם את המיץ.

עוד סרטים בסדרה:

לוקחים את האבולוציה צעד אחד קדימה

המסך החדש של SONY נטוי ב-6 מעלות, אבל במקום לספר לנו כמה זה משפר את איכות התמונה ולרדת לפרטים טכניים שאף אחד לא באמת מבין הם החליטו לתקוף מכיוון אחר לגמרי, ובנו סיפור שמציג תפיסת עולם חדשה, דרך חיים אחרת והכל מבלי להראות את המוצר...כמעט.

לאתר האינטרנט - לחצו כאן

המהלך:

להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".