ברוח החג: 10 ההחלטות שפרסומאים צריכים לקבל בשנה החדשה
שנה חדשה בפתח וכל פרסומאי שמכבד את עצמו חייב לעשות חשבון נפש לשנה החולפת ולחשוב באופן יצירתי איך הוא מצליח להמציא את עצמו מחדש לקראת השנה הבאה. ישבתי והשקעתי קצת מזמני אבל ממש קצת כמו שתיווכחו לקרוא והשתדלתי לאסוף עבורכם ידידיי הפרסומאים המכובדים אוסף עצות שימושי שמבוסס על השנה שעברה עלינו. שיהיה דבש.
1. חשב את ממוצע הגילאים של בעלי המשרד ובמידה ועברתם את המספר 57 חפשו מנכ"ל צעיר שעדיין זורם בעורקיו דם ולא גלולות מרוסקות של מגה גלופלקס, אותו תוכלו למנות במקומכם בזמן שאתם תפרשו אל האפלה ותתנחמו בעובדה ששמכם המודפס על דלת המשרד לא יוסר לעולם. 2. אל תיגע בדיגיטל - השאר אותו כמות שהוא, כאילו נתקלת באמסטף ללא רצועה שישן לו בנחת, אם הוא פועל כזרוע נפרדת תשאיר אותו שם ואם הוא פועל כיחידה פנימית בתוך המשרד תתעלם מעצם קיומו בכלל, הכל כדי שלא תדבק בך קללת ה'הטמעה' - יש משרדים שעדיין מנסים להתנער מהכתם הזה, ללא הצלחה.
3. הדלף לעיתונאי הקרוב למקום מגוריך ידיעה אחת לפחות ששווה משהו ותשתדל לתזמן את זה בדיוק לפני שלקוח גדול זורק אותך מכל המדרגות ועורק למשרד המתחרה כך תוכל להתקשר ולומר ללא היסוס "אתה יודע שאנחנו חברים אל תכתוב עליי דברים כאלה קשים".
4. פייסבק ללקוח שלך משהו במדיה החברתית גם אם זה אומר לצרף את כל החברות של הילדה שלך בת ה-12 כחברות שלך בפייסבוק ומשם לשלוח אותן לעמוד של המותג. כך תוכל להראות ללקוח כמה הקמפיין מוצלח - "הנה, כבר יש לנו 200 חברות והן אפילו העלו תמונות". וכן, זה אומר שאתה תשב ותתכתב איתן תחת הכינוי ברבי15.
5. נסה לזכות בפרס - כל מדליה בתחרות פרסום מכל מקום בעולם תתקבל בברכה. גם אם מדובר בקמפיין שהעלת לפני 3 שנים והמותג כבר מזמן החזיר את נשמתו לבורא, ואם ישאלו אותך איפה זה הרפובליקה של צפון קיאנגסאנג..תגיד להם שהם פאשיסטים שלא מבינים כלום באסטרטגיה.
6. תגיד שאתה אסטרטג, סתם כך - אסטרטג. 7. עזוב את המשרד שעבדת בו ב-5 השנים האחרונות ומיד תתחיל ללכלך עליו, שלפי דעתך הוא כבר שנים דורך במקום ואפילו צועד לאחור. למזלך ידעת בדיוק מתי לעזוב אותו לאחר ששנים סחבת אותם על הגב ובלעדיך הם היו קורסים מזמן.
8. צרף כשותף קטן במשרד כל סמנכ"ל שמאיים לעזוב ולפתוח משרד בוטיק עם לקוח אחד. אבל תתעקש על כך שהשם שלו לא ייכנס לרשימת השותפים הרשמית, מקסימום על ניירת המשרד ובדיוור פנימי בלבד.
9. תרכוש משרד אחד קטן שאף אחד לא שמע עליו לפני כדי שאף אחד גם לא ישמע עליו לעולם יותר. תגיד לשותפיך החדשים שהם שותפים ותתנהג אליהם כמו לשכירים שהרגע סיימו אצלך ראיון עבודה.
10. תשכור משרד יח"צ שיכרכר סביבך ויעביר לתקשורת את כל הדברים שאם אתה היית מעביר לא היית יכול להסתכל על עצמך במראה אחר-כך - תוודא שמיניותו של בעל המשרד מוטלת בספק, כך תוכל לקלוע לכל המגדרים ולהופיע בכל האירועים הנחשבים.