TOP 5: פיאט עושה 'לייק' על אחותך ונייקי מוציאה לפרזנטורים שלה את האוויר
מדור חדש ועשיר בתובנות עולה לאוויר באתר אייס, בשיתוף עם מחלקת האסטרטגיה של משרד הפרסום ראובני-פרידן. אחת לשבוע, מדי יום חמישי נציג בפניכם 5 מהלכי פרסום בולטים ומעניינים מסביב לעולם. בניהם יהיו כאלו שיגרמו לכם להשתאות, לגחך מתוך הסכמה או סתם יעוררו בכם השראה ליצירה ורצון לפטר את איש הקריאייטיב שלכם שאף פעם לא יגיע לרמה הזו. המקבץ הראשון במה שאמור להיות תחילתה של ידידות נפלאה יוצא לדרך.
Disconnect
קמפיין חדש לרגל השקתה של גירסא מוגבלת לפיאט 500 החדשה בשיתוף עם המותג דיזל. שיתופי פעולה בין מותגים הפכו לתופעה שכיחה בעולם השיווק וזכו לכינוי BRANDED BRAND (מותג ממותג), בקמפיין הנוכחי פיאט מאמצת את אופי המותג של דיזל ונוקטת באמירה ביקורתית ומעניינת על עולם התוכן של הרשתות החברתיות בכלל ופייסבוק בפרט. בעוד שיותר ויותר אנשים "נתקעים" בעולם הוירטואלי, פיאט קוראת לכולנו להתנתק ולחוות את החיים האמיתיים.
לצפייה בכל 12 הסרטים בסדרה בקרו
Tweet Mirror
הרשתות החברתיות מתפתחות בקצב אדיר ו"שואבות" יותר ויותר משתמשים, אך במקביל לביקורות הרבות על המגמה ניתן להתחיל לראות דרכים חדשות ושימושיות בהם היא עשויה לסייע לכל צרכן. שימו לב איך עולם הריטייל מאמץ את הרשתות החברתיות ומאפשר לצרכן לחוות חוויה קמעונאית חדשה לגמרי, רשת האופנה WE הציבה "מראות וידאו" המאפשרות לכל אחד לקבל פידבק מהחברים בזמן אמת דרך המייל או הטוויטר.
The Secret
למותגים רבים יש סוד, דבר מסוים שיוצר סיפור מותגי מסקרן ומעניין, כולנו שמענו על הנוסחא הסודית של קוקה קולה שרק שלושה אנשים בעולם מכירים...
NIKE כמותג הספורט המוביל בעולם מצטיידת מדי שנה בספורטאים המובילים בעולם כפרזנטורים, בעזרתם היא משמרת את רוח המותג, את תחושת הווינריות שכולנו כבר מזהים איתה באופן מוחלט. אבל חשבתם פעם על מה באמת משלמת NIKE מיליונים לפרזנטורים שלה? כעת הסוד נחשף..
Nimble as a mouse - Toyota iQ
על מנת להמחיש את יכולת התמרון המדהימה והשימושיות העירונית יוצאת הדופן של ה- Toyota iQ הקטנה, ניסו לייצר אנלוגיה מעולם החי והגיעו למסקנה שהיא זריזה כמו עכבר. אז איך הופכים את התובנה השחוקה הזו למהלך פרסומי מעניין? איך מייצרים מודעת פרינט חדשנית? הופכים את המכונית לעכבר מחשב הגדול בעולם בעזרתו מעצבים מודעה על ה- DESKTOP הגדול בעולם.
(בסרטון שתראו, נהג אנושי נוהג במכונית ושולט במתרחש על גבי מסך ענק)
TV reinvented
יותר ויותר אנשים עוברים לצפות בתכנים טלוויזיוניים באמצעות האינטרנט דרך מסכי המחשב, האם ידעתם שהתופעה הזו גורמת לטלוויזיה שלכם להרגיש בודדה? לוג'יטק משיקה את התשתית למהפכה הבאה אצלכם בסלון, בשיתוף פעולה עם גוגל. כעת, תוכלו ליהנות מכל היתרונות של האינטרנט מבלי לוותר על החוויה הטלוויזיונית.
להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
להצטרפות לעמוד ה- TOP5 בפייסבוק -
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIהפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"
בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל
מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.
מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.
"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".
החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים
במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".
- הישראלים משלמים בזמן, אך חשים חוסר ידע פיננסי
- תוכנית חיסכון לכל ילד - יותר מניות, פחות אג"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.
