גם לבריטים יש 'זרמון-גולדמן': פרסומת למותג גלידה מעוררת סערה בממלכה
אצלנו מתלוננים על קמפיין ארנה של זרמון-גולדמן ומסתבר שגם בבריטניה לא חסרים 'ילדים רעים' שמותחים את הקו האדום שהציבור מוכן לקבל. מותג הגלידה היוקרתי Antonio Federici Gelato Italiano נבדק זו הפעם השנייה על-ידי רשות האתיקה בפרסומות (ASA) לאחר שהתקבלו תלונות על מודעת פרסומת שנויה במחלוקת למותג הגלידה בה משולבות רמיזות מיניות ודתיות יחד.
מודעת פרינט אחת של המותג מציגה נזירה הרה טועמת מתוך קופסת גלידה של אנטוניו פדריצי כאשר בכיתוב המלווה נכתב: "התעברה ללא חטא". מודעה נוספת מציגה שני כמרים שנראים כאילו הם בדרכם להתנשק. הכיתוב המלווה לפרינט הוא: "אנחנו מאמינים בגאולה".
המודעות הוצגו בשבועוני נישה אופנתיים כמו Look, The Lady ו-Grazia ולמרות זאת זכו לתלונות בקרב הציבור ונמצאים כרגע בחקירה של גוף האתיקה הבריטי אשר בשלב זה עדיין לא יודע מה תהיה החלטתו הסופית בנושא.
הנזירה ההרה
זו לא הפעם הראשונה שמותג הגלידה של אנטוניו פדריצי מהלך על חבל דק לאחר מודעת פרסום. בשנה שעברה חויב פדריצי על-ידי ה-ASA להוריד מודעה שפרסם לאחר שזו הציגה כומר ונזירה בסצנה מתוחה מינית לפני נשיקה כאשר ברקע נכתב: "פיתוי הנשיקה". לפרסומת התקבלו 10 תלונות והיא הורדה על-ידי ה-ASA בטענה שהיא פוגעת בקהל.
מאחורי צילומי הקמפיין עומדת חברת הצילום והמיתוג Highcontrast הפועלת ממנצ'סטר, בריטיניה. החברה עובדת באופן ישיר מול משרדי פרסום, חברות עיצוב ואפנה ומותגים מסחריים.
בחור במכולת, נוצר באמצעות AIהפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב מהמבוגרים"
בניגוד למדינות ה-OECD שבהן המבוגרים בעלי אוריינות פיננסית שעולה על הצעירים, בישראל זה הפוך - כך קובע מחקר של בנק ישראל
מחקר חדש של בנק ישראל מגלה כי למרות שהממוצע הארצי של אוריינות פיננסית בישראל דומה למדינות ה-OECD, הפערים הפנימיים בין קבוצות האוכלוסייה גדולים משמעותית. בחברה הערבית קיימת בעיה חריפה במיוחד, עם ציון של 54 נקודות בלבד לעומת 67 נקודות בקרב יהודים לא-חרדים - פער של כמעט 13 נקודות שמעיד על חסמים מבניים.
מחקר מקיף שנערך אשתקד במסגרת הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשיתוף עם בנק ישראל, בחן את רמת האוריינות הפיננסית בקרב 4,586 אזרחים בוגרים. התוצאות מצביעות על כך שבעוד המדד הכללי של אוריינות פיננסית בישראל הסתכם ב-64 נקודות - זהה לממוצע מדינות ה-OECD - קיימים פערים מובהקים בתוך החברה הישראלית.
"רמת האוריינות הפיננסית בישראל דומה לממוצע מדינות ה-OECD, ולא נמצאו פערים בין ישראל לממוצע ה-OECD במדד הכולל והן ברכיביו השונים", כותבים החוקרים ספי בכר, מאיה הרן רוזן ורמסיס גרא. עם זאת, הם מזהירים כי "קיימים פערים מובהקים באוריינות הפיננסית בין קבוצות האוכלוסייה בישראל: יהודים לא-חרדים זוכים לציונים הגבוהים ביותר, ואילו בחברה הערבית הציונים נמוכים גם לאחר פיקוח על משתנים שונים".
החברה הערבית: פער שלא נעלם גם אחרי התחשבות בגורמים דמוגרפיים
במדד הכללי של אוריינות פיננסית, האוכלוסייה הערבית קיבלה ציון של 54 נקודות בלבד, לעומת 67 נקודות ביהודים לא-חרדים ו-62 נקודות בחרדים. "בהשוואה בין קבוצות אוכלוסייה נמצא, כי בחברה הערבית קיים פער שלילי ומובהק בשני משתני התוצאה, גם לאחר שליטה על מאפיינים דמוגרפיים ורמת ידיעת השפה העברית", מציין המחקר. "ממצא זה מצביע על קיומם של חסמים נוספים בחברה הערבית, בדומה לממצאים של הצוות הבין-משרדי לגיבוש תוכנית לאומית להגברת ההכלה הפיננסית".
- הישראלים משלמים בזמן, אך חשים חוסר ידע פיננסי
- תוכנית חיסכון לכל ילד - יותר מניות, פחות אג"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתונים מראים כי רק 13% מהאוכלוסייה הערבית עוברים את סף המינימום של 70 נקודות שנקבע על-ידי ה-OECD כציון הנדרש להתנהלות פיננסית מיטבית, לעומת 53% ביהודים לא-חרדים. בידע הפיננסי - הבנת מושגים כמו אינפלציה, ריבית ופיזור סיכונים - הציון של הערבים עמד על 20 נקודות בלבד, לעומת 31 נקודות ביהודים לא-חרדים.
