גיוס עובדי דור ה -Y

גיוס עובדים המוגדרים כדור y ילידי 1980 מחייב הכרת מאפייניהם ודרך קליטתם לשילוב עם דורות קודמים - יעקב ומורית רוזן | מנהלת חברת HRD המתמחה בייעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני ומביאה ניסיון רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש
עו"ד לילך דניאל |

"דור ה-"Y, "דור המילניום", "דור האינטרנט", "דור ה- "Why ? לא משנה כיצד תקראו להם ? ילדי 1980-2000 נחשבים ככח העבודה העיקרי בעשור הקרוב ? והם לא הולכים לעשות לנו חיים קלים.

כבר שמענו מנהלים שמתייחסים בכעס ואומרים שהם ? "חסרי סבלנות", "מבלים יותר מידי זמן באינטרנט", "אין להם שום מחויבות לארגון", "אין להם שום כבוד לסמכות ניהולית", "הם לא רוצים לעבוד קשה כמונו".

ומצד שני אנו רואים עובדים צעירים שלא מבינים למה צריך להיות בעבודה ב- 8:30, למה הפייסבוק ותוכנת המסרים המיידים חסומים בארגון , למה הם כבר שנה בתפקיד ועדיין לא קודמו ומה העניין עם כל ישיבות העבודה האלו?

4 דורות שונים במקום עבודה אחד

-------------------------------------------------

פער הדורות אינו דבר חדש אך לראשונה אנו רואים כיצד 4 דורות שונים נמצאים באותו מקום עבודה ? מה שיוצר לא מעט פערים ניהוליים בשל הבדלי התפיסות:

● המסורתיים - Traditionalists

נולדו: 1928-1945 (כיום בני 65 ומעלה)

מאפיינים עיקריים במקום עבודתם: כבוד לסמכות, היררכיה ברורה, מחויבות למערכת, עבודה קשה, קונפורמיזם

מסר מניע: "אנחנו מעריכים את הניסיון שלך".

● הבייבי בומרס - Baby Boomers

נולדו: 1946-1964 (בני 46 עד 64)

מאפיינים עיקריים במקום עבודתם: עובדים שעות רבות, מרגישים חלק מקבוצה, אוהבים ישיבות, מונעים ע"י כסף, לא אוהבים פידבקים

מסר מניע: "אנחנו מעריכים וצריכים אותך".

● דור ה-Gen X - X

נולדו: 1965-1979 (בני 31 עד 45)

מאפיינים עיקריים במקום עבודתם: נאמנים לקריירה, צריכים תהליכים מובנים, צריכים פידבק בעבודה, מנסים לאזן בית ועבודה

מסר מניע: "עשה זאת בדרך שלך - אנו סומכים עליך".

● דור ה- Gen Y - Y

נולדו: 1980-2000 (בני 20 עד 30)

מאפיינים עיקריים במקום עבודתם: בטוחים בעצמם, טכנולוגיים, מידיות, אני במרכז, "What's next?", חיים במולטיטסקינג

מסר מניע: "אתה תעבוד עם חבר'ה מוכשרים ויצירתיים כמוך".

והשאלה שכבר היום מתמודדים איתה ארגונים כמו חברות תקשורת, משרדי עורכי דין וראיית חשבון: כיצד למשוך ולשמר מועמדים בני דור ה- Y לארגון?

בחודשים האחרונים הכשרנו מספר ארגונים לגיוס עובדים אילו וריכזנו כאן את ההמלצות העיקריות שלמדנו מהשטח:

5 טיפים לגיוס עובדי דור ה- Y

--------------------------------------------

1. צרו נוכחות אפקטיבית ברשתות החברתיות

דור ה- Y חי ברשתות חברתיות. בישראל כ-90% מבני דור זה מחוברים לרשת חברתית אחת לפחות (בארה"ב המספר עומד כבר על 96%) ובפייסבוק לבדה ישנם מעל ל- 2.6 מליון ישראלים ילידי 1980-2000.

כדי להגיע אל המועמדים המתאימים אתם חייבים לבנות אסטרטגיית גיוס ברשת הכוללת נוכחות ברשתות רלוונטיות, לקיחת חלק בשיחה ומיתוג הארגון כמקום שטוב לעבוד בו.

לאחר הגדרת האסטרטגיה ? דאגו להכשיר את אנשי הגיוס, העובדים והמנהלים בשימוש במדיה החברתית והבינו כי לכל רשת ישנם חוקי התנהגות שונים.

2. בניית עמוד קריירה אטרקטיבי

מניסיונו אנו יודעים שעמוד הקריירה של ארגונכם ישמש את העוגן אליו מגיעים המועמדים.

בכדי לתקשר נכון עם בני דור ה-Y דאגו שהאתר "ידבר" בשפה שלהם. צרו סרטונים על העבודה בארגון, שימו תמונות של העובדים ואת סיפוריהם, ספרו על אפשרויות הקידום בחברה ואפשרו להם להיות בקשר ישיר עם אנשי הגיוס דרך האתר או הרשתות החברתיות.

(מוזמנים ליצור עימנו קשר לקבל הפניות כיצד לבנות עמודי קריירה אטרקטיביים)

3. מנפו את החברים שכבר עובדים בארגון

ילדי דור ה-Y שמים דגש על חיבור החברתי והם נותנים משקל עצום להמלצות של חברים שלהם. בנו תהליכי חבר-מביא-חבר הנעזרים בעובדים הצעירים ועזרו להם להפיץ את המידע על המשרות שלכם בכל הרשתות החברתיות בהם הם חברים. ניתן למשל לבנות אפליקציה (או להשתמש באפליקציה קיימת כדוגמת זאת של פורטל דרושים) המאפשרת לכל עובד "לגזור" את המשרות הרלוונטיות ולשתול אותם בעמוד הפייסבוק שלו.

4. אל תחסמו את הרשתות בארגון

על פי סקר של חברת אקסנצ'ר, ילידי דור ה-Y מצפים להשתמש בטכנולוגיה ובאמצעים הניידים שלהם בעבודה ובאופן הולך וגובר, ובוחרים במקום עבודה בהתבסס על גמישותו להעדפות הטכנולוגיות האישיות שלהם. יותר מחצי מהנשאלים אמרו שהשימוש בטכנולוגיה עדכנית במקום העבודה הוא שיקול חשוב בבחירת מקום עבודה. לכן ההמלצה שלנו היא לא לחסום את הכלים הללו ? ולהשתמש במידע זה כמנוף למשיכת מועמדים חדשים.

5. השקיעו באחריות החברתית

רבים מבני דור ה-Y מרגישים מחויבות אמיתית לעשות את העולם למקום טוב יותר. הדגישו בפרסומים שלכם את התרומה שלכם לקהילה ואת האפשרויות של העובדים לקחת חלק פעיל בפעילויות אלו.

דור ה-Y יהיה גורם משמעותי מאד בכח העבודה בעשור הקרוב. היכולת לגייס ולשמר אותם בארגון לאורך זמן יקבע את יכולתו של הארגון לשמר את היכולת התחרותית שלו בשוק.

הדבר החשוב ביותר הוא פשוט לא לשפוט את בני דור ה-Y מבעד למשקפיים של הדורות הקודמים, אלא ללמוד ולהבין את היתרונות שלהם לארגון ולבנות תהליכים התומכים בגיוסם ושימורם.

לקבלת רשימת בביוגרפיה ניתן לפנות אל יעקב רוזן [email protected]

חברת HRD מספקת כלים פרקטיים ומטמיעה פתרונות פורצי-דרך להפיכת תהליכי גיוס טובים למצוינים ובין השאר מכשירה אנשי גיוס ומנהלים לאיתור מועמדים מצוינים ברשת תוך כדי צמצום זמן ועלויות הגיוס.

למידע נוסף על ההכשרות לגיוס של HRD ניתן לבקר באתר http://www.hrd.co.il/

או ליצור קשר עם מורית [email protected]

(*) המידע באדיבות "נטו+" - כתב עת לעבודה ולניהול המשאב האנושי מבית חשבים-HPS"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.