תאגיד הפרסום העולמי WPP רושם גידול של 36% ברווח במחצית ה-1 של 2010
סוכנות הפרסום והמחקר העולמית WPP רשמה צמיחה של 36% ברווח לפני מיסים במחצית הראשונה של 2010. הצמיחה נרשמה בעיקר תודות לשווקים בארה"ב ואנגליה בהם נרשמה התאוששות מרשימה עם עלייה של 5.5% ו-2.7% בהתאמה.
WPP רשמה רווח לפני מיסים של 243.9 מיליון דולר למחצית הראשונה של 2010 כאשר ההיקף הכספי שנרשם חשבוניות החברה עמד על 20.3 מיליארד דולר, עלייה של 8.5%.
למרות הצמיחה הכוללת המעודדת המצב לא ורוד בכל האזורים בהם WPP פעילה. הגזרה המכונה אירופה הקונטיננטלית וכוללת בתוכה את גרמניה, צרפת איטליה וספרד מפגינה סטגנציה וחולשה ומציגה ירידה של 0.2% ברווח. מדינות דרום אמריקה, המזה"ת, אפריקה,צמזרח ומרכז אירופה אוגדו יחד בתוצאות הכספיות ורשמו עלייה קלה של 0.9%. העלייה הקלה הזו לא הייתה נרשמת אף היא אלמלא אפריקה לבדה שרשמה צמיחה של 6% בשוק הפרסום תודות למונדיאל בדרום אפריקה.
החיובים שרשמה החברה (שכוללת בתוכה מעבר ל-JWT ואוגילבי את חברות המדיה, 'מדיה-קום' ו'מיינד-שייר') תודות לעסקים חדשים עמדו במחצית הראשונה של 2010 על כ-2.1 מיליארד דולר, המוערכים בכמעט פי 2 מהתקופה המקבילה אשתקד.
התוצאות העסקיות רושמות בשטח את עובדת התאוששות שוק הפרסום העולמי, שנה לאחר שמרטין סורל שעומד בראש הארגון נאלץ להשתמש במילה "מיתון" כתוצאה מירידה של כמעט 47% ברווח לכדי 179 מיליון דולר.
דו"ח הביניים שפרסמה WPP מדגיש גם את העובדה שמאז המחצית הראשונה של 2009 השיל הארגון ממצבת עובדיו ברחבי העולם כ-9,500 עובדים כאשר בסה"כ ירדה כמות העובדים בארגון מ-109,504 ל-100,008 בחציון הראשון של 2010.
האנליסטים ברחבי העולם קיבלו את תוצאות WPP בחיוב ולפי ההערכות השונות במגזר הפיננסי תוצאות החברה עתידות להשתפר עוד במהלך השנה.