P&G תשתמש בקריאייטיב של ה-Mizbala מישראל להשקה עולמית
קונצרן מוצרי הצריכה הבינלאומי פרוקטר אנד גמבל בחר במהלך קריאייטיב של סוכנות הקריאייטיב הישראלית 'מיזבלה' לקמפיין ההשקה העולמי של הבושם החדש של כריסטינה אגילרה. הבושם יושק רשמית בחג המולד וילווה בפעילויות גרילה משולבות פרי פיתוחה של הסוכנות.
המיזבלה השיקה בעבר את הבושם הקודם של כריסטינה אגילרה במהלך גרילה בישראל שפותח והופק על ידי סוכנות המזבלה, קבוצת וובסנס ושלמור תקשורת ולאחר מכן גם יושם בהצלחה רבה במספר מדינות באירופה. מהלך השקת הבושם החדש הינו הנרחב והגדול ביותר אי פעם בליין של הזמרת ויושק במקביל לסרט חדש בכיכובה.
ידיעות בדבר השקת הבושם החדש שהודלפו בשבוע האחרון לרשת, יצרו סביבם באזז ושיח גולשים עם למעלה מרבע מיליון כתבות ודיונים בפורומים בתוך פחות מיממה.
דורי בן ישראל, בעלי סוכנות המזבלה, "זהו כבוד גדול עבורנו שקמפיין של סוכנות קריאייטיב צעירה נבחר לייצג מותג על בפני קהל יעד של כ-150 מיליון אירופאים. מתחילת 2010 הייתה עליה דרמטית במספר הפניות של מפרסמים מחו"ל, ביניהם משרדי פרסום ומפרסמים מאפריקה וברזיל המעוניינים בשיתופי פעולה עולמיים עם הסוכנות".
במיזבלה מתכננים למנף את הפעילות בזירה הבינלאומית ואומרים כי "נבדקות בימים אלה אפשרויות התרחבות של המזבלה והקמת שלוחות נוספת בארצות הברית ובאירופה. ההחלטה להתמקד בקמפיינים עסקיים גלובאליים היא החלטה אסטרטגית, המבוססת על התפיסה של עולם פרסום ללא גבולות".
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
