התנגדות לקמפיין ארנה של זרמון-גולדמן: "פורנו מעורר חלחלה ואלימות מינית"

חברת האופנה קום איל במכתב לג'קי בן זקן, בעלי קניון ארנה: "תכנים רוויים בפורנוגראפיה מעוררת חלחלה, סקסיזם, אלימות כלפי אשה ואלימות מינית כלפי קטינות". זרמון-גולדמן: "הן תופסות טרמפ ומחפשות הון תקשורתי"
משה בנימין | (1)

בדרישה שיצאה הבוקר לבעלי ומנהלי חברת מנופים פיננסים שבבעלותה קניון ארנה ובמרכזם ג'קי בן זקן, תובעת חברת האופנה 'קום איל פו' את הסרתו המיידית של קמפיין פרסומי סקסיסטי ומעודד אלימות מינית כלפי נשים ונערות של הקניון, שפרסומת שלו מוצגת עתה מעל גבי קניון עזריאלי בתל אביב. ארגון נוסף שפנה למנופים באותה הדרישה הוא ויצ"ו.

בקום איל פו דורשות, בנוסף להסרת הפרסומת, גם פרסום של התנצלות ציבורית של בעלי חברת מנופים כלפי ציבור הנשים והנערות בישראל. בקום איל פו, חברת האופנה לנשים ממש לא אהבו את הביטוי הויזואלי שבחרו בזרמון גולדמן לקמפיין קניון ארנה וכתבו במכתבן: "הקמפיין עורר בנו זעזוע רב בשל תכנים שכל כולם רוויים בפורנוגראפיה מעוררת חלחלה, סקסיזם, אלימות כלפי אשה, והתכתבות ברורה עם אלימות מינית כלפי קטינות. נבצר מבינתנו כיצד יזמתם ואישרתם קמפיין כזה, המתנוסס מעל שלטי חוצות ומעודד בגלוי אלימות כלפי נשים ונערות. בתוך כך, אנו דורשות כי לצד הסרתו של קמפיין מזעזע זה, תפרסמו התנצלות ציבורית כלפי ציבור הנשים והנערות בישראל, למען הדגשה כי בטעות המדובר ולא בכוונה לפגוע ביודעין בציבור זה". "בהנחה כי אתם מודעים להפרה הבוטה של כללי האתיקה בפרסום הכרוכה בקמפיין זה, אין לנו אלא לצפות כי הוא יועבר מן העולם מיידית ואת התנצלותכם נדאג לשלוח לכל מאן דבעי. במידה ולא ייעשה כך והקמפיין המשפיל והפורנוגראפי ימשיך להתנוסס במרחב הציבורי, נעשה כל לאל ידנו על מנת להפיץ הלאה את מחאתנו, בשילוב ידיים עם ארגוני הנשים בישראל".

דוגמאות מקמפיין ארנה של זרמון גולדמן שעורר זעם

תגובת גיא ויינברגר, המשנה למנכ"ל בזרמון-גולדמן: "מדובר בקמפיין שהוא מחווה לצילומי האופנה החשובים שנעשו ב-50 השנה האחרונות בעולם. נתנו לטובי צלמנו בארץ כמו רון קדמי וגיא כושי להציג את האינטרפטציה שלהם לצילומים והם יוצגו בתערוכה ויימכרו כאשר ההכנסות יועברו לביה"ס לאופנה שנקר".

"הפנייה של קום איל פו באה לתפוס עלינו טרמפ ונועדה לייצר הון תקשורתי בלבד. הקפדנו לצנזר איברים מוצנעים, ללא עירום. קום איל פו נתפסו לתמונה אחת או שתיים בהן האשה מוצגת לא לטעמם אבל יש גם הרבה תמונות שמציגות נשים כחזקות ושולטות". עוד אומר ויינברגר: "הקמפיין עלה לאחר שמיתנו אותו, יש גם דברים קשים יותר שכלל לא מוצגים בתערוכה שהיא כולה לא מצונזרת. אנחנו רואים עצמנו כמשרד הפרסום הטוב ביותר לאופנה בישראל אבל הפרובוקציה אצלנו היא רק כאשר זה מתבקש".

תגובת מנופים פיננסים למכתב של ויצ"ו: קבלנו את המכתב זה עתה, כמובן לאחר שהגיע לרשתות התקשורת . אנו מבינים את הניסיון של ויצ"ו לעשות הון פרסומי על הגב של קניון ארנה. למיטב הבנתנו אין בקמפיין מסרים פוגעניים, הקמפיין מבוסס על תערוכת צילומים של צלמי האופנה המובילים בישראל, כמחווה לקמפיינים של בתי האופנה הגדולים בעולם. בכל מקרה אנו מעבירים את המכתב של ויצ"ו לבחינתם של יועצינו המשפטיים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בול ממש מוכר מי זההה 09/03/2011 00:42
    הגב לתגובה זו
    משגע אותי שאני לא מצליחה לזהותת